Attica Πολυκαταστήματα: Οι επενδύσεις, τα νέα μέλη στο Δ.Σ και ο επαναπροσδιορισμός της «εμπειρίας»
Οικονομικά μεγέθη υψηλότερα από τους αρχικούς στόχους του νυν μετόχου (όταν είχε προβεί στην εξαγορά - επένδυση) αναμένεται να καταγράψουν τα Πολυκαταστήματα Attica φέτος, αν αναλογιστεί κανείς πως σήμερα ξεκινά και η καλύτερη περίοδος της χρονιάς. Από την Black Friday, τις γιορτές και έως τα τέλη του έτους υπολογίζεται πως θα καταγραφεί το 25% του συνολικού τζίρου.
Όπως εξήγησε σε ειδική εκδήλωση της εταιρείας ο CEO, κ. Δημοσθένης Μπούμης οι λιανικές πωλήσεις σε επίπεδο 10μήνου 2024 ανέρχονται σε 179,6 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 10%. Για την ίδια περίοδο η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) διανορφώνεται σε 19,2 εκατ. ευρώ, αυξημένη κατά 15,7%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2023.
Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, Πρόεδρος Δ.Σ. σημείωσε ότι: «Η αναπτυξιακή μας πορεία επιβεβαιώνει την ορθότητα της στρατηγικής και την εμπιστοσύνη των πελατών μας στο όραμα των attica. Με μια ισχυρή διοικητική ομάδα, συνεχίζουμε να επενδύουμε και να αναπτυσσόμαστε, δημιουργώντας αξία για τους πελάτες μας και την ελληνική αγορά».
Μεγέθη και άλλα στοιχεία
Σημειώνεται πως το 2023 η λειτουργική κερδοφορία (EBITDA) διαμορφώθηκε στα €23,9 εκατ., με τις λιανικές πωλήσεις να φτάνουν τα €227 εκατ., σημειώνοντας αύξηση 16,5% και 24% αντίστοιχα έναντι του 2022.
Πλέον - και συμπληρώνοντας αισίως 20 χρόνια λειτουργίας τα Attica Πολυκαταστήματα αλλάζουν θέλοντας να επαναπροσδιορίσουν τις luxurious αγορές, ενισχύοντας την συνολική εμπειρία.
Όπως αναφέρθηκε, το επενδυτικό 7ετες επενδυτικό πλάνο 40 εκατ. ευρώ κινείται απρόσκοπτα με τον κ. Μπούμη να εκφράζει την αισιοδοξία του για την «επόμενη μέρα» καθώς τα Attica Πολυκαταστήματα είναι μια επιτυχημένη εταιρεία, έχει μια ικανότατη διοίκηση με δομές και προσεκτικό σχεδιασμό, ενώ το ΔΣ εμπλουτίζεται σήμερα και μέλη που κατέχουν μεγάλη εμπειρία σε διεθνές επίπεδο.
Σήμερα, άλλωστε μπορεί να προσφέρει πάνω από 1 εκατ. προϊόντα, +1000 brands και πάνω από 30,000 κωδικούς σε επίπεδο ηλεκτρονικού καταστήματος που προσελκύει 11,4 εκατ. επισκέπτες ετησίως.
Διαθέτουν σήμερα 69.000 τ.μ. υπερβαίνοντας τις προκλήσεις και κατακτώντας και αναπτύσσοντας με επιτυχία το experiential και premium retail.
Το δίκτυο περιλαμβάνει πλέον 4 πολυκαταστήματα, 4 monobrand stores και 3 multi-brand καταστήματα. Τα πολυκαταστήματα attica εξυπηρετούν περισσότερους από 5 εκατ. πελάτες ετησίως.
Επίσης το digital store διατηρεί πρωταγωνιστική θέση στον τομέα των καλλυντικών επιλεκτικής διανομής, προσελκύοντας 11,4 εκατ. επισκέπτες ετησίως και διαθέτοντας περισσότερους από 30.000 κωδικούς προϊόντων.
