Αν παρακολουθείτε ένα ενδιαφέρον σεμινάριο και κάποιος από τους συμμετέχοντες βγαίνει κάθε τόσο από την αίθουσα για να μιλήσει στο τηλέφωνο, τι σκέφτεστε ότι συμβαίνει;
Μπορεί να μην τον ενδιαφέρει το θέμα ή και να διαχειρίζεται μια κρίση. Συνήθως όμως ο λόγος είναι ότι τον βομβαρδίζουν με τηλεφωνήματα γιατί στην ομάδα του δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς αυτόν. Το ίδιο του κάνουν και όταν πάει διακοπές.
Μονο αν ο ίδιος συνειδητοποιήσει ότι αυτό είναι ένα αδιέξοδο που τον κρατά καθηλωμένο, στάσιμο και υπεραγχωμένο, μπορεί να αναζητήσει εργαλεία για να μάθει να αναθέτει.
Αν τελικά μάθει να αναθέτει, ο ίδιος θα κερδίζει χρόνο, οι δουλειές θα γίνονται στην ώρα τους και η ομάδα του θα αναπτύσσεται όλο και περισσότερο σε ικανότητες. Συγχρόνως, σε μία ομάδα όπου όλοι βελτιώνονται και γίνονται πιο ικανοί, το κλίμα θα είναι θετικό και οι εργαζόμενοι πιο δεσμευμένοι.
Ανάθεση σε 5 Απλά Βήματα
Η ανάθεση είναι ένα πρακτικο εργαλείο, που εύκολα μαθαίνεται. Το μόνο που χρειάζεται είναι εξάσκηση και μία αρχική επένδυση χρόνου για να γίνει συνήθεια αυτή η πρακτική. Ως εραστές της απλότητας, έχουμε διαμορφώσει 5 Απλά Βήματα Ανάθεσης και θα τα μοιραστούμε μαζί σας, παρακάτω, όπως τα διδάξαμε στους συμμετέχοντες του Delegation NOW, των Treasures for New Managers, που πραγματοποιήθηκε πριν απο λίγο καιρό.
Τα 5 Απλά Βήματα Ανάθεσης
1.Προετοιμαστείτε: Σκεφτείτε τι θέλετε να αναθέσετε, σε ποιόν και τι περιμένετε ως αποτέλεσμα. Χρησιμοποιήστε το εργαλείο SMART για να κάνετε τα πράγματα πιο συγκεκριμένα και μετρήσιμα. Αφιερώστε λίγο χρόνο για να σκεφτείτε και να κρατήσετε σημειώσεις. Σε τι θα ωφελήσει αυτή η ανάθεση;
Ρωτήστε τον εαυτό σας: ποιός είναι ο πιο ικανός να το αναλάβει, ποιος θα ωφεληθεί από αυτό; Έχω τον απαραίτητο χρόνο για να το αναθέσω και τι θα γίνει αν δεν πετύχει;
2.Αναθέστε: Οργανώστε τη συνάντηση ανάθεσης με το μέλος της ομάδας. Εξηγήστε προσεκτικά τι περιμένετε ως αποτέλεσμα, γιατί τον επιλέξατε, και δώστε το Γιατί, τη Μεγάλη Εικόνα. Συζητήστε πώς θα τον υποστηρίξετε και πόσο συχνά θα συναντιέστε.
Ρωτήστε: έχει καταλάβει; Τι θα χρειαστεί από πλευράς ικανοτήτων, διαθέσιμων πηγών, δικαιοδοσίας, δικτύωσης; Τι άλλο;
3.Προσφέρετε: Προσφέρετε τα εργαλεία, την εκπαίδευση, δικτύωση και ό,τι άλλο χρειάζεται για να γίνει σωστά η δουλειά.
Ρωτήστε τον εαυτό σας: πώς μπορώ να τον υποστηρίξω ή να εμπλέξω ένα πιο έμπειρο μέλος της ομάδας για να τον βοηθήσει;
4.Υποστηρίξτε: Προσφέρετε την υποστήριξή σας. Παρέχετε τις πηγές και τα εργαλεία που υποσχεθήκατε. Κάνετε coaching και δίνετε συχνά feedback. Θυμηθείτε ότι δεν πρόκειται μόνο για τη συγκεκριμένη δουλειά, αλλά και για την ανάπτυξή του. Ενθαρρύνετε την πρόοδό του. Μην πάρετε πίσω τη δουλειά! Ακόμη και αν υπάρχουν δυσκολίες, υποστηρίξτε τον να την ολοκληρώσει. Με το να πάρετε πίσω ό,τι αναθέσατε, κάνετε μεγαλύτερη ζημιά από το να μη γίνει τέλεια η δουλειά.
Ρωτήστε τον εαυτό σας: του προσφέρω την υποστήριξη που υποσχέθηκα; Αυτός κάνει ό,τι χρειάζεται; Ποιός άλλος μπορεί να βοηθήσει; Πώς θα είναι χρήσιμο όλο αυτό και για την υπόλοιπη ομάδα;
5.Αξιολογήστε: Αξιολογήστε το αποτέλεσμα. Είναι στην ώρα του; Είναι καλοφτιαγμένο και ποιοτικό; Οργανώστε μία συνάντηση coaching & feedback για να κάνετε ανασκόπηση όλου του εγχειρήματος, όλης της δουλειάς που αναθέσατε.
Ρωτήστε: Ποιά ήταν η καλύτερη στιγμή; Ποιό ήταν το πιο χρήσιμο πράγμα που έμαθε; Τι λειτούργησε καλά στη συνεργασία σας; Τι θα μπορούσατε να κάνετε διαφορετικά την επόμενη φορά; Τι άλλο;
Αν θέλετε να διαβάσετε περισσότερα για την ανάθεση, πατήστε εδώ.
Σχόλια