Όταν πρωτοεμφανίστηκαν έμοιαζαν με κάποιου είδος αστείο, όχι ιδιαίτερα cool, μια επιλογή καθόλου προφανής αν όχι πρωτοφανής, στο κάτω μέρος, σχεδόν στα ψιλά γράμματα των cocktail lists.
Και όμως, από τότε πολλά έχουν αλλάξει. Οι μπύρες χωρίς αλκοόλ δίνουν και παίρνουν, τα νέα ιταλικά μη αλκοολούχα που προσομοιάζουν το aperol και τη αγαπημένη συνήθεια του aperitivo εμφανίζονται σε ολοένα και περισσότερα μαγαζιά της Αθήνας, της Θεσσαλονίκης και των ελληνικών νησιών ενώ το κλασικό virgin mojito αποτελεί πλέον μια μόνιμη λύση προκειμένου να εκτοπίσει κανείς το αλκοόλ από το ποτήρι του.
Διανύοντας την πιο ανέμελη εποχή του χρόνου και απολαμβάνοντας τις διακοπές μας πολλοί αυξάνουμε τις ποσότητες αλκοόλ που καταναλώνουμε σε καθημερινή πια βάση. Και παράλληλα αναρωτιόμαστε΄ αξίζει να αντικαταστήσουμε μερικά από τα ποτήρια μας με μη αλκοολούχα ποτά;
Παρουσία νέων επιλογών στο μενού, απουσία hangover
Μιλάμε επί της ουσίας για μια ταχύτατα αναπτυσσόμενη αγορά καθώς σύμφωνα με τους New York Times οι πωλήσεις μη αλκοολούχων ποτών αυξήθηκαν κατά 32% από το 2022 έως το 2023, ενώ οι συνολικές πωλήσεις των ποτών με αλκοόλ αυξήθηκαν μόλις κατά 1%.
Δεν είναι η πρώτη φορά που μετά την πανδημία παρατηρούμε τις επιλογές που μπορούν να βοηθήσουν την υγεία μας από ελαφρώς ξενέρωτες να θεωρούνται ξαφνικά… και οι “πρώτες”.
Η ανάπτυξη λοιπόν αυτή πιθανότατα προέρχεται από την αυξανόμενη συνειδητοποίηση των βλαβών που δυνητικά μπορεί να επιφέρει το αλκοόλ στην υγεία μας αλλά και της τάσης για έναν ισορροπημένο και νηφάλιο τρόπο ζωής, είτε αυτό αφορά στο πρωινό hangover και την ετοιμότητα για την ανακάλυψη μιας νέας παραλίας, είτε σε πιο μόνιμες επιλογές. Τα δεδεομένα λοιπόν αυτά έχουν οδηγήσει σε σαφώς περισσότερες όσο και καλύτερες- μη αλκοολικές επιλογές στην αγορά σήμερα.
Αναζητώντας τη μη-βλαβερή επιλογή
Για να χαρακτηριστεί ως μη αλκοολούχο, ένα ποτό πρέπει να περιέχει λιγότερο από 0,5 τοις εκατό αλκοόλ κατ' όγκο (A.B.V.). Παραδοσιακά, οι μάρκες χρησιμοποιούν μεθόδους όπως το φιλτράρισμα ή την απόσταξη για να αφαιρέσουν το αλκοόλ από τα προϊόντα τους. Οι νεότερες τεχνικές αλλάζουν ωστόσο τη διαδικασία ζύμωσης, με αποτέλεσμα να μη μετατρέπεται τελικά η ζάχαρη σε αλκοόλ.
Στο εμπόριο υπάρχουν σήμερα ποτά καθώς και μπύρες χωρίς αλκοόλ που συνήθως παρασκευάζονται με βάση τον χυμό φρούτων και λαχανικών καθώς και με βοτανικά συστατικά. Έτσι οι αρνητικές επιπτώσεις για την υγεία που απορρέουν από την κατανάλωση του αλκοόλ όπως οι βλάβες στο συκώτι και συμβολή στους παράγοντες που μπορούν να προκαλέσουν καρκίνο ουσιαστικά εξαφανίζονται.
Φυσικά ότι ισχύει για όλα τα συσκευασμένα προϊόντα, ισχύει και σε αυτή την περίπτωση. Η ύπαρξη άλλων πιθανών βλαβερών συστατικών μένει να διαπιστωθεί με ενδελεχή ανάγνωση πάνω στη συσκευασία, ειδικά σε περιπτώσεις εγκυμοσύνης όπου αντίστοιχα προϊόντα προτιμώνται.
Σε αδρές γραμμές η μείωση της κατανάλωσης αλκοόλ σε κάθε περίπτωση μειώνει και τις αρνητικές επιπτώσεις για την υγεία μας. Και από την άλλη λίγο αλκοόλ, η λεγόμενη λελογισμένη κατανάλωση, σύμφωνα με τις έρευνες, μάλλον δεν έβλαψε κανέναν. Σε τελική ανάλυση η ανάπτυξη της κατηγορίας είναι ενδιαφέρουσα όχι μόνο για τους απανταχού foodies και τους επιχειρηματίες αλλά και για την επιβεβαίωση του κανόνα ότι παν μέτρον άριστον, μια από τις διαχρονικότερες επιλογές ζωής που υπερβαίνει το “μενού” της όποιας εποχής.
Σχόλια