Στο επίκεντρο το Elevation Project
Όσον αφορά την αναπτυξιακή - επενδυτική στρατηγική, η διοικητική ομάδα, ενισχυμένη με δύο ανώτερα στελέχη με μακροχρόνια εμπειρία στην παγκόσμια αγορά (Paolo de Cesare και Florence Rollet), θα συνεχίσει την επιτυχημένη επενδυτική στρατηγική.
Σημειώνεται ότι ήδη έχουν πραγματοποιηθεί επενδύσεις άνω των €25 εκατ. τα τελευταία 4 χρόνια, ενώ μόνο το 2024 διατέθηκαν €6,5 εκατ. σε ανακαινίσεις και εμπορικές αλλαγές στα πολυκαταστήματα που λειτουργούν σε City link, Golden Hall και Mediterranean Cosmos.
Παράλληλα, στο πλάνο εντάσσεται η περαιτέρω ενίσχυση της εκπαίδευσης και επαγγελματικής ανάπτυξης των εργαζομένων με ειδικά προγράμματα και με πρωταρχικό στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών.
Η βιωσιμότητα παραμένει κυρίαρχος πυλώνας της στρατηγικής των attica. Το 2023, η εταιρεία μείωσε το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα κατά 37% συγκριτικά με το 2022, ενώ έχει ήδη προχωρήσει σε ενέργειες, όπως η αντικατάσταση του φωτισμού με λύσεις μη ενεργοβόρες, η εγκατάσταση κάδων ανακύκλωσης ρούχων, η εισαγωγή σήμανσης σε προϊόντα με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα κ.ά.
Στρατηγική με προτεραιότητα στην εμπειρία των πελατών
Επενδύοντας στη σύγχρονη τάση του experiential retail, ο στρατηγικός σχεδιασμός των πολυκαταστημάτων attica εστιάζει στην αναβαθμισμένη εμπειρία του πελάτη σε όλα τα κανάλια και σημεία με εισαγωγή νέων και επώνυμων brands, ενίσχυση του digital store, ανάπτυξη νέων υπηρεσιών, ανακαίνιση χώρων, τεχνολογική αναβάθμιση και υψηλής ποιότητας εξυπηρέτηση.
Συγκεκριμένα, και το 2025 τα πολυκαταστήματα attica θα δώσουν προτεραιότητα στη συνεχή αναβάθμιση των χώρων προσφέροντας μοναδική αισθητική και περαιτέρω ενίσχυση της προϊοντικής ποικιλίας, εισάγοντας και αναπτύσσοντας premium, αλλά και niche brands που ανταποκρίνονται στις προτιμήσεις και επιθυμίες των πελατών τους. Παράλληλα, θα επενδύσουν περαιτέρω στο digital store με εμπλουτισμό του αριθμού των μαρκών που παρουσιάζουν.
Με στόχο να συνεχίσουν να προσφέρουν μια μοναδική εμπειρία για τον πελάτη, τα πολυκαταστήματα attica αναπτύσσουν περαιτέρω εξατομικευμένες, premium υπηρεσίες, όπως personal shopping σε VIP room και beauty treatments, εκπλήσσοντας θετικά και ενισχύοντας τη σχέση με τους πελάτες τους μέσω πρωτότυπων pop-up events. Παράλληλα εξασφαλίζουν την απρόσκοπτη εμπειρία αγορών μέσα από omnichannel υπηρεσίες όπως το «Click & Collect» και η κατ’ οίκον παράδοση.
Με «βαρύ βιογραφικό»
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης παρουσιάστηκαν τα δύο νέα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου: συζητήθηκε η ανοδική πορεία, οι προοπτικές της αγοράς στην Ελλάδα, αλλά και οι προκλήσεις, ενώ αναδείχθηκαν οι παγκόσμιες τάσεις στη διαμόρφωση της εμπειρίας του πελάτη.
Ο Paolo de Cesare έχει διατελέσει Πρόεδρος του IGDS (Intercontinental Group of Department Stores) (2016–2020) με μέλη πολυκαταστήματα όπως είναι τα Selfridges, Rinascente, Le Bon Marché, Printemps, KadeWe, Nordstrom ενώ διαθέτει πολυετή εμπειρία στον κλάδο πολυτελών καλλυντικών και διοίκησης πολυκαταστημάτων σε Ευρώπη, Ασία και ΗΠΑ.
Έχει διατελέσει επίσης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος των πολυκαταστημάτων Printemps, Γεν. Διευθυντής της εταιρίας καλλυντικών Max Factor στην Ιαπωνία, Πρόεδρος της Global Prestige and Skin Care και μέλος στα Δ.Σ. των INDESIT, ηγέτη στην αγορά οικιακών συσκευών, και CIMPRESS.
Ο Paolo ξεκίνησε την καριέρα του στην P&G, όπου εργάστηκε επί 25 χρόνια σε υψηλόβαθμες διοικητικές θέσεις.
Την ίδια ώρα, με μακροχρόνια εμπειρία στο marketing στην παγκόσμια αγορά ειδών πολυτελείας, η Florence Rollet είναι μέλος στο Δ.Σ. της Anora, σκανδιναβικού οίκου οίνου και αλκοολούχων ποτών και της εταιρίας γαλακτοκομικών προϊόντων Arla Foods, ενώ έχει υπηρετήσει στο Δ.Σ. της εταιρίας οινοπνευματωδών ποτών Rémy Cointreau.
Η Florence ξεκίνησε την καριέρα της στις εταιρίες Danone και Pepsi και στη συνέχεια διετέλεσε Γεν. Διευθύντρια Γαλλίας στην πολυεθνική εταιρία καλλυντικών και ειδών ομορφιάς Coty, Διευθύντρια Ανάπτυξης για την Ευρώπη στην Christian Dior Perfumes, Group Vice President στην Tiffany & Co (ΕΜΕΑ και Ευρώπη) και Chief Marketing Officer στην ελβετική τράπεζα Julius Baer.
Επί του παρόντος, προσφέρει συμβουλευτικές υπηρεσίες σε εταιρίες διαχείρισης κεφαλαίων στους κλάδους Luxury & Lifestyle, καθώς και στο EMLYON Business School.
Τάσεις & Προκλήσεις
Όπως ανέφεραν, μεταξύ άλλων, σήμερα κορυφαία τάση αποτελεί το γεγονός πως στα υποδήματα κυριαρχούν όλο και περισσότερο τα sneakers.
Την ίδια ώρα, απαιτείται η κατάλληλη ισορροπία ανάμεσα στο digital store και το φυσικό κατάστημα, για την μέγιστη δυνατή εμπερία του καταναλωτή.
Πολύ σημαντικό στοιχείο επίσης αποτελεί η κινητικότητα (mobility). Η Ελλάδα έχει καταστεί επί της ουσίας ένας top προορισμός και τα Attica μπορούν να έχουν έξτρα οφέλη απ' αυτό.
Κοινή παραδοχή είναι το γεγονός πως μετά τον COVID στην αγορά υπήρξαν αυξητικές τάσεις στις τιμές, όμως τώρα υπάρχει μια ισορροπία. Σήμερα, αναζητείται περισσότερο η καινοτομία και η δημιουργικότητα. Κατά τις εκτιμήσεις η ανάπτυξη του κλάδου θα συνεχιστεί με μονοψήφιο όμως ποσοστό ανόδου.
Καταλήγοντας, ο κ. Μπούμης συμπλήρωσε πως μπορεί να υπάρχει μια δυσκολία στην εύρεση εργαζομένων, αλλά η εταιρεία δεν αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα ως προς αυτό, καθώς έχει χτίσει ένα καλό όνομα σαν εργοδότης. Δεν είναι στις προτεραιότητες επανεξέτασης κάποια πιθανή λειτουργία Κυριακής πέραν των προβλεπόμενων της νομοθεσίας.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι πωλήσεις των Πολυκαταστημάτων Attica αφορούν: καλλυντικά κατά 20% και είδη Μόδας κατά 80%. Όσον αφορά τη μόδα, στις κατηγορίες με τα μεγαλύτερα ποσοστά:
- 22% αντρική μόδα
- 18% γυναικείο ρούχο
- 11% τσάντες, accessories
- 10% υποδήματα & άλλα
- 5% αθλητικά
Σχόλια