Το έλλειμμα εμπιστοσύνης στο Διαδίκτυο: 5 τάσεις - συστάσεις προς τις επιχειρήσεις
Ολοένα και πιο επιφυλακτικοί είναι πλέον οι χρήστες του Διαδικτύου όσον αφορά το περιεχόμενο. Η εμπιστοσύνη κλονίζεται και η αλλαγή με το που βλέπουμε πια τα πράγματα μάς επηρεάζει και ως καταναλωτές, επαναπροσδιορίζοντας τον τρόπο αλληλεπίδρασης με τις επιχειρήσεις που θέλουν την προσοχή μας.
Εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως πάνω από τους μισούς ανθρώπους αμφισβητούν -περισσότερο από ποτέ- το διαδικτυακό περιεχόμενο, ενώ 62% δηλώνει ότι η εμπιστοσύνη είναι ένας σημαντικός παράγοντας στη διαδικασία επιλογής ενός brand.
Η ανταπόκριση των ανθρώπων στις ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις είναι ανάμεικτη. Δεδομένης της αυξημένης χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης και της παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης, οι πρόσφατες καινοτομίες επηρεάζουν αναπόφευκτα τις ψηφιακές εμπειρίες όλων, όπως αποτυπώνει η σχετική μελέτη Accenture Life Trends.
Τι πιστεύουν τελικά οι άνθρωποι - καταναλωτές; πώς προσπαθούν να εξισορροπήσουν ψηφιακή και πραγματική ζωή, και ποιος ο ρόλος τελικά της τεχνολογίας στην ζωή τους; Η σχέση μεταξύ ανθρώπων και τεχνολογίας γίνεται πιο περίπλοκη, παραμένει όμως χρήσιμη. Δε θα πρέπει όμως να υποβιβάζουμε τη σημασία της εμπιστοσύνης και της ανθρώπινης διάστασης».
Τι πρέπει να έχουν κατά νου επιχειρήσεις, brands, οργανισμοί - 5 παγκόσμιες μακροοικονομικές τάσεις
Cost of Hesitations (Το Κόστος του Δισταγμού)
Η αξιοπιστία της ψηφιακής τεχνολογίας απειλείται καθώς η αύξηση της ηλεκτρονικής απάτης θολώνει τα όρια μεταξύ πραγματικού και παραπλανητικού περιεχομένου. Η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνης (gen AI) ενισχύει αυτό το φαινόμενο, φθείροντας την εμπιστοσύνη των ανθρώπων στις ψηφιακές πλατφόρμες.
Η μελέτη της Accenture δείχνει ότι περισσότεροι από τους μισούς ανθρώπους αμφισβητούν πλέον την αυθεντικότητα του διαδικτυακού περιεχομένου. Η διάβρωση της εμπιστοσύνης επηρεάζει τις ηλεκτρονικές αγορές και τις αλληλεπιδράσεις με τα brands, με 33% των ανθρώπων να αναφέρει περιστατικά deep-fake ή απάτης τον περασμένο χρόνο. Τα brands οφείλουν συνεπώς να καθησυχάζουν τους καταναλωτές, δημιουργώντας σχέσεις εμπιστοσύνης σε όλα τα σημεία διεπαφής.
The Parent Trap (Η Παγίδα των Γονέων)
Οι γονείς αντιμετωπίζουν την πρόκληση να βοηθήσουν την επόμενη γενιά να οικοδομήσει μια υγιή σχέση με την ψηφιακή τεχνολογία -συχνά ενάντια στη θέλησή τους. Η απεριόριστη πρόσβαση στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ενθαρρύνουν ακραίες συμπεριφορές και εκθέτουν τη νέα γενιά σε πολλαπλούς κινδύνους. Οι γονείς παρατηρούν την κατάσταση και αισθάνονται την επιτακτική ανάγκη να δράσουν, δημιουργώντας προστατευτικές δικλείδες ασφαλείας τη στιγμή που οι κυβερνήσεις προχωρούν σε κεντρικές πολιτικές αποφάσεις.
Σύμφωνα με τα ευρήματα της Accenture, άτομα ηλικίας 18-24 ετών έχουν περισσότερες από διπλάσιες πιθανότητες σε σχέση με άτομα άνω των 55 να δηλώσουν ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης επηρεάζουν την ταυτότητά τους. Παράλληλα, περίπου τα δύο τρίτα της Gen Z και των Millennials συμφωνούν ότι περνούν περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο από όσο θα ήθελαν (67% και 64% αντίστοιχα). Καθώς η νέα γενιά είναι αντιμέτωπη με τις αρνητικές επιπτώσεις της τεχνολογίας, απαιτείται συζήτηση και δράση για να βρεθεί η σωστή ισορροπία και τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.
Impatience Economy (Η Οικονομία της Ανυπομονησίας)
Πολλοί τονίζουν ότι η εκπαίδευση, η σκληρή δουλειά και η αποφασιστικότητα μπορούν να διαμορφώσουν ένα επιθυμητό μέλλον. Ωστόσο, η περσινή τάση στα Life Trends (Decade of Deconstruction - Η Δεκαετία της Αποδόμησης) αποκάλυψε ότι οι στόχοι και οι προτεραιότητες των ανθρώπων μεταβάλλονται ραγδαία.
Σήμερα, τρεις στους τέσσερις καταναλωτές δηλώνουν ότι επιθυμούν οι εταιρείες να ανταποκρίνονται ταχύτερα στις μεταβαλλόμενες ανάγκες τους. Πάνω από τους μισούς προτιμούν πλέον γρήγορες απαντήσεις και καθοδήγηση, συχνά επιλέγοντας πληροφορίες μέσω άλλων (crowd-sourced information) ή ακόμα και αναλαμβάνοντας ρίσκο σε θέματα που αφορούν την υγεία ή τα οικονομικά τους. Αξιοσημείωτο είναι ότι οι influencers, που κάποτε επικεντρώνονταν κυρίως σε θεματολογία σχετική με το lifestyle, τα ταξίδια και τη μουσική, ασχολούνται πλέον και με βασικά ζητήματα όπως η υγεία, ο πλούτος και η ευτυχία. Όταν οι εταιρείες αδυνατούν να ανταποκριθούν, οι καταναλωτές στρέφονται στο ψηφιακό πλήθος, πιέζοντας τα brands να συμβαδίσουν προκειμένου να διατηρήσουν την αφοσίωσή τους σε αυτά.
The Dignity of Work (Η Αξιοπρέπεια της Εργασίας)
Η αξιοπρέπεια της εργασίας δοκιμάζεται όλο και περισσότερο από τις επιχειρηματικές πιέσεις, τις τεχνολογικές εξελίξεις και τη μεταβαλλόμενη δυναμική. Καθώς η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη εισέρχεται στο χώρο εργασίας, η αξιοπρέπεια πρέπει να συνυπολογιστεί στις νέες προσδοκίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι θα (συν)εργαστούν με την τεχνολογία. Τρεις στους τέσσερις εργαζομένους θεωρούν χρήσιμα τα εργαλεία παραγωγικής τεχνητής νοημοσύνης στην εργασία, δηλώνοντας ότι την κάνουν πιο αποτελεσματική (44%) και βελτιώνουν την ποιότητά της (38%), ενώ ορισμένοι ανησυχούν ότι περιορίζουν τη δημιουργικότητα (14%), καθιστούν την εργασία περισσότερο μηχανιστική (15%) και δημιουργούν άγχος για τη διατήρηση των θέσεων εργασίας (11%). Οι διοικητικές ομάδες οφείλουν συνεπώς να ενισχύσουν πρωτοβουλίες και κίνητρα για ποιοτική εργασία.
Social Rewilding (Κοινωνικός Επαναπροσδιορισμός)
Οι άνθρωποι αναζητούν όλο και περισσότερο βάθος και αυθεντικότητα στις εμπειρίες τους, προκειμένου να συνδεθούν ουσιαστικά με τον κόσμο. Αντικατοπτρίζοντας μια αυξανόμενη επιθυμία να επανασυνδεθούν με τη φύση και ο ένας με τον άλλον, οι άνθρωποι αναζητούν ισορροπία μεταξύ της τεχνολογίας και των στιγμών χαράς και ευεξίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, το 42% των ανθρώπων απέδωσε την πιο ευχάριστη εμπειρία τους σε κάτι που έκαναν στην πραγματική ζωή, ενώ μόνο 15% ανέφερε μια ψηφιακή εμπειρία.
Αυτή η αλλαγή δίνει στους οργανισμούς την ευκαιρία να επανεξετάσουν το ρόλο τους και να ανταποκριθούν στην επιθυμία των ανθρώπων για αυθεντικές στιγμές και εμπειρίες.
Σχόλια