NEWSFLASH...
Διεθνή
ανάγνωση

Τεχνητή νοημοσύνη υπεύθυνος marketing; Και όμως φτάσαμε σε αυτό το σημείο!

Τεχνητή νοημοσύνη υπεύθυνος marketing; Και όμως φτάσαμε σε αυτό το σημείο!

Spoiler: Η περισσότερη δουλειά πραγματοποιήθηκε από πραγματικούς ανθρώπους.

Μια από τις 2 παρακάτω διαφημίσεις παρουσιάζεται ως η πρώτη διαφημιστική καμπάνια που σχεδιάστηκε από τον Τεχνητής Νοημοσύνης Διευθυντή Δημιουργικού Τμήματος της McCann Erickson Japan. Η άλλη σχεδιάστηκε από ανθρώπους.

Στην μία διαφήμιση έχουμε έναν ιπτάμενο σκύλο και στην άλλη μια ξυπόλητη καλλιγράφο. Μάλιστα το Mondelez brand Clorets Mint Tab ζήτησε από το κοινό της Ιαπωνίας να ψηφίσει ποια από τις 2 διαφημίσεις είναι αποτελεσματικότερη, χωρίς όμως να γνωστοποιήσει ποια από τις 2 αποτελεί έργο τεχνητής νοημοσύνης. Μπορείτε να παρακολουθήσετε τις 2 διαφημίσεις παρακάτω. Δεν υπάρχουν ελληνικοί υπότιτλοι αλλά το μήνυμα των διαφημίσεων είναι απολύτως κατανοητό όπως θα δείτε. Μπορείτε εσείς να καταλάβετε ποια διαφήμιση αποτελεί προϊόν δουλειάς ανθρώπου και ποια ενός ρομπότ στα παρακάτω 2 βίντεο;

Παρουσιάστηκε κάποιο πρόβλημα με την προβολή του video. Επικοινωνήστε μαζί μας αν επιθυμείτε να το αναφέρετε.
Παρουσιάστηκε κάποιο πρόβλημα με την προβολή του video. Επικοινωνήστε μαζί μας αν επιθυμείτε να το αναφέρετε.

Η McCann είχε ανακοινώσει τον προηγούμενο Μάρτιο  πως ένας ‘’ Τεχνητής Νοημοσύνης Διευθυντής Δημιουργικού Τμήματος’’ θα γινόταν μέλος του προσωπικού της εταιρείας, και πως όλο το πρότζεκτ πραγματοποιούνταν από χίλιους εργαζομένους της εταιρείας. Η όλη υπόθεση σίγουρα τράβηξε στην αρχή τα φώτα και το ενδιαφέρον του κόσμου, το τελικό σχέδιο όμως έδειξε πως τελικά πρόκειται για ένα δημιουργικό cyborg το οποίο αποτελεί ένα πρόγραμμα ανάλυσης δεδομένων μεταμφιεσμένο σαν ένα παρεμφερές R2 – D2.

Η ομάδα που ανέλαβε το πρότζεκτ, σημείωσε και ανέλυσε παλιότερες τηλεοπτικές διαφημίσεις, συμπεριλαμβανομένων των νικητών στα All Japan Radio & Television Commercial Confederation's annual CM Festival. Στέλεχος της εταιρείας δήλωσε σχετικά: « Ο AI creative σχεδιάστηκε ώστε να μπορεί δημιουργικά να αναλύσει την βάση δεδομένων του CM Festival και να προσφέρει διαφημιστικές λύσεις για το εκάστοτε προϊόν ». Κάπως έτσι, το Mondelez, ζήτησε από έναν άνθρωπο και έναν AI creative director, να δημιουργήσουν μια διαφήμιση για ένα προϊόν το οποίο θα εξηγεί τα οφέλη του: το στόμα φρεσκάρεται άμεσα με μια ταμπλέτα, και η φρεσκάδα διαρκεί έως και 10 λεπτά.

Ο άνθρωπος CD, Mitsuru Kuramoto, ο οποίος είναι ένας πετυχημένος σεναριογράφος στην Τηλεόραση, πρότεινε κάτι αρκετά ευθύ: « Εκφράστε ένα ξεκάθαρο μήνυμα φρεσκάδας ». Ο αντίπαλός του, ο AI CD, πρότεινε κάτι πιο…τολμηρό: « Εκφραστείτε πιο ‘’άγρια’’ με ένα τραγούδι σε αστικό τόνο, αφήνοντας ένα αίσθημα φρεσκάδας και ελευθερίας».

Και οι δυο αυτές προτάσεις άφησαν χώρο για ποικίλες ερμηνείες στους ανθρώπους στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν τις διαφημίσεις. Το ‘’ ξεκάθαρο φρεσκάρισμα’’ ως μήνυμα εξελίχθηκε στην διαφήμιση με την καλλιγράφο, η οποία εκφράζει τα οφέλη του brand με έναν ξεκάθαρο τρόπο με τεράστια σχέδια από μπογιά. Το  μήνυμα της Τεχνητής Νοημοσύνης, για κάτι πιο ‘’άγριο’’ οδήγησε την ομάδα στο να δημιουργήσει την διαφήμιση με τον ιπτάμενο σκύλο.

Τα αποτελέσματα της ψηφοφορίας θα ανακοινωθούν τον Αύγουστο. Από την ιστορία αυτήν καταλαβαίνουμε το πόσο μεγάλα άλματα προόδου πραγματοποιεί η τεχνολογία συνεχώς, καθώς έχουμε το πρώτο ρομπότ που αρχίζει και απειλεί την θέση εργασίας ενός ανθρώπου πάνω σε κάτι δημιουργικό και όχι σε κάτι χειρωνακτικό. Πώς μπορεί όμως κάποιος να εμπιστευτεί ένα ρομπότ για μια τέτοια δουλειά; Μπορεί οποιοδήποτε λογισμικό και οποιαδήποτε τεχνητή νοημοσύνη να συγκριθεί με την φαντασία ενός ανθρώπινου εγκεφάλου; Εξάλλου, σε τελική ανάλυση ένα ρομπότ θα έχει πάντα ένα ταβάνι ως προς την δημιουργικότητα του, κάποια όρια στα οποία θα κινείται…ένα άνθρωπος όμως δέχεται καθημερινά ερεθίσματα από τα πάντα και τους πάντες, και ο αυθορμητισμός, που απουσιάζει σε ένα λογισμικό, όλοι μας γνωρίζουμε πολύ καλά πόσο σημαντικό ρόλο μπορεί να παίξει!

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr