Πώς αυξάνουν τα έσοδα με την Τεχνητή Νοημοσύνη οι ΜμΕ: Ευκαιρίες και κίνδυνοι
Σύμφωνα με τελευταία έρευνα της Salesforce, το 75% των ΜμΕ αξιοποιεί λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, ενώ το 91% των επιχειρήσεων αυτών καταγράφει σημαντική αύξηση εσόδων.
Πιο αναλυτικά, με την έρευνα «Small & Medium Business Trends Report»
- Το 75% των ΜμΕ αξιοποιεί λύσεις τεχνητής νοημοσύνης
- Το 91% των ΜμΕ που ήδη χρησιμοποιούν λύσεις τεχνητής νοημοσύνης καταγράφει σημαντική αύξηση εσόδων
- 78% των ΜμΕ πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις
Η Salesforce, παγκόσμιος ηγέτης στο AI CRM, δημοσίευσε τα αποτελέσματα της 6ης ετήσιας έρευνας «Small & Medium Business Trends Report», η οποία παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για την υιοθέτηση των εφαρμογών της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΑΙ) από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) σε παγκόσμιο επίπεδο. Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε ηγετικά στελέχη σε περισσότερες από 3.350 ΜμΕ σε 25 χώρες, αναδεικνύει το πώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την ΑΙ για να αυξήσουν την παραγωγικότητα, να ενισχύσουν τις σχέσεις με τους πελάτες τους και να επιταχύνουν την ανάπτυξή τους.
Σύμφωνα με την έρευνα, το 75% των ΜμΕ αξιοποιεί λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, ενώ το 91% των επιχειρήσεων αυτών καταγράφει σημαντική αύξηση εσόδων.
«Πρωταθλητές» στην υιοθέτηση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης είναι οι αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις (83%), με το 78% εξ αυτών να αναφέρει ότι θα επενδύσει ακόμα περισσότερο στο ΑΙ μέσα στο 2025, σε αντίθεση με το 55% των επιχειρήσεων που βρίσκονται σε φθίνουσα πορεία.
Οι διαφορετικές προσεγγίσεις στην υιοθέτηση, ή μη, λύσεων τεχνητής νοημοσύνης αντικατοπτρίζουν ευρύτερες επιχειρηματικές προτεραιότητες: Συγκεκριμένα, οι λιγότερο ανεπτυγμένες ΜμΕ εστιάζουν κυρίως στην απόκτηση πελατών, ενώ, αντίθετα, οι αναπτυσσόμενες ΜμΕ επενδύουν περισσότερο στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών τους και στις δυνατότητες της τεχνολογίας που οδηγούν σε βιώσιμη ανάπτυξη.
Σημειώνεται πως το 78% των στελεχών των ΜμΕ πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις. Ήδη το 87% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η τεχνητή νοημοσύνη τούς βοηθά στην αναβάθμιση των δραστηριοτήτων τους, ενώ, ταυτόχρονα, το 86% παρατηρεί βελτιωμένα περιθώρια κέρδους. Η τεχνολογία μετασχηματίζει τόσο τις λειτουργίες που απευθύνονται στους πελάτες όσο και τις επιχειρησιακές, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα τη βελτιστοποίηση των εκστρατειών μάρκετινγκ, τα αυτοματοποιημένα chatbots εξυπηρέτησης, τη δημιουργία περιεχομένου, κ.ά. Χάρη στις λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, οι ομάδες εξυπηρέτησης πελατών μειώνουν τους χρόνους επίλυσης ζητημάτων, οι ομάδες πωλήσεων συντάσσουν αυτόματα εξατομικευμένα emails και οι ομάδες marketing αυξάνουν το conversion rate τους.
Η έρευνα εντοπίζει, επίσης, σαφή μοτίβα στον τρόπο με τον οποίο οι επιτυχημένες και αναπτυσσόμενες ΜμΕ προσεγγίζουν την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης. Τα συστήματα ΑΙ εκπαιδεύονται σε δεδομένα και χρησιμοποιούν διαρκώς δεδομένα, συνεπώς η ποιότητα των δεδομένων καθορίζει άμεσα τα αποτελέσματα –τα ανακριβή δεδομένα μπορεί να οδηγήσουν σε επιζήμια λάθη. Για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με την έρευνα, το 74% των αναπτυσσόμενων ΜμΕ αυξάνει τις επενδύσεις στη διαχείριση δεδομένων, σε αντίθεση με το 47% των λιγότερο ανεπτυγμένων ΜμΕ.
Όταν τα συστήματα συνδυάζονται απρόσκοπτα, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να έχει πρόσβαση σε ακριβή και σωστά δεδομένα από κάθε τμήμα της επιχείρησης: από τις πωλήσεις και το μάρκετινγκ μέχρι την εξυπηρέτηση και το back office. Συγκριτικά με τις ΜμΕ με μειωμένα έσοδα, οι αναπτυσσόμενες ΜμΕ έχουν διπλάσιες πιθανότητες να διαθέτουν μια ολοκληρωμένη τεχνολογική στοίβα (66% έναντι 32%), αποφεύγοντας τα προβλήματα των σιλό (μεμονωμένων) δεδομένων και της αναποτελεσματικότητας, συνηθισμένων θεμάτων όταν υπάρχουν πολλές αυτόνομες εφαρμογές και συστήματα.
Τέλος, καθώς οι ΜμΕ διευρύνουν τη χρήση της ΑΙ, η ασφάλεια κατατάσσεται ως η κορυφαία τεχνολογική πρόκληση, η οποία επηρεάζει τις σχετικές αποφάσεις αγοράς τεχνολογικών λύσεων: Το 81% των ηγετών των ΜμΕ δηλώνει ότι θα ξόδευε περισσότερα χρήματα προκειμένου να συνεργάζεται με αξιόπιστους προμηθευτές.
Η έρευνα υπογραμμίζει ότι οι επιχειρήσεις που επενδύουν τώρα στην AI τοποθετούνται ιδανικά για το επόμενο κύμα της τεχνητής νοημοσύνης – τους αυτόνομους AI Agents, που μπορούν να μαθαίνουν, να προσαρμόζονται και να εκτελούν εργασίες χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση.
Σχόλια