Xριστουγεννιάτικες γιορτές: Πιο περιορισμένο budget φέτος - πώς θα κινηθούν οι καταναλωτές
Πιο προσεκτικά έξοδα, στοχευμένες επιλογές και διάθεση προσαρμογής στο αυξημένο κόστος διαβίωσης επιδιώκουν πάνω από τους μισούς καταναλωτές στις φετινές χριστουγεννιάτικες γιορτές. Ειδικότερα, σύμφωνα με στοιχεία τελευταίας έρευνας που πραγματοποίησε η Klarna, οι καταναλωτές προσαρμόζουν τις συνήθειές τους για να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του αυξημένου κόστους ζωής, δίνοντας έμφαση στην εξοικονόμηση και τη στρατηγική διαχείριση πόρων.
Πιο αναλυτικά, σε μια προσπάθεια προσαρμογής στις προκλήσεις του αυξημένου κόστους ζωής
- Πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες (50,8%) αναζητούν πιο οικονομικά προϊόντα.
- Το 41,1% σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του σε μη απαραίτητα είδη και το 32,5% θα αγοράσει μόνο αν υπάρχει σημαντική προσφορά.
- Συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές, το 20,1% δηλώνει ότι θα αγοράσει λιγότερα δώρα.
- Για να αποφύγει την σπατάλη τροφίμων, το 25,6% των ερωτηθέντων δήλωσε πως σχεδιάζει να οργανώσει καλύτερα το μενού των γιορτών.
Χριστούγεννα... με συγκρατημένο προϋπολογισμό
Η πλειονότητα των καταναλωτών φαίνεται να διατηρεί έναν συγκρατημένο προϋπολογισμό για τα χριστουγεννιάτικα δώρα φέτος. Όπως αποτυπώνουν τα στοιχεία της ίδιας έρευνας:
- Το 7,8% σκοπεύει να ξοδέψει από 1€ έως 50€ και το 18,7% προγραμματίζει δαπάνες μεταξύ 51€ και 100€.
- Το μεγαλύτερο ποσοστό, που φτάνει το 37%, διαθέτει προϋπολογισμό από 101€ έως 250€, ενώ το 20,2% σχεδιάζει να ξοδέψει από 251€ έως 500€.
- Ένα 10,3% στοχεύει σε δαπάνες από 501€ έως 1.000€, ενώ το 3% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα ξοδέψει από 1001€ έως 2.000€.
Άνδρες, Γυναίκες, έξυπνες πρακτικές και... οικονομικός προγραμματισμός
Οι άνδρες φαίνεται να ξοδεύουν μεγαλύτερα ποσά για χριστουγεννιάτικα δώρα, με το 25% να επιλέγει το εύρος 251-500€ (έναντι 15% των γυναικών) και 12% το εύρος 501-1000€ (έναντι 8% των γυναικών). Από την άλλη, οι γυναίκες φαίνεται να διαθέτουν μικρότερο budget, με το 25% να περιορίζεται στα 51-100€ (έναντι 13% των ανδρών).
Από την άλλη πλευρά, οι καταναλωτές υιοθετούν διάφορες έξυπνες πρακτικές για να εξοικονομήσουν χρήματα και να μεγιστοποιήσουν την αξία των εορταστικών αγορών τους. Οι πιο συχνοί τρόποι είναι:
- Αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων (56,6%)
- Εργαλεία σύγκρισης τιμών (40,8%)
- Προγράμματα ανταμοιβής (36,2%)
- Προγράμματα επιστροφής χρημάτων (30%)
- Κουπόνια (27,9%)
Σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, το 56,6% των καταναλωτών κάνει ενδελεχή έρευνα και προγραμματίζει εκ των προτέρων τις αγορές του, ενώ το 30% στοχεύει στην αποτελεσματικότητα, ξοδεύοντας όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο. Το 19,7% αγοράζει την τελευταία στιγμή, αλλά με σαφή εικόνα του τι θέλει, ενώ το 13,9% δηλώνει ότι καθυστερεί λόγω των πολλών επιλογών. Ένα 11% ζητά λίστες ευχών από την οικογένεια και τους φίλους για να διευκολύνει τη διαδικασία.
Online vs Offline shopping
Η πλειονότητα των καταναλωτών (50,2%) αναζητά και ολοκληρώνει τις αγορές της online, επιβεβαιώνοντας την προτίμησή της για τις ψηφιακές αγορές.
Ένα 28,4% ακολουθεί μια υβριδική προσέγγιση, καθώς αναζητά προϊόντα online αλλά τα αγοράζει σε φυσικά καταστήματα.
Τέλος, το 18,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές, πραγματοποιώντας εξ ολοκλήρου τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα.
Σχόλια