Ευρωπαϊκές Συμμαχίες Πανεπιστημίων: Μετασχηματισμός στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
Η συνεργασία μεταξύ των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων έχει τη δυνατότητα να μετασχηματίσει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, όπως προκύπτει από την έκθεση σχετικά με τα αποτελέσματα και το μετασχηματιστικό δυναμικό της πρωτοβουλίας για τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια που παρουσίασε σήμερα η εκτελεστική αντιπρόεδρος κ. Μινζάτου στο πλαίσιο του εορτασμού της Διεθνούς Ημέρας Εκπαίδευσης. Η έκθεση σκιαγραφεί επίσης την πρόοδο και τα επιτεύγματα των συμμαχιών ευρωπαϊκών πανεπιστημίων, πέντε έτη μετά τη δρομολόγησή τους, και παρέχει επισκόπηση των προκλήσεων που απομένουν, καθώς και συστάσεις για τη μακροπρόθεσμη βιωσιμότητα των ευρωπαϊκών πανεπιστημίων.
Οι συμμαχίες ευρωπαϊκών πανεπιστημίων κατάφεραν να δημιουργήσουν ευρωπαϊκές διαπανεπιστημιακές πανεπιστημιουπόλεις όπου οι φοιτητές και οι φοιτήτριες σπουδάζουν και συνεργάζονται σε διασυνοριακό επίπεδο και επωφελούνται από καινοτόμους τρόπους μάθησης και διδασκαλίας. Επί του παρόντος υπάρχουν 65 συμμαχίες, στις οποίες συμμετέχουν περισσότερα από 570 ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από 35 χώρες, συμπεριλαμβανομένων όλων των κρατών μελών της ΕΕ. Οι συμμαχίες αποτελούν ήδη ακρογωνιαίο λίθο του ευρωπαϊκού συστήματος τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Στα τρία πρώτα έτη, οι συμμαχίες κατέγραψαν αύξηση της ενδοσυμμαχικής κινητικότητας των φοιτητών κατά 400 %. Πρόκειται για ένα νέο μοντέλο διακρατικής συνεργασίας στην τριτοβάθμια εκπαίδευση με μακροπρόθεσμες στρατηγικές προοπτικές, το οποίο επιτρέπει στα πανεπιστήμια να ανταγωνίζονται σε παγκόσμια κλίμακα.
Η εκτελεστική αντιπρόεδρος κ. Ροξάνα Μινζάτου δήλωσε σχετικά: «Με την ευκαιρία της Διεθνούς Ημέρας Εκπαίδευσης, χαίρομαι ιδιαίτερα που θα συναντήσω τρεις φοιτητές από διάφορα μέρη της Ευρώπης για να μου μιλήσουν για την εμπειρία τους με την πρωτοβουλία ’Συμμαχίες Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων‘. Σήμερα δημοσιεύουμε έκθεση σχετικά με το μετασχηματιστικό δυναμικό αυτής της πρωτοβουλίας, η οποία καταδεικνύει τα οφέλη αυτού του μοντέλου μάθησης. Με τη συγκέντρωση γνώσεων από διάφορες χώρες μπορούμε να εξοπλίσουμε καλύτερα τις νέες μελλοντικές γενιές με τις δεξιότητες και τις ικανότητες που απαιτούνται για μια ανταγωνιστική και σε ετοιμότητα Ευρώπη. Η πρωτοβουλία δίνει σε φοιτητές και φοιτήτριες τη δυνατότητα να επωφεληθούν από το πρόγραμμα σε προπτυχιακό, μεταπτυχιακό και διδακτορικό επίπεδο και από ομάδες της συμμαχίας σε διάφορα διδακτικά αντικείμενα, μεταξύ άλλων στους τομείς της μηχανικής, του διαστήματος, του ψηφιακού μετασχηματισμού και της παγκόσμιας υγείας. Για τους νέους μαθητές και μαθήτριες η πρωτοβουλία αυτή είναι πολλά υποσχόμενη ως προς το πώς θα είναι η τριτοβάθμια εκπαίδευση γι' αυτούς στο μέλλον. Η γνώση και η μάθηση θα αποτελούν κομμάτι κέντρων αριστείας, στα οποία οι φοιτητές και οι φοιτήτριες θα αποκτούν πρόσβαση χωρίς δεσμεύσεις ή περιορισμούς από σύνορα».
Επιπλέον, η Επιτροπή δημοσίευσε σήμερα νέα βασικά δεδομένα σχετικά με την προσχολική εκπαίδευση και φροντίδα (ΠΕΦ), τα οποία παρέχουν ολοκληρωμένη εις βάθος ανάλυση της κατάστασης της ΠΕΦ, των πολιτικών, των πρακτικών και των τάσεων σε 37 ευρωπαϊκές χώρες. Η έκθεση δείχνει την πρόοδο που έχει σημειωθεί όσον αφορά την επέκταση της πρόσβασης στην ΠΕΦ, αν και οι διαφορές μεταξύ των χωρών εξακολουθούν να είναι μεγάλες, μεταξύ άλλων και ως προς την ποιότητα των υπηρεσιών.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις εκθέσεις θα βρείτε εδώ και εδώ.
Σχόλια