Επιχειρήσεις εν δράσει: Πρωτοβουλίες και πολιτικές στο πλαίσιο της Ημέρας της Γυναίκας

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της γυναίκας, που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 8 Μαρτίου, πολλοί οργανισμοί υλοποιούν μικρές ή μεγαλύτερες δράσεις και πρωτοβουλίες για να τιμήσουν τις εργαζόμενές τους και να αποδείξουν πως αναγνωρίζουν τον πολυδιάστατο ρόλο τους.
Από τον ΑΒ Βασιλόπουλο έως τη WIZARD, οι εταιρείες αποδεικνύουν ότι στηρίζουν έμπρακτα τις γυναίκες, έως ότου η ισότητα να θεωρείται πλέον δεδομένη και αδιαπραγμάτευτη.
Ενδεικτικά αναφέρονται οι εξής πρωτοβουλίες και ενέργειες:
ΑΒ Βασιλόπoυλος
Με αφορμή τη φετινή Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, η ΑΒ Βασιλόπουλος διοργάνωσε μια ξεχωριστή εκδήλωση στα κεντρικά της γραφεία, με προσκεκλημένες τη Γενική Διευθύντρια και CEO από το Make-A-Wish Ελλάδος, Σάντρα Ζαφειρακοπούλου και την Πρέσβειρα του Οργανισμού, Φαίη Σκορδά. Επίκεντρο της συζήτησης ήταν η ενδυνάμωση των γυναικών και η αξία της κοινωνικής προσφοράς, ενώ εργαζόμενες και εργαζόμενοι από τα καταστήματα, τα Κέντρα Διανομής, το Home Shop Center και τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν σκέψεις, να ανταλλάξουν εμπειρίες και να συζητήσουν για το πώς η αλληλεγγύη και οι ίσες ευκαιρίες μπορούν να κάνουν τη διαφορά, τόσο στον εργασιακό χώρο όσο και στην κοινωνία. Παράλληλα, για εκείνη την ημέρα προσφέρθηκε συμβολική έκπτωση -20% σε προϊόντα του τμήματος Υγιεινής & Ομορφιάς, τόσο στα καταστήματα όσο και στο AB Eshop.
Affidea
Ο Όμιλος Affidea, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, προσφέρει εξετάσεις προληπτικού ελέγχου σε προνομιακή τιμή, ενθαρρύνοντας όλες τις γυναίκες να φροντίσουν την υγεία τους. Συγκεκριμένα, οι ενδιαφερόμενες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ μαστογραφικού ελέγχου, check up οστεοπόρωσης και check up εμμηνόπαυσης, σε τιμές αρκετά προσιτές. Εκτός αυτού, μπορούν να προσέλθουν στα δερματολογικά ιατρεία City Med για δερματοσκόπηση και κλινική εκτίμηση.
ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, σε όλη τη διάρκεια του Μαρτίου, η ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ προσφέρει ειδικά πακέτα προληπτικών εξετάσεων, σχεδιασμένα για τις ανάγκες κάθε γυναίκας, με έμφαση στην έγκαιρη διάγνωση, την ασφάλεια και την αξιοπιστία των αποτελεσμάτων. Στον Όμιλο εργάζονται εξειδικευμένοι ιατροί & επιστημονικό προσωπικό με πολυετή εμπειρία στην προληπτική ιατρική, ενώ ο εξοπλισμός είναι σύγχρονος και οι διαγνωστικές τεχνικές προηγμένες, για ακριβή και ασφαλή αποτελέσματα. Ο ολοκληρωμένος προληπτικός έλεγχος περιλαμβάνει ψηφιακή μαστογραφία για έγκαιρη διάγνωση παθήσεων του μαστού, έλεγχο οστικής υγείας για την πρόληψη οστεοπόρωσης και μέτρηση βασικών βιταμινών, απαραίτητων για τη συνολική υγεία και ευεξία. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος ΒΙΟΙΑΤΡΙΚΗ συμμετέχει ενεργά στο Εθνικό Πρόγραμμα Πρόληψης Δημόσιας Υγείας «Σπύρος Δοξιάδης», συμβάλλοντας ουσιαστικά στον προσυμπτωματικό έλεγχο του καρκίνου του μαστού και του τραχήλου της μήτρας.
