Επαγγελματικά ταξίδια μόνο για συμφωνίες και σημαντικές επαφές - τα meetings διαδικτυακά
Αυξημένα κόστη, περιβαλλοντικές ανησυχίες και αβεβαιότητες σε γεωπολιτικό επίπεδο. Αυτοί οι παράγοντες αποτελούν βασικοί λόγοι για το γεγονός ότι οι τακτικές συσκέψεις στελεχών λαμβάνουν χώρα πια μέσω διαδικτύου. Άλλωστε οι διαθέσιμες τεχνολογίες για online επικοινωνία είναι πολλές, απόρροια των συνθηκών της πανδημίας και των λύσεων που εμφανίστηκαν στην αγορά.
Από την άλλη πλευρά, οι επιχειρηματίες φαίνεται πως δίνουν προτεραιότητα στα εταιρικά έξοδα για μετακινήσεις που αφορούν σημαντικές εμπορικές συναντήσεις, όπως αποτυπώνεται αναλυτικά σε σχετική έρευνα της IWG.
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα ευρήματα, ένα 77% των ανώτατων στελεχών επιχειρήσεων σημειώνουν πως τα διαδικτυακά εργαλεία τους βοηθούν σημαντικά στην συμμετοχή - παρουσία σε online συναντήσεις
Ταυτόχρονα, ένα ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό διευθυντικών στελεχών (87%) πιστεύει ότι τα επαγγελματικά ταξίδια θα παραμείνουν πάντα αναγκαία για τις εμπορικά σημαντικές συναντήσεις και για την ενίσχυση των σχέσεων.
Άλλωστε για την σύναψη μιας σημαντικής συμφωνίας και την πραγματική εμβάθυνση των σχέσεων δεν χρειάζεται τελικά μια δια ζώσης επικοινωνία;
Η τεχνολογία δεν μπορεί και δεν θα αντικαταστήσει ποτέ, την αξία των διαπροσωπικών επαφών κατά τις εκτιμήσεις των ειδικών...
Σε κάθε περίπτωση όμως - όπως καταγράφουν τα εν λόγω στοιχεία - η εικόνα σε επίπεδο επαγγελματικών ταξιδιών μετασχηματίζεται. Οι υβριδικές λύσεις σε επίπεδο επικοινωνίας κερδίζουν έδαφος...
Τα 3 «αγκάθια» που «δυσκολεύουν» τις μετακινήσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της IWG, το ένα τρίτο των επιχειρηματιών ανέφερε ότι η αύξηση του κόστους των ταξιδιών επηρέασε σημαντικά τις αποφάσεις τους για μετακινήσεις μετά την πανδημία.
Έρευνα της Harris Williams σχετικά με το κόστος των επαγγελματικών ταξιδιών, έδειξε ότι οι τιμές των αεροπορικών εισιτηρίων έχουν αυξηθεί κατά 38% σε σύγκριση με τις τιμές πριν την πανδημία, ενώ το κόστος των ξενοδοχείων έχει αυξηθεί κατά τουλάχιστον 82%!
Με την προσδοκία συνεχούς ανάπτυξης το 2025, το 77% των CEOs σημείωσε ότι η δυνατότητα διαδικτυακών συναντήσεων τους επιτρέπει να μειώσουν τον αριθμό των επαγγελματικών ταξιδιών, εστιάζοντας έτσι στις κρίσιμες κατ' ιδίαν συναντήσεις.
Αναφορικά με άλλες μακροοικονομικές τάσεις, οι CEOs δήλωσαν ότι η αυξανόμενη γεωπολιτική αβεβαιότητα είχε σημαντικό αντίκτυπο στον χαρακτήρα των ταξιδιών, στις εταιρείες τους. Ένας στους πέντε ανέφερε ότι το τρέχον γεωπολιτικό κλίμα επηρέασε καθοριστικά τα επαγγελματικά ταξίδια, ενώ οι αλλαγές στο τοπίο της υγείας σε παγκόσμιο επίπεδο (19%) και οι κανονισμοί για την έκδοση θεωρήσεων (19%) επηρέασαν επίσης τον τρόπο προτεραιοποίησης των στρατηγικά σημαντικών ταξιδιών.
Καθώς οι εταιρείες επιδιώκουν να μειώσουν το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα, όλο και περισσότερες είναι εκείνες που προσεγγίζουν τα εταιρικά ταξίδια πιο προσεκτικά. Τα τρία τέταρτα (75%) των διευθυντικών στελεχών επιχειρήσεων δήλωσαν ότι η ανάπτυξη της υβριδικής εργασίας και η υιοθέτηση διαδικτυακών πλατφορμών τους έχει επιτρέψει να μειώσουν σημαντικά τα μη φιλικά προς το περιβάλλον ταξίδια.
Ειδικά για τους μεγαλύτερους οργανισμούς που υπόκεινται σε αυστηρότερο έλεγχο των εκπομπών άνθρακα, οι εταιρικές αναφορές ESG και οι σχετικές πολιτικές έχουν οδηγήσει σε πιο στρατηγικές αποφάσεις σχετικά με τα ταξιδιωτικά τους σχέδια.
Λιγότερα ταξίδια, περισσότερες μέρες, μεγαλύτερη απόδοση
Τα επαγγελματικά ταξίδια χαρακτηρίζονται σήμερα πιο αποδοτικά. Ειδικότερα, τα τρία τέταρτα (75%) των CEOs δήλωσαν ότι τα επαγγελματικά ταξίδια είναι πλέον πιο αποδοτικά, ενώ περισσότεροι από τους μισούς (61%) δηλώνουν ότι τείνουν να ταξιδεύουν λιγότερο διαμένοντας όμως για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, εξαιτίας της διαθεσιμότητας ευέλικτων χώρων εργασίας που τους επιτρέπει να παραμένουν παραγωγικοί, μεταξύ των συσκέψεων.
Το ένα τέταρτο (26%) παρατείνει τη διαμονή του για να συμπεριλάβει επιπλέον συναντήσεις, μειώνοντας έτσι την ανάγκη για σύντομες μετακινήσεις, ενώ το 23% των στελεχών, εκμεταλλευόμενοι τον επιπλέον χρόνο, έχουν συμμετάσχει σε εκδηλώσεις ή συνέδρια, αξιοποιώντας στο έπακρο τα ταξίδια τους.
Καθώς οι επικεφαλής των επιχειρήσεων επωφελούνται της μεγαλύτερης ευελιξίας στις εργασιακές τους συνήθειες, το 87% αφιερώνει τον επιπλέον χρόνο για να απολαύσει τον προορισμό και να εξερευνήσει την τοπική κουλτούρα. Το ένα τέταρτο (24%) δήλωσε ότι συνδύασε το ταξίδι εργασίας με διακοπές.
Σε μια ενθαρρυντική κίνηση για ολόκληρη την επιχείρηση, τα οφέλη του ταξιδιού και της αναψυχής δεν περιορίζονται μόνο στα ανώτατα στελέχη των επιχειρήσεων, καθώς το 74% προτρέπει τους υπαλλήλους τους να εργάζονται από το εξωτερικό, ώστε να εκμεταλλευτούν τα ταξίδια τους στο μέγιστο.
Σχόλια