Ένα πρότερο γραφείο που μετατράπηκε σε σύγχρονο αθηναϊκό διαμέρισμα στην οδό Μαυροματαίων, ένα οροφοδιαμέρισμα σε μια αστική πολυκατοικία του 1950, στο Κολωνάκι που ενσωματώνει το γραφείο της ιδιοκτήτριας με μια βιβλιοθήκη πρωταγωνίστρια και ένα δημιουργικό γραφείο στα Πετράλωνα με γραφίστες που αγαπούν την αρχιτεκτονική και το design των μέσων του 20ου αιώνα και τις αθηναϊκές αυλές.
Η αρχιτεκτονική ομάδα 4κ που αποτελείται σήμερα από τις Δέσποινα Βουτέρη, Θάλεια Νινιού και Γεωργία Πουλοπούλου, τις οποίες μπορεί να θυμάστε από τη διοργάνωση του αρχιτεκτονικού τριημέρου Arch Points στην Αθήνα για την προβολή της δραστηριότητας των νέων αρχιτεκτόνων, διαμόρφωσε όλους τους παρακάτω χώρους.
Χαζεύοντας τους, όσοι έχουμε τη δυνατότητα να αποφεύγουμε να εργαζόμαστε σε τυπικούς εργασιακούς χώρους, συλλογιζόμαστε το εύρος αυτής της ευλογίας, να εργαζόμαστε στα μέρη και τους χώρους που πραγματικά μας εμπνέουν. Τους χώρους που είναι ή μας κάνουν να νιώθουμε σα στο σπίτι μας που, ιδανικά, μα παράλληλα απλά και μεστά, ενσωματώνουν όλα τα καλά αθηναϊκά στοιχεία.
Το δημιουργικό γραφείο των Wiz Creative
Το δημιουργικό γραφείο των Wiz Creative, βρίσκεται στην γειτονιά των Κάτω Πετραλώνων. Μέσα από τη γυάλινη πρόσοψη βρίσκουμε το ισόγειο και το πατάρι που χρησιμεύουν αντίστοιχα ως χώρος για συναντήσεις και παρουσιάσεις αλλά και ως χώρος εργασίας στον οποίο έχουν πρόσβαση μόνο οι εργαζόμενοι.
Σημαντικό ρόλο στο σχεδιασμό έπαιξε ο συγκερασμός της λειτουργικότητας και της οργάνωσης των δύο χρήσεων με την αγάπη των γραφιστών για την αρχιτεκτονική και το design των μέσων του 20ου αιώνα.
Η κεντρική ιδέα είναι η δημιουργία ενός σκηνικού, που παραπέμπει στην παλιά Αθηναϊκή κατοικία με την κοινόχρηστη αυλή, με έναν κεντρικό φωτεινό χώρο, εκείνο των επισκέψεων να είναι ορατός από τον δρόμο και την πρόσοψη του γραφείου και να φιλοξενεί συζητήσεις και συναντήσεις μεταξύ γραφιστών και πελατών.
Ενώ μία δεύτερη, γυάλινη εσωτερική όψη αποτελεί το όριο μεταξύ της “αυλής” και του “σπιτιού”. Τα ημιδιαφανή υαλοπετάσματα και η σκάλα οριοθετούν τον χώρο που λειτουργεί ως χώρος εργασίας και τυπογραφικό εργαστήριο ενώ επιτρέπουν το φυσικό φως να εισέρχεται στο χώρο με τις αισθητικές και σχεδιαστικές αναφορές στην Αθηναϊκή αρχιτεκτονική του Μεσοπολέμου.
Στο δάπεδο διατηρήθηκε το υπάρχον μωσαϊκό καθώς και τα vintage αντικείμενα τυπογραφίας από την προσωπική συλλογή των γραφιστών.
Το αστικό διαμέρισμα με θέα στο Πεδίον του Άρεως
Το διαμέρισμα, επιφάνειας 160τμ, βρίσκεται επί της οδού Μαυρομματαίων σε μία αστική αθηναϊκή πολυκατοικία του 1950 και ανήκει τυπολογικά στη μεταπολεμική περίοδο της ελληνικής αρχιτεκτονικής.
Η επαναφορά της χρήσης της κατοικίας, από την προηγούμενη χρήση χώρου γραφείων, αποκαθιστώντας το αρχικό αρχιτεκτονικό ύφος ανοίγεται προς τη θέα του πρασίνου και του πάρκου, δημιουργώντας μία σταδιακή αποκάλυψη της θέας για τον επισκέπτη που κινείται προς το καθιστικό.
Η χρήση ημιδιαφανών υαλοστασίων επιτρέπει το έμμεσο ηλιακό φως να διαπεράσει στην κουζίνα, δημιουργώντας οπτική επαφή μεταξύ των χώρων, διατηρώντας ταυτόχρονα την αυτονομία τους ενώ ο προγενέστερος τοίχος του διαδρόμου αντικαταστάθηκε από το διαχωριστικό στοιχείο της διάτρητης βιβλιοθήκης, επιτρέποντας τη θέαση του πρασίνου από το υπνοδωμάτιο.
Δρύινα δάπεδα, μωσαϊκό, μασίφ ξύλινες πόρτες με ημιδιαφανείς επιφάνειες υαλοστασίων δημιουργούν έναν διάλογος μεταξύ νέων και υφιστάμενων στοιχείων, συνθέτοντας τη σύγχρονη ταυτότητα του διαμερίσματος.
Το διαμέρισμα-γραφείο με τις λουσμένες στο φως βιβλιοθήκες
Το οροφοδιαμέρισμα αστικής πολυκατοικίας του 1950, βρίσκεται στην οδό Κανάρη, στο Κολωνάκι.
Προτεραιότητα στην νέα διαρρύθμιση των διαμερισμάτων ήταν ο εκσυγχρονισμός του τρόπου κατοίκησης. Κύριο ζητούμενο και στις δύο περιπτώσεις ήταν ο σχεδιασμός βιβλιοθηκών, οι οποίες σχεδιάστηκαν με σκοπό να αποτελέσουν κύριο και αναπόσπαστο στοιχείο του χώρου.
Ζητούμενο ήταν η απομόνωση του γραφείου, προκειμένου να χρησιμοποιείται επαγγελματικά από την ιδιοκτήτρια. Έτσι σχεδιάστηκαν πτυσσόμενα ξύλινα πανέλα στο όριο με το σαλόνι και συρόμενα υαλοστάσια για τον διαχωρισμό της κουζίνας, τα οποία επιτρέπουν τόσο την διάχυση του φυσικού φωτός, όσο και την λειτουργία του γραφείου.
Σχόλια