Άνοιγμα στην Ινδία για την Coffee Island, μονάδα στην Αίγυπτο και εκ νέου άνοδος στα μεγέθη
Στην αγορά της Ινδίας εισέρχεται πλέον η γνωστή αλυσίδα Coffee Island επεκτείνοντας την παρουσία της σε παγκόσμιο επίπεδο, μ' ένα νέο κατάστημα στο Δελχί που υπολογίζεται πως θ' ανοίξει μέχρι τις 10 Δεκεμβρίου.
Θέλοντας να αναδείξει ποικιλίες καφέ της Ινδίας, οι οποίες δεν είναι και τόσο φημισμένες αλλά είναι ποιοτικές, η Coffee Island θα αποτελέσει ουσιαστικά την πρώτη ευρωπαϊκή αλυσίδα, εγκαινιάζοντας μια σημαντική συνεργασία εκεί.
Παράλληλα, από το διεθνές επιχειρηματικό μέτωπο, η εταιρεία έχει ήδη δημιουργήσει 5 καταστήματα στην Αίγυπτο και με την δημιουργία ενός joint venture (συμμετοχή 30%) λειτούργησε μολις ένα μήνα νωρίτερα μια νέα μονάδα παραγωγής. Η μονάδα αναμένεται να προσδώσει σημαντικά οφέλη στη μεταποίηση, μεγαλύτερη ασφάλεια, εξοικονόμηση πόρων και άλλα κέρδη σε χρηματοοικονομικό επίπεδο.
Την ίδια ώρα, η μονάδα στην Πάτρα ενδυναμώνεται και μετατρέπεται επίσης σε ένα σημαντικό διεθνές hub διαχείρισης πρώτης ύλης, μεταξύ άλλων.
Όπως εξήγησε η διοίκηση της εταιρείας, άλλωστε, η αγορά της Αιγύπτου διαθέτει δυναμικά χαρακτηριστικά (110 εκατ. πληθυσμός με χαμηλό μ.ο ηλικίας) και σημαντικές προοπτικές για την εταιρεία.
Αυτά και αρκετά ακόμη περίεγραψε κατά την σημερινή του ομιλία σε ειδική εκδήλωση για την στρατηγική ESG του Ομίλου ο κ. Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος, CEO της εταιρείας.
+8% η ανάπτυξη το 2024... όπως και το 2023
Σε επίπεδο μεγεθών η ανάπτυξη για την Coffee Island εκτιμάται γύρω στο 8% για το 2024 έως τώρα, κάτι που έγινε και το 2023 σε σχέση μ' ένα χρόνο νωρίτερα.
Όσον αφορά το δίκτυο, υπάρχουν φέτος μεσούσης της χρονιάς διάφορες προσθαφαιρέσεις καταστημάτων, αλλά στο τέλος του έτους υπολογίζεται πως ο αριθμός θα είναι αμετάβλητος.
«Δεν θέλουμε να κανιβαλίσουμε το δίκτυο, είμαστε η μεγαλύτερη αλυσίδα, δεν είμαστε πρώτοι σε αριθμό στην Αθήνα ή την Θεσσαλονίκη, είμαστε πρώτοι στην Πάτρα, αλλά στόχος είναι η αύξηση της ποιότητας γενικότερα», είπε μεταξύ άλλων.
Όπως τόνισε ο ίδιος φέτος υπήρξε ένας εξορθολογισμός του δικτύου με συμφωνίες και συνεργάτες 10-12 ετών.
«Η ανανέωση είναι τεράστια υγεία. Αυτό ισχύει για όλους ακόμη και για εμένα αν κουραστώ», τόνισε, ενώ αναφέρθηκε και σε περιπτώσεις πετυχημένων μεταβιβάσεων 2ης γενιάς (απο γονείς σε παιδιά ή από ιδιοκτήτες σε managers / υπαλλήλους).
Ανέδειξε δε το γεγονός πως η εταιρεία διαθέτει κουλτούρα και πρακτικές αλα ΗΠΑ όσον αφορά το franchise με την υποστήριξη και την παροχή 16 ξεχωριστών υπηρεσιών για κάθε franchisee - συνεργάτη.
Επιγραμματικά σε μεγέθη και σημαντικά στοιχεία του 2023
- 36,99 εκατ. ευρώ κύκλος εργασιών
- 130 εκατ. ευρώ περίπου ο κύκλος εργασιών Δικτύου Καταστημάτων
- Οι επενδύσεις στην τριετία 2021-24 ανήλθαν σε 8,4 εκατ. ευρώ
- Το δίκτυο καταστημάτων αγγίζει τις 430 μικρές επιχειρήσεις
- Το 39% εξ αυτών είναι στην Περιφέρεια (159)
- Απασχολούνται πρακτικά 4.000 οικογένειες (frc, barista, delivery, μητρική)
- 1,180 είναι οι ελληνικές προμηθεύτριες εταιρείες
Αξίζει να σημειωθεί πως πλέον εξυπηρετούνται καθημερινά 170.000 πελάτες, από 3,500 υπαλλήλους σε 420 σημεία και 100 πόλεις διεθνώς.
Σήμερα, μέσω της Direct Trade συνεργασίας με παραγωγούς καφέ, επεξεργάζεται 1.400 τόνους καφέ ετησίως στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις της.
Ανατιμήσεις και προκλήσεις προσεχώς
Σχολιάζοντας την επικαιρότητα ο κ. Κωνσταντινόπουλος μίλησε για τις σοβαρές συνέπειες που έχουν υπάρξει από την πανδημία και έπειτα στον κλάδο και με τις τεράστιες ανατιμήσεις σε πρώτες ύλες (60% κατά μ.ο, ακόμη και 100% σε κάποιες περιπτώσεις.
Οι συγκρατημένες ανατιμήσεις στις οποίες έχει προβεί η εταιρεία υπολογίζονται στα 0,20 € στην λιανική ανά ρόφημα και σε κάτι λιγότερο από 10 σεντς στην χονδρική το κιλό.
«Ο κλάδος βάλλεται από παντού, όχι μόνο η εταιρεία. Δοκιμάζονται επίσης σχέσεις ετών με συνεργατές στην αγορά», σχολίασε, υπογραμμίζοντας πως το μεγαλύτερο πρόβλημα στην Ελλάδα παραμένει ότι η ζητούμενη τιμή - αξία είναι χαμηλή σε σχέση με άλλες αγορές αλλά ο καταναλωτής αδυνατεί να το πληρώσει: δηλαδή την ίδια ώρα βάλλεται και ο Έλληνας καταναλωτής από τις ευρύτερες ανατιμήσεις στην καθημερινότητα.
Τέλος έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου για σημαντικές ανατιμήσεις στην τελική τιμή εαν η Ε.Ε «περάσει» σχετική οδηγία που υποχρεώνει την παροχή αποδεικτικών περί μη αποψίλωσης δασών σε κάθε εισαγωγή καφέ, καθώς πολλές αγορές - προμηθευτές αναμένεται να «αποκλειστούν», όχι λόγω μη ποιότητας των προϊόντων και πρακτικών βάσει της αειφορίας αλλά από την έλλειψη σχετικών δομών στην αγορά και πιστοποιητικών (καφές από Ρουάντα, Αιθιοποία κ.α).
Βιώσιμη ανάπτυξη
Η Coffee Island είναι η πρώτη ελληνική αλυσίδα καφεστίασης που δημοσιεύει Έκθεση Βιώσιμης Ανάπτυξης για τα έτη 2022-2023 με προσήλωση στους στρατηγικούς της πυλώνες: Άνθρωπος, Περιβάλλον και Προϊόν. Εδώ και 25 χρόνια, επενδύει σταθερά στη βιώσιμη ανάπτυξη και στη διαρκή βελτίωση με βαθιά αγάπη για τον ποιοτικό καφέ.
Σχόλια