NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Gen Z και επιχειρηματικότητα: Τι αναζητά, ποιες οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις

Gen Z και επιχειρηματικότητα: Τι αναζητά, ποιες οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις

Η Gen Z φαίνεται πως έχει έφεση σε δημιουργικά επαγγέλματα και ως μια πιθανή επαγγελματική δραστηριότητα θέτει κάτι σχετικό ως πρώτη προτεραιότητα. Ακολουθούν τομείς όπως η Υγεία και η τεχνολογία φυσικά, ενώ στην συνέχεια εντοπίζει κανείς τα χρηματοοικονομικά, την εκπαίδευση η άλλους τομείς.

Υψηλά στην ατζέντα φυσικά είναι ζητήματα διαφορετικότητας και συμπερίληψης, ενώ η υγεία και το well - being αποτελούν επίσης κρίσιμοι παράγοντες για την εν λόγω γενιά.

Οι πτυχές αυτές είναι ενδεικτικά κάποια από τα χαρακτηριστικά της γενιάς Gen Z που θα απασχολήσει έντονα σε όλα τα επίπεδα: στην κοινωνία και την εργασία.

Και φυσικά τις επιχειρήσεις και την επιχειρηματικότητα επί το συνόλω.

Αξίζει να συμπληρώσουμε βέβαια πως και ως εργαζόμενοι οι άνθρωποι που ανήκουν στην Gen Z αναζητούν κάτι απλό στη δουλειά τους, αλλά συχνά δεν το βρίσκουν. Τα χαρακτηριστικά της old school απασχόλησης δεν συνάδουν με τα σημερινά «θέλω» τους.

Οι ίδιοι δηλαδή αναζητούν ένα περιβάλλον που να τους προσφέρει ουσιαστική αναγνώριση, διαφάνεια και ευελιξία –στοιχεία που δεν είναι αυτονόητα σε πολλούς παραδοσιακούς χώρους εργασίας.

Ως η πρώτη γενιά που μεγάλωσε σε έναν ψηφιακά συνδεδεμένο και κοινωνικά ευαισθητοποιημένο κόσμο, οι νέοι αυτοί έχουν ανάγκη από εργασία με σκοπό και νόημα, και περιμένουν από τους εργοδότες τους ανοιχτή επικοινωνία και αμεσότητα.

Όταν βρεθούν σε θέσεις όπου οι στόχοι είναι ασαφείς ή η ιεραρχία αυστηρή και παρωχημένη, είναι εύκολο να αισθανθούν ότι η συμβολή τους παραβλέπεται.

Σε αυτό το πλαίσιο η ιδιωτική πρωτοβουλία - επιχειρηματικότητα σε πολλές περιπτώσεις δεν είναι απλά μονόδρομος... αλλά συνειδητή επιλογή.

apeiron1.JPG?mtime=20241126183034#asset:514474


Παρόμοια χαρακτηριστικά με τα παραπάνω, έχουν (και υιοθετούν) οι άνθρωποι της Gen Z ως νέοι επιχειρηματίες με start ups και άλλες ιδιωτικές πρωτοβουλίες.

Όπως αναδεικνύει τελευταία έρευνα του Apeiron Ventures σε συνεργασία με το Z Link οι μισοί αυτής της γενιάς θέλουν να ξεκινήσουν κάτι συνεργατικά (teamwork), ένα 37% μόνο του, ενώ το 15% είναι αναποφάσιστο.

Ένα ποσοστό 54% φαίνεται πως θα αναζητήσει χρηματοδότηση από επενδυτή ή Venture Capital για να υποστηρίξει την ιδέα του, ωστόσο η γενιά αυτή θα δει και άλλες εναλλακτικές από τους παραδοσιακούς τρόπους (πχ crowdfunding).

apeiron2.JPG?mtime=20241126183046#asset:514475


Σύμφωνα με τα στοιχεία της εν λόγω έρευνας, πάνω από το 62% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι είναι πολύ πιθανό να ξεκινήσουν τη δική τους επιχείρηση μέσα στα επόμενα 3-5 χρόνια, υπογραμμίζοντας μια σημαντική στροφή προς την αυτονομία και το ρίσκο.

Πιο αναλυτικά, το 91% των συμμετεχόντων τόνισαν ότι η κοινωνική και περιβαλλοντική επίδραση αποτελεί κρίσιμο στοιχείο για τις επιχειρηματικές τους φιλοδοξίες, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της Γενιάς Z να συνδυάσει το κέρδος με τον σκοπό, τονίζει η έρευνα.

Επίσης, παρόλο που η οικονομική επιτυχία παραμένει σημαντική, τα κύρια κίνητρα περιλαμβάνουν την προσφορά στην κοινωνία (58%) και τον έλεγχο του επαγγελματικού προγράμματος (57%) όσον αφορά τα κίνητρα πέρα από το κέρδος.

Υπάρχουν προκλήσεις... και ευκαιρίες

Η πρόσβαση στη χρηματοδότηση, η γνώση της αγοράς και η ανάπτυξη δεξιοτήτων όπως η χρηματοοικονομική διαχείριση, το networking και το marketing εμφανίστηκαν ως τα πιο σημαντικά εμπόδια.

Ωστόσο, η καθοδήγηση και τα προγράμματα επιτάχυνσης εξακολουθούν να αποτελούν σημαντικούς δρόμους ανάπτυξης για αυτή τη νέα γενιά επιχειρηματιών, σύμφωνα με την έρευνα.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr