Η δύναμη της έρευνας αγοράς στην τελευταία εκπομπή του Θέμη Σαρανταένα
To Σάββατο 16/11/2024, ο σύμβουλος μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας, με καλεσμένη του στο studio του Talk Radio 989 by Alpha την ιδρύτρια της Focus Bari, Ξένια Κούρτογλου, συζήτησαν για την έρευνα αγοράς που στο σημερινό απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον επιτρέπει στις επιχειρήσεις να παραμένουν ευέλικτες, ενημερωμένες και ανταγωνιστικές.
Στην εκπομπή τονίστηκε ο ρόλος της έρευνας αγοράς ως εργαλείου κατανόησης των αναγκών και των προτιμήσεων των πελατών, συμβάλλοντας στη διαμόρφωση προϊόντων και υπηρεσιών που ανταποκρίνονται καλύτερα στις απαιτήσεις τους. Εξετάστηκε η επίδραση της οικονομικής κατάστασης στην Ελλάδα στις καταναλωτικές συνήθειες, υπογραμμίζοντας ότι οι περιορισμένοι προϋπολογισμοί και οι τάσεις εξοικονόμησης επηρεάζουν σημαντικά τα αποτελέσματα των ερευνών. Παράλληλα, αναφέρθηκαν οι βασικές τάσεις της ελληνικής αγοράς, όπως η αυξημένη χρήση ψηφιακών καναλιών και η έμφαση στη βιωσιμότητα, που αναδεικνύονται μέσα από τη συνεχή παρακολούθηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών.
Ανάλυση των βασικών βημάτων για τη διεξαγωγή μιας επιτυχημένης έρευνας
Επιπλέον, αναλύθηκαν τα βασικά βήματα για τη διεξαγωγή μιας επιτυχημένης έρευνας, από τον σχεδιασμό έως την ανάλυση και την εφαρμογή των αποτελεσμάτων, ενώ δόθηκαν παραδείγματα από την ελληνική αγορά. Έγινε διαχωρισμός μεταξύ ποσοτικής και ποιοτικής έρευνας, με κατευθύνσεις για την επιλογή της κατάλληλης μεθοδολογίας. Συζητήθηκε το κόστος μιας τυπικής έρευνας και η απόδοση της επένδυσης (ROI), αναδεικνύοντας την αξία της για την ανάπτυξη των επιχειρήσεων. Παράλληλα, εξετάστηκαν τρόποι αξιολόγησης της αξιοπιστίας και της ποιότητας των αποτελεσμάτων μιας έρευνας, ώστε οι επιχειρηματίες να λαμβάνουν τεκμηριωμένες αποφάσεις.
Νέοι επιχειρηματίες, χωρίς σημαντικό προϋπολογισμό, μπορούν να ξεκινήσουν μια βασική έρευνα αγοράς
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον προκάλεσε η συζήτηση για τις προσιτές επιλογές για μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τους DIY τρόπους με τους οποίους ένας νέος επιχειρηματίας, χωρίς σημαντικό προϋπολογισμό, μπορεί να ξεκινήσει μια βασική έρευνα αγοράς. Τονίστηκαν εργαλεία όπως οι διαδικτυακές έρευνες και τα social media, που παρέχουν προσιτές και αποτελεσματικές λύσεις. Τέλος, υπογραμμίστηκε η σημασία της τακτικής διεξαγωγής ερευνών αγοράς και η συμβολή των νέων τεχνολογιών, όπως τα big data, στην ενίσχυση της ακρίβειας και της προσαρμοστικότητας, ιδιαίτερα σε περιόδους έντονου ανταγωνισμού και συνεχών αλλαγών στις αγορές.
Σε εβδομαδιαία βάση η εκπομπή του Θ. Σαρανταένα
Κάθε εβδομάδα, ο Θέμης Σαρανταένας, με τη συμμετοχή καταξιωμένων καλεσμένων από την αγορά, θα αποκαλύπτει τεχνικές και βέλτιστες πρακτικές που οι επιχειρηματίες μπορούν να εφαρμόσουν άμεσα. Με απλή και προσιτή γλώσσα, θα παρέχονται ρεαλιστικά παραδείγματα και πρακτικές συμβουλές. Στόχος της εκπομπής είναι να γίνει ένας πολύτιμος σύμμαχος για τους επιχειρηματίες, βοηθώντας τους να εξελίξουν τις επιχειρήσεις τους και να ανταπεξέλθουν με επιτυχία στον σύγχρονο ανταγωνισμό.
Επιμελείται και παρουσιάζει ο σύμβουλος μάρκετινγκ Θέμης Σαρανταένας.
Η εκπομπή μεταδίδεται ζωντανά κάθε Σάββατο 18.00-19.00 από το Talk Radio 98,9FM by Alpha.
Τη συγκεκριμένη εκπομπή (Νο 7) «Από την Πληροφορία στην Απόφαση: Η Δύναμη της Έρευνας Αγοράς» μπορείτε να την ακούσετε εδώ.
Σχόλια