Success Story, η πορεία του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης τα τελευταία 5 χρόνια
Πυλώνας στις εμπορικές μεταφορές και στην κρουαζιέρα γίνεται ο ΟΛΘ.
Την επόμενη εβδομάδα διεξάγεται στη Θεσσαλονίκη το φόρουμ για τα λιμάνια της Νότιο-ανατολικής μεσογείου. Οικοδεσπότης θα είναι ο ΟΛΘ αλλά αναμένεται ότι το συνέδριο θα καταδείξει ότι τα δύο ελληνικά λιμάνια (της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά) φιλοδοξούν άμεσα να κάνουν την Ελλάδα ως χώρα κόμβο στην Ν. Α Μεσόγειο. Ο κομβικός ρόλος ως εμπορικός και τουριστικός πυλώνας αυξάνεται μετά και τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή.
Η εκτίναξη των μεγεθών του ΟΛΘ τα τελευταία 5 χρόνια είναι αποτέλεσμα σκληρής δουλειάς και της προσαρμογής του λιμανιού στις σύγχρονες ανάγκες. Το άλλοτε –σχεδόν παροπλησμένο- Λιμάνι της Θεσσαλονίκης ζωντάνεψε όχι μόνο με τον εμπορικό στόλο αλλά κυρίως από την κρουαζιέρα. Εκτιμάται ότι μέσα στο 2024, τα κρουαζιερόπλοια που πέρασαν από το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα ξεπεράσουν τα 90 , αριθμός ρεκόρ στα 100 και πλέον χρόνια της ιστορίας του σύγχρονου λιμανιού.
Με συνεχείς επενδύσεις, άνω των 71,3 εκατ. ευρώ από το 2018, που αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό, τις υποδομές, τις παρεχόμενες υπηρεσίες και την εξειδίκευση του ανθρώπινου δυναμικού του Οργανισμού, ενίσχυσαν της εμπιστοσύνη των εμπορικών εταίρων τους, δημιουργώντας νέα ορόσημα για τον Λιμένα Θεσσαλονίκης. Ενδεικτικό παράδειγμα, η υψηλότερη ιστορικά διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, που καταγράφηκε στον λιμένα το 2023 (520.048 TEU).
Ιστορικά υψηλά αποτελέσματα στον ΟΛΘ
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις στελεχών του ΟΛΘ και το γ’ τρίμηνο ήταν εξαιρετικό. Τα αποτελέσματα 9μηνου (και πιθανότατα όλης της χρονιάς) θα είναι ιστορικά υψηλά.
Στο α’ εξάμηνο, σημειώθηκε καθαρή αύξηση κερδοφορίας σε όλα τα επίπεδα: τα Μικτά Κέρδη αυξήθηκαν κατά 29,2%, στα €22,4 εκατ., τα Λειτουργικά Κέρδη (EBITDA) αυξήθηκαν κατά 37,6% στα €20,8 εκατ. και τα Καθαρά Κέρδη μετά από φόρους του Ομίλου αυξήθηκαν κατά 62,3%, στα €13,6 εκατ.
Σχόλια