Ο Μιχάλης Χαραλάμπους είναι CEO and co-founder της Frenzi Media και ο Κυριάκος Κυπριανού είναι CMO and co-founder της εταιρείας και παραχώρησαν συνέντευξη στο epixeiro.gr.
Η Frenzi Media αποτελείται από 2 άτομα πολύ παθιασμένα με το χώρο του Digital Marketing με εμπειρία σε μεγάλους διαφημιστικούς οίκους και brands όπως WPP, Wunderman, Nokia και Google. Κοινή τους άποψη είναι οτι η τεχνολογία είναι ο κύριος μοχλός βελτίωσης των διαφημιστικών αναγκών των εταιρειών, καθώς μέχρι το 2020 θα υπάρχουν περισσότερες από 50 δισεκατομμύρια συσκευές συνδεδεμένες με το Διαδίκτυο. Η Frenzi είναι μια τεχνολογική πλατφόρμα πάνω στην οποία χτίζονται online διαφημίσεις. Συγκεκριμένα, ειδικεύεται στις interactive/διαδραστικές διαφημίσεις. Η εταιρεία έχει έδρα το Λονδίνο με πελάτες από Αγγλία, Ελλάδα και Κύπρο.
Ποια ήταν η ιδέα, η έμπνευση πίσω από την δημιουργία;
Η έμπνευσή μας πηγάζει από το γεγονός ότι τα online ad banners σε διάφορες ιστοσελίδες και γενικά οι πληρωμένες διαφημίσεις στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης έχουν κορεστεί. Βλέπουμε το μέσο όρο των κλικς σε αυτού του είδους διαφημίσεων να έχει φθάσει στο εξευτελιστικό 0.05% ανά post/banner. Οπότε εμπνευστήκαμε ένα νέο τρόπο διαφημίσεων όπου κάνεις τις διαφημίσεις πιο ελκυστικές στους χρήστες και συνάμα πιο αποτελεσματικές για τα brands στο τρόπο που προσεγγίζουν τους χρήστες με την ιστορία τους καθώς και τα στοιχεία που μπορούν να συλλέξουν για τους πιθανούς πελάτες τους.
Ποτέ δεν μπορείς να ξεκινάς μια εταιρεία σκεπτόμενος ότι χρειάζεσαι επενδυτές, αυτό τις περισσότερες φορές οδηγεί στην έλλειψη κινήτρων και πάθους
Ποιο είναι το όραμα σας;
Θέλουμε η πλατφόρμα μας να εξελιχθεί στην πιο αναπτυγμένη και προσιτή πλατφόρμα δημιουργίας interactive ads για οποιαδήποτε μεγέθους brand που θέλει να διαφημιστεί online. Το όραμα μας είναι να προσφέρουμε τη δυνατότητα σε κάθε brand οπουδήποτε στο κόσμο να σκεφτεί και να φτιάξει καινοτόμες διαδραστικές επικοινωνίες και διαφημίσεις που συνάμα θα κάνουν εμάς τους χρήστες πιο πρόθυμους να τις αποδεχτούμε καθώς σερφάρουμε από τον υπολογιστή ή το κινητό μας.
Τι σημαίνει επιτυχία για εσάς; Ποια είναι τα επιτεύγματά σας ως τώρα;
Επιτυχία για εμάς είναι να φτιάξουμε μια τεχνολογία την οποία τα brands θα έχουν πραγματικά ανάγκη και θα φέρει μια μίνι-επανάσταση στο χώρο του Digital Marketing. Εξίσου σημαντικό σημάδι επιτυχίας είναι να βλέπεις οι πελάτες σου να είναι έτοιμοι να ξοδέψουν λεφτά και budgets για να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες μας. Τα επιτεύγματα μας μέχρι στιγμής έχουν να κάνουν με το γεγονός ότι χτίσαμε ένα μεγάλο πελατολόγιο με μεγάλους διαφημιστικούς οίκους και μεγαθήρια brands όπως την MediaCom, Diageo και Thomson Airlines. Οι μέχρι τώρα διαφημιστικές καμπάνιες που οι εταιρείες έφτιαξαν μέσω της πλατφόρμας μας, έχουν ένα μέσο όρο κλικς που είναι 22 φορές μεγαλύτερος από τον μέσο όρο κλικς που προσφέρουν οι διαφημίσεις μέσω Facebook ή τα Online Ad Banners. Ως επακόλουθο αυτής της αποτελεσματικότητάς μας, καταφέραμε να προσελκύσουμε oρισμένους από τους πιο καταξιωμένους επενδυτές στο Λονδίνο.
Πώς κρατάτε το κίνητρο ζωντανό στην ομάδα;
Το ταξίδι μας μέχρι στιγμής πέρασε από τόσα σκαμπανευάσματα με κάποιες ευχάριστες και κάποιες δύσκολες στιγμές. Όλες αυτές οι εμπειρίες που ζήσαμε μέχρι στιγμής μας φέρανε ακόμα πιο κοντά και μας έδωσαν επιπλέον ώθηση να συνεχίζουμε να χτίζουμε την εταιρεία. Ακόμα, το γεγονός ότι έχουμε ένα ξεκάθαρο στόχο στο νού για το που θέλουμε να φτάσουμε με το προϊόν μας, μας κρατά απόλυτα συγκεντρωμένους στο τρόπο που παίρνουμε αποφάσεις και πορευόμαστε σαν ομάδα.
Μπορεί κανείς να ξεκινήσει μια startup χωρίς λεφτά και χωρίς επενδυτές;
Καταρχάς ποτέ δεν μπορείς να ξεκινάς μια εταιρεία σκεπτόμενος ότι χρειάζεσαι επενδυτές, αυτό τις περισσότερες φορές οδηγεί στην έλλειψη κινήτρων και πάθους με την πρώτη δυσκολία που θα εμφανιστεί. Τα απαραίτητα συστατικά για να ξεκινήσει μια εταιρεία είναι ένα σωστό μείγμα ταλέντων στην ομάδα, με άτομα τα οποία πραγματικά πιστεύουν στην ιδέα και στις δυνατότητές τους. Είναι σημαντικό τα άτομα που θα ξεκινήσουν την εταιρεία να βάλουν κάποιο ποσό χρημάτων από τις δικές τους αποταμιεύσεις καθώς μόνο έτσι χτίζεται η εμπιστοσύνη μεταξύ των συνεργατών και η αξιοπιστία της εταιρείας στα μάτια κάποιου ενδεχόμενου μελλοντικού επενδυτή. Εννοείται πως διάφορα ειδών startups αναλόγως του τομέα που θα ασχοληθούν θα έχουν διαφορετικές χρηματοδοτικές ανάγκες και ύψος εξόδων. Το σημαντικό όμως είναι όλα τα startups να ξεκινούν με όσο το δυνατόν πιο ελάχιστο κεφάλαιο που χρειάζεται για να χτίσουν τουλάχιστον το Beta Version του προϊόντος τους. Η τεχνολογία έχει αναπτυχθεί τόσο πολύ πλέον που υπάρχουν υπηρεσίες και πλατφόρμες που επιτρέπουν το χτίσιμο εταιρειών και κυρίως τεχνολογιών με μηδαμινά κόστη.
Τι συμβουλές έχετε να δώσετε σε επιχειρηματίες που τώρα είναι στο ξεκίνημα;
Tολμήστε να πάρετε ρίσκα, μην φοβηθείτε να θυσιάσετε τις ανέσεις της καθημερινότητας σας ή ακόμα και τον ύπνο σας. Να έχετε εμπιστοσύνη στον εαυτό σας και στο ένστικτό σας. Να είστε πάντα δεκτικοί σε κάθε είδους κριτική και να προσπαθείτε πάντα να είστε διαφορετικοί και να κάνετε εντύπωση στις επαγγελματικές συναντήσεις και σχέσεις που θα χτίζετε. Να έχετε πάντα ένα ξεκάθαρο στόχο και να δουλεύετε σκληρά και με ανιδιοτέλεια.
Σχόλια