ΙΝΣΕΤΕ: Η Ελλάδα σταθερά ψηλά όσον αφορά την ικανοποίηση των πελατών ξενοδοχείων

Το Ινστιτούτο Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ) εξέδωσε νέα μελέτη με τίτλο: «Αξιολόγηση Ικανοποίησης Πελατών Ξενοδοχείων στην Ελλάδα και σε Ανταγωνίστριες Χώρες», στην οποία παρουσιάζεται η ικανοποίηση πελατών σε ελληνικά ξενοδοχεία συγκριτικά με ανταγωνίστριες χώρες (Τουρκία, Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία και Κύπρος) κατά τη θερινή σεζόν του 2024.
Η ανάλυση περιλαμβάνει την πορεία του Δείκτη GRI, ποιοτικούς δείκτες, αναφορές πελατών και εξέταση σχολίων ανά περιοχή, είδος προορισμού και κατηγορία αστεριών. Τα στοιχεία προέρχονται από την Shiji Review Pro, εταιρεία που εξειδικεύεται στη διαδικτυακή φήμη ξενοδοχείων.
Τα κύρια σημεία έχουν ως εξής:
Κατάταξη Ελλάδας έναντι των ανταγωνιστών
Η Ελλάδα διατηρεί σταθερά υψηλή κατάταξη, κατακτώντας την πρώτη θέση στους περισσότερους μήνες της υπό εξέτασης περιόδου (Απρίλιος-Οκτώβριος 2024) και ακολουθούν Κύπρος, Ισπανία και Ιταλία.
Η εναλλαγή μεταξύ των τριών αυτών αγορών είναι έντονη κατά τη διάρκεια της καλοκαιρινής σεζόν.
Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται η Γαλλία και η Τουρκία.
Ειδικότερα, η χώρα μας με 87% διατήρησε την πρώτη θέση στον γενικό δείκτη ικανοποίησης (GRI) κατά την καλοκαιρινή περίοδο του 2024 (Απρίλιος-Οκτώβριος), σημειώνοντας βελτίωση έναντι του 86% το 2023 και ξεπερνώντας την Κύπρο (86%) και την Ιταλία/Ισπανία (85%).
Ανάλυση διαστάσεων ξενοδοχειακής εμπειρίας
Οι υψηλές επιδόσεις στις κατηγορίες εξυπηρέτησης (90%) και καθαριότητας (92%) αποτελούν βασικά στοιχεία αυτής της διάκρισης.
Ωστόσο, η χώρα είναι χαμηλότερα στις κατηγορίες δωματίου (86%) και σχέσης ποιότητας- τιμής (87%) συγκριτικά με την Τουρκία, που κατέχει ηγετική θέση σε αυτές τις κατηγορίες.
Η θετική εμπειρία των επισκεπτών αποτυπώνεται σε συγκεκριμένες κατηγορίες, με κυρίαρχες τις εξής:
- Φαγητό-Ποτό: Η πλειονότητα των αναφορών αφορά το «πρωινό».
- Εγκαταστάσεις και Προσωπικό: Αναγνωρίζονται ως στοιχεία που ενισχύουν τη συνολική εμπειρία.
- Καθαριότητα: Παρά τις θετικές αναφορές, ορισμένα σχόλια έθεσαν ζητήματα υγιεινής.
Στις αρνητικές αναφορές, οι κύριες αιτίες δυσαρέσκειας περιλαμβάνουν την ποιότητα των ποτών, τεχνικά ζητήματα όπως ο κλιματισμός, αλλά σε ορισμένες περιπτώσεις και την καθαριότητα.
Επιπλέον, αναδείχθηκαν προκλήσεις στη διαχείριση των εγκαταστάσεων, στην εξυπηρέτηση και στη διαχείριση υποδομών, δημόσιων και ιδιωτικών, σε περιόδους αιχμής.
Οι αξιολογήσεις ανά προορισμό
Οι Κυκλάδες και η Ήπειρος αναδείχθηκαν ως οι κορυφαίες περιοχές. Είναι αξιοσημείωτο ότι και οι δυο αυτές περιοχές χαρακτηρίζονται από μικρού μεγέθους ξενοδοχεία και έντονο στοιχείο «αυθεντικότητας».
Τα Ιόνια Νησιά και η Αττική είχαν τις χαμηλότερες βαθμολογίες, παραμένοντας όμως σαφώς υψηλότερα από το όριο για καλή βαθμολογία.
Γενικά, όλες οι περιοχές είχαν βαθμολογία μεγαλύτερη από 80% που θεωρείται το όριο για την πολύ καλή βαθμολογία.
Ειδικότερα, στην ηπειρωτική Ελλάδα, η Ήπειρος και η Δυτική Μακεδονία ηγήθηκαν στους ποιοτικούς δείκτες με κορυφαίες βαθμολογίες στην καθαριότητα (96%) και τη σχέση ποιότητας-τιμής (91%). Η Αττική κατέγραψε χαμηλότερες επιδόσεις, με GRI 84%.
Στη νησιωτική Ελλάδα, οι Κυκλάδες ξεχώρισαν με το υψηλότερο GRI (91%) και κορυφαίες επιδόσεις σε τομείς όπως η καθαριότητα (97%) και η τοποθεσία (95%). Αντίθετα, τα Ιόνια Νησιά παρουσίασαν τις χαμηλότερες επιδόσεις (GRI 84%).
Ως προς τις ειδικότερες κατηγορίες προορισμών, στους πιο πολυτελείς, η Μύκονος και η Σαντορίνη ηγήθηκαν στις αξιολογήσεις, με τη Μύκονο να καταγράφει το υψηλότερο GRI (92%) ανάμεσα σε διεθνείς «premium» προορισμούς.
Στους πιο μαζικούς προορισμούς για το προϊόν « Ήλιος & Θάλασσα», η Πάρος, η Νάξος και η Χαλκιδική κυμάνθηκαν σημαντικά υψηλότερα από τον εγχώριο και διεθνή ανταγωνισμό.
Οι αξιολογήσεις ανά κατηγορία αστεριών
Ανά κατηγορία αστεριών, τα ξενοδοχεία 5 αστέρων στην Ελλάδα ξεχώρισαν με τον υψηλότερο δείκτη ικανοποίησης (89%), ακολουθούμενα από τα 4 αστέρων (88%) και τα 3 αστέρων (87%).
Τα ξενοδοχεία 1-2 αστέρων, αν και χαμηλότερα στο συνολικό GRI (86%), κατέγραψαν εντυπωσιακές επιδόσεις στη σχέση ποιότητας-τιμής (89%) και την καθαριότητα (96%).
Η πλήρης μελέτη εδώ.
Σχόλια