Ευρωπαϊκή Επιτροπή: Πρόταση για εκπαίδευση και επανεξέταση στην οδήγηση για τους άνω των 70 ετών
Μία από τις σημαντικές παραμέτρων των ατυχημάτων στα μεγάλα και όχι μόνο, αστικά κέντρα είναι η μεγάλη έξοδος των ηλικιωμένων στους δρόμους.
Η γήρανση του πληθυσμού έχει επιφέρει και έμμεσες επιπτώσεις όπως είναι αυτή της γήρανσης των οδηγών στην Ευρώπη. Αυτό έχει συνέπειες ότι άνθρωποι με μειωμένα αντανακλαστικά και μειωμένες αντοχές στο τιμόνι, άτομα με αυξημένη λήψη φαρμάκων καθώς και οδηγοί που είχαν συνηθίσει σε παλιά αυτοκίνητα και δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις νέες οδηγικές συνθήκες έχουν αυξηθεί στους δρόμους της Ευρώπης.
Στην Ελλάδα και ειδικά στις ώρες που δεν υπάρχει οδήγηση προς δουλειές ή προς σχολεία, ο αριθμός των ηλικιωμένων οδηγών στο δρόμο είναι σε αναλογία 50/50 προς τους οδηγούς κάτω των 70 ετών. Αυτό δεν είναι θέμα ηλιακού ρατσισμού αλλά θέμα ασφάλειας προς όλους που μπορεί εύκολα να προληφθεί.
Γι' αυτό και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει εκπαίδευση και επανεξέταση στην οδήγηση για τους οδηγούς άνω των 70 ετών. Μία πρόταση που είναι μεν αντιδημοφιλής αλλά είναι απαραίτητη.
Αλλάζει ο ΚΟΚ στην Ελλάδα αλλά τι θα γίνει με την εκπαίδευση των Οδηγών;
Αλλάζει μέσα στο 2025 ο Κ.Ο.Κ στην Ελλάδα και γίνεται αυστηρότερος ως προς τις ποινές. Όμως το ζητούμενο δεν είναι οι ποινές και η αυστηρότητά τους αλλά κατά πόσο η εκπαίδευση των οδηγών θα είναι σωστή και προσαρμοσμένη στις πραγματικές συνθήκες. Αυτό που όλοι λένε είναι ότι το τρέχον σύστημα εκπαίδευση και η εξεταστέα ύλη είναι παρωχημένες ως προς την εξέλιξη και της κυκλοφορίας στους δρόμους, την ποσότητα των οχημάτων και την τεχνολογική εξέλιξη των αυτοκινήτων. Το μεγαλύτερο πρόβλημα στους οδηγούς (παλιούς και νέους) είναι ότι δεν ξέρουν τι οδηγούν και κυρίως δεν γνωρίζουν τις δικές τους ικανότητες.
Η μεγάλη αύξηση των ατυχημάτων στους ελληνικούς δρόμους οφείλεται κυρίως στις μεγάλες ταχύτητες και στην ηδονή του γκαζιού. Όμως ουδείς εκ των νέων οδηγών γνωρίζει ότι η ταχύτητα εξαρτάται και από τον δρόμο. Μπορεί τα 150 χλμ σε έναν ευρωπαϊκό αυτοκινητόδρομο να είναι ασφαλέστερα από τα 40 χλμ σε ένα μικρό στενάκι στην Αθήνα ή σε κάποια άλλη ελληνική πόλη.
Σχόλια