CNP ΖΩΗΣ
Στην Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, που εορτάζεται κάθε χρόνο στις 8 Μαρτίου, η CNP ΖΩΗΣ υπενθυμίζει την αξία της γυναίκας, πηγή ζωής και δημιουργικής προσφοράς. Η γυναίκα, με τους πολυδιάστατους ρόλους που αναλαμβάνει καθημερινά, αποτελεί πρότυπο έμπνευσης και κινητήρια δύναμη για μια καλύτερη κοινωνία. Μέσα από μια πλούσια γκάμα εξειδικευμένων και αξιόπιστων ασφαλιστικών προϊόντων, η CNP ΖΩΗΣ διαθέτει το ασφαλιστικό πρόγραμμα Bonjour Woman’s Care ειδικά σχεδιασμένο να παρέχει ασφάλεια και σιγουριά, με έμφαση στην κάλυψη δύσκολων περιστατικών υγείας κάθε γυναίκας.
Coffee Island
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, η Coffee Island προσφέρει τον Single Estate Rwanda Women’s Blossom για όλο τον Μάρτιο χωρίς επιπλέον χρέωση στο Espresso Bar, καθώς και έκπτωση 20% για αγορά της συσκευασίας λιανικής στα καφεκοπτεία. Με αυτή τη συνεργασία, μας προτρέπει να πούμε «ευχαριστώ» στις γυναίκες εκείνες που καθημερινά καλλιεργούν όχι μόνο καφέ, αλλά και ελπίδα: τις γυναίκες καλλιεργήτριες της Gisanga στη Ρουάντα της Αφρικής.
COSMOTE TV
Η COSMOTE TV αφιερώνει σε γυναίκες από τον χώρο του αθλητισμού και των τεχνών, που με την πορεία τους ανέδειξαν τη χώρα μας σε παγκόσμιο επίπεδο το πρόγραμμά της ενόψει της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας (8/3). Στο ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα των καναλιών της COSMOTE TV, οι τηλεθεατές θα παρακολουθήσουν, μεταξύ άλλων, αποκλειστικές συνεντεύξεις Ελληνίδων αθλητριών με διεθνείς διακρίσεις, καθώς και ντοκιμαντέρ με πρωταγωνίστριες εμβληματικές Ελληνίδες που με το έργο τους προέβαλαν τη χώρα μας σε όλον τον κόσμο. Παράλληλα, θα έχουν την ευκαιρία να «ταξιδέψουν» στο Hollywood για να γνωρίσουν την ιστορία βραβευμένων ηθοποιών, που μέσα από την καριέρα τους, άλλαξαν τη θέση της γυναίκας στη βιομηχανία του κινηματογράφου.
FREENOW
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας, η FREENOW ενισχύει τη δέσμευσή της για περισσότερη ισότητα και συμπερίληψη στον κλάδο του ταξί, ανακοινώνοντας μια νέα πρωτοβουλία που στηρίζει με επιπλέον κίνητρα τις γυναίκες οδηγούς που εισέρχονται στην πλατφόρμα. Για όλο τον Μάρτιο, όλοι οι οδηγοί που συμμετέχουν στο πρόγραμμα συστάσεων της FREENOW, θα έχουν την ευκαιρία να λάβουν διπλάσιο bonus για κάθε νέα γυναίκα οδηγό που συστήνουν στην πλατφόρμα. Επιπλέον, οι νέες γυναίκες οδηγοί θα λαμβάνουν διπλάσια ανταμοιβή με την εγγραφή τους στην πλατφόρμα και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδρομών.
Generali
Η Generali, στο πλαίσιο του "Together Week" της, πραγματοποιεί 3 webinars: την Τετάρτη 12 Μαρτίου το «Συμπερίληψη για όλους» με προσκεκλημένο ομιλητή τον Jeremy Lewis, Senior Inclusion Consultant at GP Strategies και expert σε ζητήματα διαφορετικότητας, την Πέμπτη 13 Μαρτίου το «Ισότητα στο Χώρο Εργασίας» από τους συνεργάτες της HR Psychology ώστε να αναδειχθούν οι προκλήσεις και οι ευκαιρίες για την ισότητα των φύλων στον επαγγελματικό χώρο και να ρίξουν φως στις ασυνείδητες προκαταλήψεις, τις στρατηγικές ενίσχυσης της ισότητας και τα δυνατά σημεία της γυναικείας ηγεσίας, και τέλος, τη Δευτέρα 17 Μαρτίου το "Wrap-up Group event", στο οποίο κορυφαία στελέχη του Ομίλου θα παρουσιάσουν τα οφέλη της DEI στρατηγικής και θα δώσουν το πλαίσιο για τις μελλοντικές ενέργειες της εταιρείας. Τέλος, η Generali συνεργάζεται με τη Δρ. Αγγελική Κοσμοπούλου και τον φορέα Storymentor σε μια πολυδιάστατη δράση, τη "Βάλε την μπέρτα σου", που έχει ως στόχο να αναδείξει τις πολλαπλές ιδιότητες, δυνάμεις, ταλέντα και ρόλους της σύγχρονης γυναίκας, φωτίζοντας τα πρόσωπά τους με όχημα το storytelling. Η εταιρεία "παίζει", επίσης, με το γυναικείο σύμβολο, το οποίο στην ουσία προσθέτει ένα + στο O του Together Week, έτσι ώστε να προσκαλέσει τον κόσμο να αναδείξει το μοναδικό "+" που φέρνει κάθε γυναίκα στον εργασιακό της χώρο. Τα "συν" που καλεί η Generali τις εργαζόμενές της να αναδείξουν αφορούν τα θετικά του εργάζεται κάποια στην εταιρεία, αυτά που προσθέτουν οι γυναίκες στην ομάδα, στην κουλτούρα, στην καθημερινότητα και το όφελος ή η διαφορά που κάνει η γυναικεία παρουσία στο εργασιακό περιβάλλον.
Grand Thornton
Η Grand Thornton διεξήγαγε την έρευνα "Women in Business", όπου καταγράφεται η πρόοδος που έχει σημειωθεί, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε εθνικό επίπεδο, ενώ ταυτόχρονα αναδεικνύονται οι σημαντικές προκλήσεις και τα εμπόδια που αποδεικνύονται ανασταλτικοί παράγοντες για την πλήρη ισότητα των φύλων στο επιχειρηματικό πεδίο. Η πρόοδος στη αύξηση του ποσοστού των γυναικών που κατέχουν ηγετικούς ρόλους, αν και υπαρκτή, παραμένει ανεπαρκής, σύμφωνα με την έρευνα, και η ανάγκη για επανεκτίμηση και ενίσχυση των στρατηγικών ισότητας στον εργασιακό χώρο γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη. Η αλλαγή δεν μπορεί πλέον να είναι αποτέλεσμα αργής και σταδιακής εξέλιξης—απαιτείται συστημική επιτάχυνση, με στοχευμένες στρατηγικές που θα ενσωματώσουν την ισότητα στις επιχειρηματικές πρακτικές.
The Heritage Management Organization, HERITΛGE
Ο ελληνικός Οργανισμός «Πρωτοβουλία για την Ανάδειξη της Πολιτιστικής Κληρονομιάς» (The Heritage Management Organization, HERITΛGE) συνεργάζεται με το Women in Africa, ένα δυναμικό δίκτυο γυναικών επιχειρηματιών, με στόχο την ανάδειξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας και ηγεσίας στον τομέα της πολιτιστικής διαχείρισης στην Αφρική. Ακόμη, μέσα από εξειδικευμένα προγράμματα Leadership Training, στο πλαίσιο του προγράμματος HerMaP Gambia, το HERITΛGE ενισχύει τις γυναίκες παρέχοντάς τους 10% περισσότερες θέσεις στα προγράμματά του ώστε να αποκτήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για τη διαχείριση και ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς στις κοινότητές τους.
Howden Hellas
Η Howden Hellas, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Γυναίκας, δημιούργησε ένα spot, αφιερωμένο στην γυναικεία δύναμη, με πρωταγωνίστριες τρεις από τις παίκτριες της ομάδας μπάσκετ του ΠΑΣ Γιάννινα της Α1 Γυναικών, της οποίας η εταιρεία είναι υπερήφανος χορηγός τα τελευταία χρόνια. Το σποτ χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο μέρος κάνει αναφορά στο παρελθόν και στις στερεοτυπικές απόψεις που επικρατούσαν για τις γυναίκες και το δεύτερο μέρος αναφέρεται στο παρόν όπου πλέον οι γυναίκες έχουν κατακτήσει επάξια την θέση τους στον αθλητισμό, στις επιστήμες, στην επιχειρηματικότητα και στις τέχνες. Το σποτ κλείνει με το ηχηρό μήνυμα: "Στο παιχνίδι της ζωής, ΕΜΕΙΣ γράφουμε τους κανόνες!", ενισχύοντας την ιδέα ότι κάθε γυναίκα κρατά τη δύναμη στα χέρια της να πετύχει τους στόχους της και να διαμορφώσει το μέλλον της, χωρίς περιορισμούς.
Huawei
Η Huawei ανακοινώνει την πέμπτη διοργάνωση του ELA Summer School for Female Leadership in the Digital Age. Το πρόγραμμα, το οποίο θα πραγματοποιηθεί από τις 12 έως τις 18 Ιουλίου 2025 στο Ελσίνκι, στη Φινλανδία, θα συγκεντρώσει κορυφαίους εμπειρογνώμονες, ηγετικές προσωπικότητες και μέντορες, προσφέροντας μια ταχύρρυθμη μαθησιακή εμπειρία υψηλού ακαδημαϊκού επιπέδου. Οι ενδιαφερόμενες μπορούν να υποβάλουν την συμμετοχή τους μέσω της ιστοσελίδας της ELA έως τις 12 Μαρτίου. Μια ανεξάρτητη επιτροπή από σημαίνοντες επιχειρηματίες, ακαδημαϊκούς, φορείς χάραξης πολιτικής και εκπροσώπους της κοινωνίας των πολιτών, από όλη την Ευρώπη, θα επιλέξει 25 υπότροφες από τις 37 χώρες που θα συμμετέχουν.
KPMG
Η KPMG στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της φετινής καμπάνιας #AccelerateAction της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας (IWD) ευαισθητοποιεί μέσα από ποικίλες δράσεις τους ανθρώπους της εταιρείας και την κοινωνία ευρύτερα για θέματα συμπερίληψης, ισότητας και διαφορετικότητας. Αρχικά, διοργανώνει ένα διαδικτυακό σεμινάριο σε συνεργασία με το Vivian Lab με τίτλο: «Όλα όσα πρέπει να γνωρίζουμε για τη γονιμότητα & ο ρόλος της διατροφής». Υλοποιεί, ακόμα, Social Media καμπάνια τριών μηνών με περιεχόμενο όπου το management team της KPMG στέλνει το δικό του ενθαρρυντικό μήνυμα για τη συμπερίληψη και τις ίσες ευκαιρίες. Επιπλέον, η εταιρεία τιμά τα επιτεύγματα των γυναικών παγκοσμίως, στέλνοντας εσωτερικά μια λίστα με προτεινόμενα βιβλία, ταινίες, τηλεοπτικές εκπομπές και podcast που προβάλλουν τη δύναμη των γυναικών. Στην ατζέντα της για ευαισθητοποίηση ενόψει της 8ης Μάρτη η Generali διοργανώνει και εκδήλωση παρουσίασης των αποτελεσμάτων της έρευνας Global Female Leaders Outlook, που καταγράφει τις απόψεις των γυναικών-ηγετικών στελεχών και επιβεβαιώνει το κρίσιμο ρόλο στη διαμόρφωση του οικονομικού και κοινωνικού μέλλοντος. (Ιούνιος 2025). Τέλος, προβλέπεται η Σειρά KPMG Podcasts #AccelerateAction Talks, με προσωπικότητες από τον επιχειρηματικό κόσμο, την πολιτική, την κοινωνία, τον αθλητισμό και την τέχνη, οι οποίες μοιράζονται μαζί μας τις εμπειρίες τους, τα εμπόδια που συνάντησαν και τις νίκες που κατέκτησαν.
ΜΕΒΓΑΛ
Η ΜΕΒΓΑΛ συγκαταλέγει στις λειτουργίες της πρακτικές που υποστηρίζουν τη μητρότητα και την οικογένεια. Συγκεκριμένα, ενισχύει με χρηματικό ποσό 1.000 ευρώ τις οικογένειες των εργαζομένων της για κάθε νέο μέλος που αποκτούν. Επίσης, στηρίζει τα πρώτα βήματα των φοιτητών (παιδιών εργαζομένων) με χρηματικό βραβείο 1000 €. Τέλος, επιδιώκει την ανάπτυξη μέσω της εκπαίδευσης δίνοντας ίσες ευκαιρίες.
ΤΜΕΔΕ
Μέσω της θυγατρικής του εταιρείας ΤΜΕΔΕ Microfinance Solutions, παρέχει πρόσβαση σε ευέλικτη και προσιτή χρηματοδότηση, δίνοντας στις γυναίκες του τεχνικού κλάδου τη δυνατότητα να κάνουν τα επαγγελματικά τους όνειρα πραγματικότητα. Στόχος του ΤΜΕΔΕ είναι να ενδυναμώσει τις γυναίκες του τεχνικού κλάδου, να στηρίξει τις επιχειρηματικές τους πρωτοβουλίες και να συμβάλει στη διαμόρφωση ενός ισότιμου επαγγελματικού περιβάλλοντος.
Τράπεζα Πειραιώς
Η Τράπεζα Πειραιώς, μέσα από στοχευμένες δράσεις, προωθεί την ισότητα των φύλων, την εξάλειψη των έμφυλων στερεοτύπων, τη συμπερίληψη, καθώς και την υποστήριξη της νέας γενιάς και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. Το Women Founders and Makers είναι ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης, δικτύωσης (networking) και mentoring και απευθύνεται σε όλες τις γυναίκες που έχουν δημιουργήσει ή επιθυμούν να δημιουργήσουν τη δική τους επιχείρηση. Το Women Back to Work, επίσης, απευθύνεται σε όλες τις γυναίκες που επιθυμούν να επιστρέψουν δυναμικά στην αγορά εργασίας. Τέλος, το Women in Agriculture πρόκειται για πρόγραμμα που συνδυάζει την επιμόρφωση και βιωματική μάθηση (Learning by studying) με τις δεξιότητες Παραγωγικής Τεχνητής Νοημοσύνης και Mentoring (Learning by doing), και απευθύνεται σε όλες τις γυναίκες που ασχολούνται ή σκοπεύουν να ασχοληθούν επαγγελματικά με την αγροδιατροφή / αγροτουρισμό. Η συμμετοχή στα τρία αυτά προγράμματα και η πρόσβαση στις ψηφιακές πλατφόρμες της εκπαίδευσης και του mentoring είναι δωρεάν και θα διαρκέσει συνολικά τρεις μήνες.
Plum
Η Plum διοργάνωσε την Πέμπτη 6 Μαρτίου στα γραφεία της ειδική εκδήλωση, σε συνεργασία με το Tech Finance Network, με την οποία τίμησε τα επιτεύγματα των γυναικών, στοχεύοντας στην ενίσχυση της έμπνευσης, της δικτύωσης και της προσωπικής ανάπτυξης. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης πραγματοποιήθηκε ένα Google #IAmRemarkable Workshop και μια συζήτηση πάνελ με κορυφαίες γυναίκες στην τεχνολογία και τα χρηματοοικονομικά. Επιπροσθέτως, η Plum ενδυναμώνει τις γυναίκες τη Διεθνή Ημέρα Γυναικών 2025 με Δωρεάν Συνδρομητικό Πλάνο. Από τις 6 Μαρτίου έως τις 23 Μαρτίου, όλες οι γυναίκες που θα εγγραφούν στη έξυπνη εφαρμογή χρημάτων θα λάβουν 6 μήνες δωρεάν το Plum Pro, αξίας 2€/μήνα.
Public
Τα Public, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας και με σύνθημα «Κάνε μια παύση και φρόντισε τον εαυτό σου!», πραγματοποίησαν ένα ειδικά σχεδιασμένο μάθημα αυτοάμυνας για τις γυναίκες της ομάδας. Η πρωτοβουλία αυτή αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης δέσμευσης για την ουσιαστική ενδυνάμωση και την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της ασφάλειας των γυναικών στο εργασιακό περιβάλλον της εταιρείας. Η δράση θα συνεχιστεί και θα εμπλουτιστεί με νέες ενέργειες και σεμινάρια καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, με στόχο την ενίσχυση της προσωπικής φροντίδας, της αυτοπεποίθησης και της ευημερίας κάθε γυναίκας στα Public.
Siemens
Η Siemens, σε ευθυγράμμιση με τα Ηνωμένα Έθνη θα γιορτάσει την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας (IWD) στις 8 Μαρτίου 2025, με θέμα «Για ΟΛΕΣ τις γυναίκες και τα κορίτσια: Δικαιώματα. Ισότητα. Ενδυνάμωση». Το θέμα καλεί σε δράση για την επίτευξη ίσων δικαιωμάτων, δύναμης και ευκαιριών για όλους. Η επίσημη ιστοσελίδα της UN Women For ALL women and girls: Rights. Equality. Empowerment προσφέρει πληροφορίες σχετικά με την καμπάνια για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας 2025 και εξηγεί γιατί αυτή η ημέρα είναι πιο σημαντική από ποτέ, καθώς σηματοδοτεί την 30ή επέτειο του Σχεδίου των Ηνωμένων Εθνών για έναν καλύτερο κόσμο για τις γυναίκες και τα κορίτσια.
WIZARD
Η WIZARD γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας μέσα από μια ξεχωριστή καμπάνια που αναδεικνύει τις γυναίκες που συμβάλλουν στην επιτυχία της. Με τίτλο “7 Γυναίκες, 7 Μέρες, 7 Μόττο Έμπνευσης”, η εταιρεία δίνει φωνή στις γυναίκες της ομάδας της, οι οποίες μοιράζονται τις φράσεις που τις καθοδηγούν, εμπνευσμένες από εμβληματικές γυναικείες προσωπικότητες.
Σχόλια