NEWSFLASH...
Fit for Green
ανάγνωση

Βιώσιμες αστικές μετακινήσεις: Και το e-Scooter είναι μία λύση

Βιώσιμες αστικές μετακινήσεις: Και το e-Scooter είναι μία λύση

Είσαι στο Παγκράτι και έχεις επαγγελματική συνάντηση στο κέντρο της Αθήνας, συγκεκριμένα στη δημοτική αγορά της Κυψέλης. Η απόσταση είναι μικρή, σύμφωνα με τη google είναι 3,8 χιλιόμετρα. Οι επιλογές για να μεταβείς είναι πολλές...

Κατ’ αρχάς η δημόσια συγκοινωνία. Το τρόλεϊ σε αφήνει κοντά, ωστόσο σκέφτεσαι την ώρα αναμονής, μέχρι να έρθει το τρόλεϊ, και το συνωστισμό. Μπορείς να πας με τα πόδια. Το ξανασκέφτεσαι γιατί το περπάτημα στις συνθήκες πεζοδρομίων της Αθήνας είναι δύσκολο και η απόσταση τέτοια που θα κουραστείς. Στο ραντεβού θες να είσαι vivid, όχι εξουθενωμένος και ιδρωμένος. Ταξί και ΙΧ τα έχεις ήδη απορρίψει στο μυαλό σου. Δεν έχεις λόγο να επιβαρύνεις την κίνηση της πόλης και την ατμόσφαιρα με τέτοια μέσα, επίσης, λόγω κίνησης θα πας με βήμα «σημειωτόν», οπότε λογικά θα αργήσεις, και δεν θα βρίσκεις να παρκάρεις. Και ξαφνικά μία ακραία αλλά πιθανή ιδέα, αρχίζει να σχηματοποιείται. Θα πας με ηλεκτρικό πατίνι ή όπως λέγεται e-Scooter.

Η βιώσιμη τάση στο micromobility

Σύμφωνα με τη hop Greece υπάρχει ξεκάθαρη τάση για βιώσιμες λύσεις micromobility στις μετακινήσεις, ειδικά για περιοχές όπως είναι το κέντρο της Αθήνας, γεγονός που αναδείχθηκε από το ένα εκατομμύριο διαδρομές με κοινόχρηστα πατίνια που κατέγραψε μέσα στην πρώτη χρονιά λειτουργίας της στην Ελλάδα.

Τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά πατίνια, βρίσκονται σε διάφορα σημεία της πόλης. Ξεκλειδώνουν μέσω εφαρμογής η οποία επίσης υποδεικνύει τα σημεία όπου είναι σταθμευμένα τα πατίνια. Η μετακίνηση με e-Scooter είναι φιλική προς το περιβάλλον, ανθρωποκεντρική και συμβάλλει στη μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Δημιουργία βιώσιμων πόλεων με micromobility

Σύμφωνα με έκθεση της Ernst and Young, οι πόλεις σήμερα αντιμετωπίζουν μια πρόκληση: τη μείωση της ρύπανσης και της κυκλοφοριακής συμφόρησης με παράλληλη βελτίωση της αστικής πρόσβασης και της ποιότητας ζωής. Για να οδηγηθούν οι ευρωπαϊκές πόλεις σε κέντρα χωρίς αυτοκίνητα, χωρίς θόρυβο και ρύπανση θα χρειαστούν όχι μόνο έξυπνες πολιτικές και υποδομές, αλλά και μια ριζική αλλαγή στις συνήθειες και τη συμπεριφορά των κατοίκων τους σχετικά με τη ιδιωτική μετακίνηση.

Τα κοινόχρηστα ηλεκτρικά πατίνια της hop Greece έχουν αποδείξει ότι μπορούν να συνδράμουν στην μεταμόρφωση της αστικής μετακίνησης, ειδικά όσον αφορά το πρώτο και το τελευταίο μίλι.

Ο διευθύνων σύμβουλος της hop Greece, κ. Γιώργος Καρράς, μας ανέφερε ότι, «Στον τομέα micromobility υπάρχει μία ραγδαία ανάπτυξη. Με τα hop συμβάλλουμε στην ανακούφιση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στις ελληνικές πόλεις. Κατά το επόμενο έτος, στοχεύουμε να διαδραματίσουμε το δικό μας ρόλο στην αντιμετώπιση των επιπέδων κυκλοφοριακής συμφόρησης με τα οποία έχουν συνδεθεί οι ελληνικές πόλεις».

Η Ελλάδα αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα ατμοσφαιρικής ρύπανσης, ιδίως στις αστικές περιοχές, με σημαντικές επιπτώσεις στην υγεία.

Σύμφωνα με τα δεδομένα του ΟΗΕ, το 2050 το 70% του παγκόσμιου πληθυσμού θα ζει σε πόλεις. Αυτή η αύξηση του πληθυσμού θα εντείνει προβλήματα όπως η ατμοσφαιρική ρύπανση, η ανεπαρκής υποδομή και η κυκλοφοριακή συμφόρηση. Σήμερα, βλέπουμε ότι πολλές πόλεις έχουν σχεδιαστεί με επίκεντρο το αυτοκίνητο και όχι τον άνθρωπο. Ειδικότερα, τα αυτοκίνητα χρησιμοποιούνται μόνο για το 5% του χρόνου τους, ενώ παραμένουν παρκαρισμένα για το υπόλοιπο 95% και καταλαμβάνουν πολύτιμο χώρο. Ταυτόχρονα, περισσότερο από το 60% των διαδρομών στην πόλη είναι μικρότερες από 5 χιλιόμετρα και μπορούν να καλυφθούν πιο αποτελεσματικά μέσω μικροκινητικότητας.

GIORGOS-KARRAS-HOPBIKE.jpg?mtime=20241027115934#asset:508599

Ο κ. Γιώργος Καρράς, Διευθύνων σύμβουλος της hop Greece


Ποιοι χρησιμοποιούν πατίνια;

Όσον αφορά αυτούς που χρησιμοποιούν λύσεις μικροκινητικότητας, σύμφωνα με τη hop Greece, είναι τόσο τουρίστες όσο και μόνιμοι κάτοικοι. «Από τα δεδομένα μας, βλέπουμε ότι οι τουρίστες χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες μας κυρίως για εξερεύνηση της πόλης, ενώ οι μόνιμοι κάτοικοι τις χρησιμοποιούν κυρίως για καθημερινές μετακινήσεις, όπως η μετάβαση από και προς την εργασία ή το σχολείο. Οι διαφορές στην ηλικία και τη χρήση αναδεικνύουν τις ανάγκες και των δύο ομάδων, δείχνοντας ότι οι λύσεις μικροκινητικότητας είναι ευέλικτες και προσαρμόσιμες σε διάφορες ανάγκες».

H μικροκινητικότητα στην Αθήνα

Η Αθήνα είναι μία πόλη που άρχισε να χτίζεται ραγδαία πριν από 60 και πλέον χρόνια. Σήμερα, ο όγκος του πληθυσμού και των αυτοκινήτων αντίστοιχα είναι τεράστιος αναλογικά με την ίδια την πόλη. Η Αθήνα είναι μία multi culti πόλη με περίπου 5 εκατομμύρια μόνιμους κατοίκους, μερικές χιλιάδες καταγεγραμμένους πρόσφυγες- μετανάστες, και κάπου 7 εκατομμύρια διερχόμενους τουρίστες, σύμφωνα με στοιχεία του 2023.

Για να βελτιώσουμε την κατάσταση στη μετακίνηση, είναι κρίσιμο να δημιουργήσουμε υποδομές που υποστηρίζουν τη μικροκινητικότητα, όπως ειδικούς ποδηλατόδρομους και περιορισμούς ταχύτητας για οχήματα. Η ανάπτυξη τέτοιων υποδομών, σε συνδυασμό με την εκπαίδευση του κοινού και τη βελτίωση της πληροφόρησης για την ασφάλεια, θα μπορούσε να συμβάλει στην ταχύτερη ανάπτυξη και στη βιώσιμη ενσωμάτωση της μικροκινητικότητας στις πόλεις μας. Άραγε υπάρχει όραμα από την πλευρά της πολιτικής ηγεσίας για βιώσιμη κινητικότητα;

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr