NEWSFLASH...
Culture Hub
ανάγνωση

Gourmand Perfumes: Γιατί τα αρώματα που συναντούν τη γαστρονομία γίνονται ακόμα πιο δημοφιλή

Gourmand Perfumes: Γιατί τα αρώματα που συναντούν τη γαστρονομία γίνονται ακόμα πιο δημοφιλή

Μπορείτε να μυρίσετε μία- μία τις παρακάτω λέξεις, απλά στο άκουσμα τους; Βανίλια, σοκολάτα, καραμέλα, μέλι, πορτοκάλι, λεμόνι, καπνός, τζιν, κέικ, κανέλα, πιπέρι, κρέμα πατισερί και μαλλί της γριάς.

Μπορείτε, γιατί οι μυρωδιές πριν φτάσουν στη μύτη, είναι εμπειρίες και αναμνήσεις. Και ίσως να μπορείτε λίγο πιο εύκολα, γιατί όλες οι παραπάνω μυρωδιές έχουν ενσωματωθεί ήδη σε διάσημα αρώματα γνωστών οίκων.

Η δημιουργία μιας, στην πραγματικότητα, παλιάς “συνταγής”

Η ιδέα του συνδυασμού βρώσιμων στοιχείων σε οσφρητικά αριστουργήματα (food-inspired scents), δεν είναι κάτι νέο. Έχει τις ρίζες της στους αρχαίους πολιτισμούς, στους Αιγύπτιους, τους Έλληνες και τους Ρωμαίους, οι οποίοι χρησιμοποιούσαν μπαχαρικά και βότανα στα αρώματα και τις τελετουργίες τους.

Αυτοί υπήρξαν οι πρώτοι πολιτισμοί που αναγνώρισαν τη δύναμη του αρώματος να προκαλεί συναισθήματα και αναμνήσεις, ενσωματώνοντας αρώματα που σχετίζονται με τα τρόφιμα.

Ωστόσο, ο ίδιος ο όρος "gourmand" καθιερώθηκε ως μια ξεχωριστή, με κάθε έννοια κατηγορία αρωμάτων, μόλις τη δεκαετία του 1990, και συγκεκριμένα το 1992, μετά την κυκλοφορία της εμβληματικής δημιουργίας του Thierry Mugler, με το άρωμα ονομάτι Angel.

Αυτό το πρωτοποριακό άρωμα, ενσωμάτωσε νότες σοκολάτας, καραμέλας και βανίλιας, μεταμορφώνοντας τη βιομηχανία των αρωμάτων και ανοίγοντας το δρόμο για αμέτρητες αρωματικά ακαταμάχητες γκουρμέ συνθέσεις.

Στην ουσία το Angel αμφισβήτησε τις μακροχρόνιες αντιλήψεις για το τι θα μπορούσε να είναι ένα άρωμα, εστιάζοντας αποκλειστικά σε αρώματα που θυμίζουν τρόφιμα χωρίς ανθικές προσθήκες.

Μετά την πρωτοφανή εμπορική του επιτυχία ενέπνευσε ένα κύμα αρωματοποιών να εξερευνήσουν αρώματα γλυκά, εμπνευσμένα από τρόφιμα, οδηγώντας στην εμφάνιση αυτού που εδώ και κάτι παραπάνω από 30 χρόνια ονομάζουμε ως “Gourmand Perfumes”.

Και το γιατί αυτή κολώνια κρατάει ακόμα

Σύμφωνα με το news hub Perfumer & Flavorist, οι αναζητήσεις στη Google για τα gourmand perfumes αυξήθηκε κατά 77 τοις εκατό την περασμένη χρονιά. H τάση αυτή, όπως και αρκετές ακόμα που αναπτύχθηκαν πρόσφατα, ενισχύθηκε τις ημέρες της πανδημίας, ακριβώς για το γεγονός ότι τα αρώματα συνδέονται με παιδικές αναμνήσεις, ευχάριστες καταστάσεις ακόμα και με και στιγμές ηρεμίας, χαλάρωσης, αναζωογόνησης, απόλαυσης και πληρότητας.

Στην ουσία τα food inspired scents εκμεταλλεύονται αυτή την ψυχολογική διάσταση, προσφέροντας μια αίσθηση ευφορίας και ιδιαίτερα η γενιά Z και οι Millennials είναι γνωστοί για την εκτίμησή τους σε προϊόντα που προκαλούν συναισθήματα.

Έτσι για παράδειγμα, το άρωμα της βανίλιας αυξάνει τα επίπεδα ντοπαμίνης, η οποία συνδέεται με το συναίσθημα της ευχαρίστησης, ενώ ταυτόχρονα καταπραΰνει το άγχος. Μάλιστα αρωματικές νότες που θυμίζουν βανίλια, βρίσκονται ακόμη και στο μητρικό γάλα, επαναφέροντας το γλυκό άρωμα που αγαπήσαμε πρώτο.

Δεν είναι λοιπόν τυχαίο ότι η σύγχρονη βιομηχανία αρωμάτων και οι αρωματοποιοί επιδιώκουν να πειραματίζονται με νέους συνδυασμούς για να μαγειρέψουν… αξέχαστες συνθέσεις απαντώντας στην σημερινή ακόρεστη αγάπη και ενδιαφέρον για το φαγητό και τις πληθωρικές, γλυκές εμπειρίες.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr