NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

«Σπάνε ρεκόρ» οι online αγορές - Τι ψωνίζουν οι Έλληνες

«Σπάνε ρεκόρ» οι online αγορές - Τι ψωνίζουν οι Έλληνες

Το ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είναι μια σύγχρονη τάση και επιλογή. Αποτελεί μια καθημερινή αναγκαιότητα σε έναν ψηφιακό κόσμο.

Αυτό το γνωρίζουν καλά πλέον οι Έλληνες καταναλωτές και αποδεικνύεται και στα στοιχεία: Το 94% των χρηστών του ίντερνετ στην Ελλάδα δήλωσαν ότι πραγματοποίησαν ηλεκτρονικές αγορές τις τελευταίες 28 ημέρες.

Όπως αποκαλύπτει ειδική έρευνα της Nexi για το ηλεκτρονικό εμπόριο, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι ηλεκτρονικές αγορές δεν περιορίζονται πλέον σε συγκεκριμένες ομάδες. Δεν αφορούν μόνο τους νέους ή τους γνώστες της τεχνολογίας, καθώς όλοι πραγματοποιούν ηλεκτρονικές αγορές.

Αναμφίβολα, το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει σημειώσει μεγάλη αύξηση παγκοσμίως, ενώ η ανοδική πορεία του δεν φαίνεται να αναχαιτίζεται. Σύμφωνα με τις προβλέψεις, ο όγκος του ηλεκτρονικού εμπορίου θα αυξηθεί κατά 39% έως το 2027.

35 δισ. ευρώ οι Έλληνες το 2023

Αν εξετάσουμε τους τρεις βασικούς πυλώνες του ηλεκτρονικού εμπορίου, γίνεται σαφές ότι οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν τα υλικά αγαθά. Περίπου το 50% των συνολικών δαπανών αφορά τον εξοπλισμό σπιτιού, τα είδη ένδυσης και υπόδησης, καθώς και τα είδη σούπερ μάρκετ. Οι υπόλοιπες δαπάνες επιμερίζονται κατά 19% στις υπηρεσίες και 31% στα ταξίδια.

Όπως εξηγεί η έρευνα της Nexi: «Το 2023, η αγορά του acquiring αναπτύχθηκε με διψήφιο ρυθμό, τροφοδοτούμενη από την αξιοσημείωτη ανάκαμψη της Ελλάδας από την κρίση COVID-19. Χάρη στα ισχυρά κυβερνητικά μέτρα στήριξης και την αναζωογόνηση της καταναλωτικής ζήτησης, το ΑΕΠ εκτινάχθηκε στα προ της πανδημίας επίπεδα, πυροδοτώντας ένα κύμα ευημερίας. Σύμφωνα με την έρευνα του ΙΟΒΕ, οι συναλλαγές με κάρτες αυξήθηκαν κατακόρυφα, ξεπερνώντας για πρώτη φορά τις αναλήψεις μετρητών το 2022. Αυτή η ανοδική πορεία σηματοδοτεί μια αλλαγή παραδείγματος στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αντανακλώντας εμπιστοσύνη στις ψηφιακές λύσεις πληρωμών».

Επιγραμματικά, σύμφωνα με την έρευνα:

  • To 94% των χρηστών του διαδικτύου δήλωσαν ότι αγοράζουν σε μηνιαία βάση
  • To 50% των συνολικών δαπανών στο ηλεκτρονικό εμπόριο κατανέμεται σε φυσικά αγαθά
  • To 49% των χρηστών του διαδικτύου αναφέρουν ότι αγοράζουν τοπικά στην Ελλάδα
  • Τo 56% των χρηστών του διαδικτύου αναφέρουν ότι πληρώνουν με κάρτα
  • To 27% των χρηστών του διαδικτύου αναφέρουν ότι πραγματοποιούν διαδικτυακές αγορές λόγω των χαμηλότερων τιμών

Τάσεις και συνήθειες των Ελλήνων

Όσον αφορά την αγορά φυσικών αγαθών, υπάρχουν ορισμένα που φαίνονται να είναι τα αγαπημένα των Ελλήνων καταναλωτών.


nexi2.JPG?mtime=20240723131807#asset:492360

Αν κρίνουμε από τις τρεις κορυφαίες κατηγορίες δαπανών για φυσικά αγαθά στην Ελλάδα, οι προτεραιότητες είναι σαφείς: στους Έλληνες αρέσει να έχουν τα σπίτια τους καλά εξοπλισμένα με σύγχρονες συσκευές και λευκά είδη, διατηρώντας παράλληλα καλή και τη δική τους εμφάνιση. Σε σύγκριση με άλλες κατηγορίες, αυτές οι τρεις αντιπροσωπεύουν το 47% των συνολικών δαπανών για φυσικά αγαθά.

Ποιες είναι οι μηνιαίες συνήθειες των Ελλήνων όσον αφορά τις διαδικτυακές αγορές; Αποδεικνύεται ότι τα ρούχα, το φαγητό σε πακέτο και τα προϊόντα ομορφιάς αποτελούν τις τρεις πρώτες κατηγορίες προϊόντων που αγοράζονται ευρέως σε τακτική βάση. «Θέλουμε να είμαστε σίγουροι ότι είμαστε κομψοί και, παράλληλα, θέλουμε να εξοικονομούμε χρόνο και χρήματα όπου μπορούμε. Ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι παραγγέλνουμε τακτικά απ’ έξω αντί να μαγειρεύουμε», σημειώνει η έρευνα.

Υπηρεσίες: Η online ασφάλιση πρωταγωνιστεί...

Όσον αφορά τις τρεις πρώτες κατηγορίες δαπανών για υπηρεσίες, η ασφάλεια είναι ο ξεκάθαρος νικητής. Οι Έλληνες μπορεί να θέλουν να αισθάνονται ασφαλείς, αλλά τους αρέσει επίσης να αναλαμβάνουν κινδύνους όπως τα online στοιχήματα. Η ζωντανή ψυχαγωγία αποτελεί άλλο ένα σημαντικό μέρος της καθημερινής ζωής των Ελλήνων, καθώς πολλά χρήματα δαπανώνται για εισιτήρια εκδηλώσεων. Οι τρεις αυτές κατηγορίες αντιπροσωπεύουν το 63% των συνολικών δαπανών για υπηρεσίες.


nexi1.JPG?mtime=20240723131553#asset:492359

Ενώ οι Έλληνες μπορεί να δαπανούν πολλά για ορισμένα έξοδα συνολικά, οι μηνιαίες συνήθειες λένε μια παρόμοια, αλλά ελαφρώς διαφορετική ιστορία. Φαίνεται ότι οι Έλληνες επιθυμούν να είναι ενημερωμένοι όσον αφορά τις τελευταίες επιτυχίες του streaming.

Όσον αφορά τις μηνιαίες αγορές, το streaming είναι ο βασιλιάς, με έως και το 39% των καταναλωτών να δαπανούν τακτικά σε υπηρεσίες streaming για μουσική, κινηματογραφικές ταινίες, τηλεοπτικές σειρές και ηχητικά βιβλία. Για να αντισταθμίσει αυτή την κάπως επικίνδυνη δραστηριότητα, το 29% των Ελλήνων επιθυμεί, επίσης, να αγοράζει ασφάλειες σε μηνιαία βάση

Καλά προγραμματισμένα ταξίδια μόνο

Ανεξάρτητα από το αν οργανώνουν τα πάντα μόνοι τους ή κλείνουν ένα ταξίδι με πτήση τσάρτερ ή με γκρουπ, οι Έλληνες επιθυμούν να έχουν τον έλεγχο όταν σχεδιάζουν τις διακοπές τους.

Οι δαπάνες για πτήσεις και ξενοδοχεία κυριαρχούν, αλλά τα ταξίδια με πτήσεις τσάρτερ και τα οργανωμένα ταξίδια κάνουν δυναμική εμφάνιση. Οι τρεις αυτές κατηγορίες αντιπροσωπεύουν το 85% των συνολικών δαπανών για ταξίδια.

Διακοπές έναντι καθημερινής μετακίνησης

Τα ξενοδοχεία και οι πτήσεις παραμένουν στην κορυφή των μηνιαίων δαπανών, καθώς και των συνολικών δαπανών των Ελλήνων. Ωστόσο, όσον αφορά τις μηνιαίες συνήθειες, ένα σημαντικό κομμάτι των δαπανών κατανέμεται στις καθημερινές μεταφορές και τις καθημερινές μετακινήσεις. Αυτό αφορά κυρίως τα εισιτήρια που κάνουν τα ταξίδια γρηγορότερα και απλούστερα.

Προτίμηση σε «τοπικά» καταστήματα - στήριξη από γυναίκες - Gen Z

Οι Έλληνες φαίνεται να είναι “τοπικά προσανατολισμένοι”, καθώς σχεδόν οι μισοί από αυτούς δείχνουν προτίμηση στις αγορές από τοπικά διαδικτυακά καταστήματα.

Προκειμένου να ενισχυθεί αυτή η σχέση, οι τοπικές επιχειρήσεις πρέπει να προσαρμοστούν ώστε να καλύπτουν τις περισσότερες ανάγκες των Ελλήνων καταναλωτών, μειώνοντας έτσι την ανάγκη για διαδικτυακές αγορές από ξένους προμηθευτές. Αξίζει να αναφερθεί επίσης πως, οι γυναίκες και η Gen Z προτιμούν να υποστηρίζουν τις τοπικές επιχειρήσεις

Κατ' οίκον παράδοση: Μια συνήθεια που δεν αλλάζει

Από την άλλη πλευρά, βασικό χαρακτηριστικό των Ελλήνων καταναλωτών είναι ότι η κατ΄οίκον παράδοση είναι μια προτίμηση που δεν αλλάζει εύκολα.

Για παράδειγμα, ενώ οι σκανδιναβικές χώρες προτιμούν οι παραγγελίες τους να παραδίδονται σε ένα κοντινό σημείο διανομής, για τους Έλληνες, η κατ’ οίκον παράδοση είναι το παν.

Άλλες επιλογές παράδοσης ούτε καν πλησιάζουν, καθώς ακόμη και αν τις συγκεντρώναμε όλες, και πάλι δεν θα έφταναν το ποσοστό της κατ’ οίκον παράδοσης. Ως προς αυτό, είμαστε πιο κοντά στους νότιους γείτονές μας.

nexi3.JPG?mtime=20240723132029#asset:492361

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr