Με αφορμή την συμμετοχή στον διαγωνισμό MITEF Greece Startup Competition 2017, η ομάδα της QBRIQ, η οποία αποτελείται από τους Γιώργο Αβέρη (CTO) με προϋπηρεσία ετών στο χώρο της πληροφορικής και του software development, και τον Νικόλαο Μυλωνά (CMO) υπεύθυνο για τη στρατηγική marketing, μίλησε στο epixeiro.gr.
Σκοπός της QBRIQ είναι να ενδυναμώσει τις επιχειρήσεις λιανικής ώστε να γίνουν πιο ανταγωνιστικές, να μπορούν να αντιμετωπίσουν τους μεγάλους παίκτες της αγοράς, να κρατούν τους καταναλωτές τους ευχαριστημένους και να μεγιστοποιήσουν τα κέρδη τους.
Ποια ήταν η ιδέα, η έμπνευση πίσω από την δημιουργία;
Η ιδέα προήλθε από τη συνειδητοποίηση ενός κενού που υφίσταται στα προγράμματα πελατειακής επιβράβευσης και τον τρόπο που συνήθως υλοποιούνται. Αναγνωρίσαμε τρία βασικά προβλήματα στην πλειοψηφία τους:
- Αυξημένο έως απαγορευτικό κόστος (οικονομικό και διαχειριστικό) για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις: Καθώς τέτοια προγράμματα απευθύνονται σε μεγάλες επιχειρήσεις, η παρακολούθηση και λειτουργία τους είναι αρκετά χρονοβόρα. Απαιτείται δημιουργικότητα στις προωθητικές δράσεις και ανταμοιβές που παρέχονται, εκπαίδευση προσωπικού αλλά και καταναλωτών ώστε να επωφεληθούν από το πρόγραμμα.
- Εστίαση μόνο σε οικονομικά κίνητρα: Τα περισσότερα προγράμματα ανταμοιβών επιβραβεύουν τους καταναλωτές μόνο με βάση τις αγορές τους. Αγνοούν παράγοντες ψυχολογίας που επηρεάζουν σημαντικά τον τρόπο που λαμβάνουμε αγοραστικές αποφάσεις, με αποτέλεσμα περιορισμένη υιοθέτηση και χρήση από το καταναλωτικό κοινό. Τελικά, καταναλωτές και επιχειρήσεις δεν επωφελούνται αρκετά.
- Παρωχημένα Μέσα: Πολλά προγράμματα χρησιμοποιούν φυσικά μέσα (κάρτες μέλους ή επισκέψεων). Αυτό αυξάνει το διαχειριστικό κόστος για την επιχείρηση, αλλά λειτουργεί αποτρεπτικά και για την υιοθέτηση του προγράμματος από τους καταναλωτές γιατί θεωρείται δύσχρηστο.
Η QBRIQ ανέπτυξε μια πλατφόρμα ευέλικτη, εύκολη στη χρήση, χαμηλού κόστους και σχεδιασμένη με τον καταναλωτή στο επίκεντρο.
Η πλατφόρμα κεφαλαιοποιεί την επιρροή των social media για δημιουργία αλληλεπίδρασης μεταξύ καταναλωτών και φίλων, ανταμείβει τη συνολική δέσμευση στο brand (όπως social mentions και shares) και παρέχει ποικιλία κινήτρων με ενσωματωμένες ανταμοιβές και προσωποποιημένες προτάσεις. Βοηθά τις επιχειρήσεις να αναβαθμίσουν τις προσφορές τους, παρέχοντας στους καταναλωτές αυξημένο πλήθος επιθυμητών προϊόντων και υπηρεσιών. Συνολικά, δεσμεύει και μετατρέπει τους καταναλωτές σε πρεσβευτές των brands, ώστε τα έξοδα marketing να παραμένουν σε χαμηλά επίπεδα ενώ τα κέρδη πολλαπλασιάζονται.
Επιθυμούμε να συγκεντρώσουμε καταναλωτές και επιχειρήσεις λιανικής σε μια μεγάλη, ακμάζουσα κοινότητα όπου όλοι θα επωφελούνται
Ποιο είναι το όραμα σας;
Επιθυμούμε να συγκεντρώσουμε καταναλωτές και επιχειρήσεις λιανικής σε μια μεγάλη, ακμάζουσα κοινότητα όπου όλοι θα επωφελούνται. Ένα οικοσύστημα από υγιείς επιχειρήσεις και ευχαριστημένους καταναλωτές, με υπηρεσίες υψηλής αξίας και αυξημένη αγοραστική κίνηση.
Τι σημαίνει επιτυχία για εσάς; Ποια είναι τα επιτεύγματά σας ως τώρα;
Η πλατφόρμα ήδη λειτουργεί σε επιλεγμένες επιχειρήσεις με ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Επιτυχία θεωρούμε ότι θα ήταν η εδραίωσή της στο κομμάτι της αγοράς που έχουμε αρχικά στοχεύσει (μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, με έμφαση στον τομέα της εστίασης), ώστε μετά να επεκταθούμε περαιτέρω.
Πώς κρατάτε το κίνητρο ζωντανό στην ομάδα;
Εφαρμόζοντας τις ίδιες αρχές που ισχύουν και στην ανάπτυξη λογισμικού. Όσο μεγάλος κι αν είναι ένας στόχος, μπορεί να διασπαστεί σε επιμέρους προβλήματα και ορόσημα. Η ικανοποίηση της επίτευξης κάθε “μίνι στόχου” μας ενθαρρύνει να κάνουμε το επόμενο βήμα.
Μπορεί κανείς να ξεκινήσει μια startup χωρίς λεφτά και χωρίς επενδυτές;
Μια startup υπηρεσιών πληροφορικής έχει μικρότερα αρχικά έξοδα (κυρίως συνδρομητικές υπηρεσίες, περιοδικές αναθέσεις έργου σε εξωτερικούς συνεργάτες και διαφήμιση στο Internet). Παρόλα αυτά, χρειάζεται πάντα κάποιο δίχτυ ασφαλείας ώστε η ομάδα να πορευθεί μακροχρόνια. Μπορεί να μεσολαβήσουν μήνες σχεδίασης και υλοποίησης του λογισμικού προτού να είναι κατάλληλο για διάθεση στην αγορά. Προφανώς, η ύπαρξη χρημάτων και επενδυτών διευκολύνει κατά πολύ το ξεκίνημα. Καταρχήν, επιτρέπει στην ομάδα να προσλάβει μόνιμους συνεργάτες, να υλοποιήσει περισσότερες λειτουργίες και να βγει νωρίτερα στην αγορά με καλύτερο προϊόν.
Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;
Να είναι διατεθειμένοι να μαθαίνουν συνεχώς, να επεκτείνουν τις δεξιότητές τους και να μην απογοητεύονται εύκολα. Το στήσιμο μιας startup απαιτεί ψυχραιμία, υπομονή και επιμονή προτού αρχίσει να αποδίδει καρπούς. Επίσης, να διατηρούν καλές σχέσεις με την ομάδα τους και ένα υποστηρικτικό δίκτυο ανθρώπων που μπορούν να συνεισφέρουν είτε σαν συνεργάτες, είτε οικονομικά, είτε απλά σε επίπεδο ενθάρρυνσης. Τέλος, η ανάληψη ρίσκου να είναι υπολογισμένη και ρεαλιστική και να έχουν μια στρατηγική εξόδου. Αυτό θα τους δώσει την απαιτούμενη σιγουριά ώστε να αποδίδουν καλύτερα στα εγχειρήματά τους.
Σχόλια