NEWSFLASH...
Marketing & Sales | Digital Marketing
ανάγνωση

Business comes before technical

Business comes before technical

Ποιοι θα έπρεπε να είναι οι χειρισμοί ενός επιχειρηματία όταν πάρει την απόφαση να εισέλθει στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου; Ο CEO & Co-Founder της Generation Y – International eBusiness Experts, κ. Αναστάσιος Σπανίδης ορίζει τα milestones μιας μεθοδευμένης και κατ’ επέκταση επιτυχημένης πορείας.

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα – μειονεκτήματα του online/offline εμπορίου;

Καταρχάς,  δεν υπάρχει online και offline εμπόριο. Το εμπόριο είναι ένα. Η ηλεκτρονική μέθοδος είναι μία ακόμα «οδός» μέσα από την οποία μπορούμε να πουλήσουμε τα προϊόντα μας. Είναι σαν να έχεις πολλές πόρτες σ’ ένα μαγαζί και να κρατάς μία από αυτές κλειστή. Άρα, το ερώτημα εδώ για κάποιον που δεν έχει μπει ακόμα στον  χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι το γιατί κρατάει ακόμα αυτήν την πόρτα κλειστή.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα σαφώς υπάρχουν, όπως και σε κάθε μορφή εμπορίου, ωστόσο το σίγουρο είναι ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο αυτή τη στιγμή έχει πολύ περισσότερα πλεονεκτήματα από ό,τι μειονεκτήματα.

Αν θα μπορούσα να αναφέρω ενδεικτικά τρία πλεονεκτήματά του, θα έλεγα τα εξής:

  1. Δεν δεσμεύεται από την εντοπιότητα, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί να πουλήσει πανελλαδικά και ενδεχομένως και διεθνώς, ανάλογα με τον όγκο και την προετοιμασία της επιχείρησης.
  2. Μπορεί να κάνει πολύ πιο στοχευμένη διαφήμιση ψηφιακά, με το σωστό μέσο και στον σωστό χρόνο σ’ έναν καταναλωτή.
  3. Προσφέρει τη δυνατότητα real time στόχευσης στις ανάγκες των πελατών, με αποτέλεσμα να γίνεται ολοένα και πιο personalized, εξασφαλίζοντας ως εκ τούτου βραχυπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα μεγαλύτερη γνώση στο πώς συμπεριφέρεται ο πελάτης του, η οποία μπορεί να φτάσει σε εντυπωσιακά intrusive επίπεδο προς στον καταναλωτή, χωρίς αυτός να ενοχλείται και απλώς να εξυπηρετείται καλύτερα.

Από την άλλη, δεν θα έλεγα ότι υπάρχει κάποιο μειονέκτημα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ίσως κάποιο misconception ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι μία φθηνή λύση. Που φθηνή λύση, σίγουρα δεν είναι, καθώς σε ύψος δαπάνης, τα επίπεδα είναι αντίστοιχα με εκείνα του offline εμπορίου. Η μόνο διαφορά είναι ότι ενώ το ποσό μπορεί να είναι το ίδιο, η αναλογία αποτελέσματος που μπορεί να επιφέρει το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι πολύ μεγαλύτερη, επομένως στην πραγματικότητα είναι φθηνότερο, αλλά όχι στο ακέραιο ποσό.

Παράθεση - epixeiro.gr

Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν θα έπρεπε να είναι ποτέ ο αυτοσκοπός, αλλά το μέσο μέσα από το οποίο μπορούν να οριστούν και κατά συνέπεια να επιτευχθούν επιχειρηματικοί στόχοι

Με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξει τον συνεργάτη του ένας επιχειρηματίας που αποφασίζει να μπει στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου;

Αρχικά να αναφέρω ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι ένας χώρος στον οποίο δεν μπορεί να τα καταφέρει κανένας μόνος του. Για αυτό και η ύπαρξη συνεργάτη είναι κομβικής σημασίας για την επιτυχία ή μη της προσπάθειας.

Ο συνεργάτης, λοιπόν, θα πρέπει να έχει ολιστική γνώση πάνω στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, καθώς είναι γνωστό ότι ο εν λόγω χώρος απαρτίζεται από πάρα πολλές εξειδικεύσεις. Για αυτό, άλλωστε, έχει προκύψει και ο όρος «Digital Transformation», δηλαδή η ψηφιοποίηση των λειτουργιών της επιχείρησης όσον αφορά στα operations, το customer service και τον τρόπο με τον οποίο παρέχεται ένα προϊόν ή υπηρεσία.

Είναι πολύ σημαντικό ο συνεργάτης, πρώτον, να έχει χρόνια εμπειρίας στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου για να μπορεί να προβλέπει και να εκτιμάει τις ραγδαίες εξελίξεις που συντελούνται σ’ αυτόν και δεύτερον, να έχει εμπειρία hands on σε πληθώρα από projects και όχι μόνο στην κατηγορία επιτηδεύματος του εκάστοτε πελάτη, έχοντας υπάρξει ως εκ τούτου μάρτυρας λειτουργιών του ηλεκτρονικού εμπορίου από πολλές οπτικές γωνίες.

Ενδιαφέρον έχει να τονίσουμε εδώ ότι η τεχνολογία, όσο παράξενο κι αν ακουστεί, δεν είναι ο πιο κομβικός παράγοντας για την επιτυχία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Σαφώς και είναι σημαντικό η τεχνολογία που θα χρησιμοποιήσουμε να είναι εκσυγχρονισμένη και up to date, αλλά από κει και πέρα, δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι ο συνεργάτης πρέπει να είναι πρώτα σύμβουλος και μετά τεχνικός, γιατί πολύ απλά… «Business comes before technical».

Είναι πιο σημαντικό να βλέπουμε την επιχειρηματική οπτική πλευρά της επένδυσης ενός συνεργάτη από ό,τι την τεχνική και αυτό ακριβώς θα έλεγα ότι είναι και το σημαντικότερο από όλα τα παραπάνω. Ένα ηλεκτρονικό κατάστημα δεν θα έπρεπε να είναι ποτέ αυτοσκοπός, αλλά το μέσο μέσα από το οποίο μπορούν να οριστούν και κατά συνέπεια να επιτευχθούν επιχειρηματικοί στόχοι, με τη βοήθεια πάντα του σωστού agency, το οποίο καλείται να προβλέψει τις ανάγκες του επιχειρηματία και να τον προετοιμάσει για πράγματα που μπορεί να μη φαντάζεται καν.

Τι απαιτεί η λειτουργία/οργάνωση/υποδομή του επιχειρηματία για να «τρέξει» ένα ηλεκτρονικό κατάστημα;

Εδώ προκύπτει ξανά η έννοια του συνεργάτη και της κομβικής σημασίας του, καθώς ο σωστός συνεργάτης θα έχει σίγουρα διερευνήσει τη δυνατότητα να λειτουργήσει ο πελάτης στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, είτε αυτό αφορά στο πραγματικό budget διαφήμισης που πρέπει να  επενδύσει προκειμένου να φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα, είτε σχετίζεται με την οικονομική του επάρκεια, ώστε να αυξηθεί το εμπόρευμά του για να μπορέσει να υποστηρίξει τη ζήτηση.   

Η δομή και η οργάνωση δεν είναι τόσο απαραίτητες προϋποθέσεις, αρκεί να είναι κάποιος ανοιχτός στο να αλλάξει και να βελτιώσει τη νοοτροπία του, δίνοντάς της digital χαρακτήρα, όπου και πάλι το σημαντικό εδώ είναι ο συνεργάτης να μπορεί να σε κατευθύνει προς αυτή την κατεύθυνση ως σύμβουλος στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου. 

Ποιο είναι το μυστικό για μια κερδοφόρα ηλεκτρονική επιχείρηση;

Δεν υπάρχει κάποιο μυστικό. Κάθε επιχείρηση είναι ένας δυναμικός, ζωντανός οργανισμός, ο οποίος έχει διαφορετικές ανάγκες και για να λειτουργήσει και για να επικοινωνήσει. Αυτό σημαίνει ότι ο συνεργάτης σου χρειάζεται να σε προσεγγίσει όσο πιο custom wise γίνεται, για να προσαρμόσει το προϊόν σου με τον σωστό τρόπο επικοινωνίας στην αγορά και για να διαμορφώσει τις λειτουργίες σου με τέτοιον τρόπο, ώστε να μπορείς να τις υποστηρίξεις με συνέπεια. Επομένως, η σωστή προσαρμογή είναι αυτή που θα φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα! Όπως άλλωστε είχε πει και ο Δαρβίνος «δεν επιβιώνει αυτός που είναι πιο δυνατός αλλά αυτός που προσαρμόζεται καλύτερα στο περιβάλλον».

Κάποια παραδείγματα για Digital Transformation;

Έχει ενδιαφέρον να αναφερθούμε στον όμιλο Starwood και στα ξενοδοχεία του τα οποία έχουμε αναλάβει, όπου εκτός από τις υπηρεσίες που παρέχουν ως ξενοδοχεία, οργανώσαμε και κατασκευάσαμε το ηλεκτρονικό τους κατάστημα, προσθέτοντας ουσιαστικά και retail υπηρεσίες που παρέχουν στο κοινό τους, ώστε να συνεχιστεί και στο σπίτι η εμπειρία που είχαν στο ξενοδοχείο.

Ακόμα ένα παράδειγμα επιτυχημένου digital transformation είναι το B2B της Alumil, όπου δημιουργήσαμε μία εφαρμογή, με την οποία μπορούν πλέον όχι με φαξ και τηλέφωνα αλλά ψηφιακά όλοι οι συνεργάτες σε όλα τα Βαλκάνια, να βάλουν την παραγγελία τους, αξιοποιώντας πολλαπλά  business rules στο σύστημα αυτό, μηδενίζοντας ανθρώπινα λάθη, εξυπηρετώντας καλύτερα τον συνεργάτη και παρακολουθώντας καλύτερα την παραγωγή.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr