NEWSFLASH...
Franchise
ανάγνωση

Η ικανοποίηση του franchisee «κλειδί» για την ανάπτυξη ενός brand

Η ικανοποίηση του franchisee «κλειδί» για την ανάπτυξη ενός brand

​Για μια win - win σχέση σίγουρα και οι δυο πλευρές πρέπει να είναι ικανοποιημένες και να νιώθουν πως υπάρχουν προοπτικές εξέλιξης και ανάπτυξης. Το ίδιο ισχύει και στην εμπορική συνεργασία ενός δικαιοπαρόχου (franchisor) μ' έναν δικαιοδόχο (franchisee).

Όπως έχει αποδειχθεί σε διαφορες επιχειρηματικές προσπάθειες η απογοητευτική απόδοση ή οι συγκρούσεις μπορούν να δημιουργήσουν αποστασιοποίηση και αποσταθεροποίηση μεταξύ της μητρικής εταιρείας και των δικαιοδόχων της. Εάν οι δικαιοδόχοι δεν αισθάνονται ότι υποστηρίζονται ή ότι το brand δεν προσφέρει την αναμενόμενη αξία, μπορεί να αποτελέσει αφορμή για αποδέσμευσή τους από την οικογένεια του franchise.

Αναμφίβολα, η διαρκής προσπάθεια για βελτίωση και προσαρμογή στις ανάγκες των δικαιοδόχων αποτελούν καίρια στοιχεία για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία ενός συστήματος franchise, περιλαμβάνοντας εκπαίδευση και υποστήριξη των δικαιοδόχων, βελτίωση των διαδικασιών λειτουργίας, ανάπτυξη νέων προϊόντων ή υπηρεσιών κ.ο.κ.

Οι δικαιοπάροχοι πρέπει να αναλύουν προσεκτικά τις ανάγκες και τις προτιμήσεις των δικαιοδόχων σε σχέση με τα προϊόντα, τις υπηρεσίες, τη διανομή, το προσωπικό και τις διαδικασίες που παρέχονται ή προτείνονται από το σύστημα franchise.

Η, δε, επιτυχία ενός συστήματος franchise εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητά του να κατανοήσει και να αντιμετωπίσει τις ανάγκες και τις προσδοκίες των δικαιοδόχων του, όπως και να εντοπίσει αδυναμίες και ευκαιρίες για βελτίωση.

Ικανοποιημένοι κάτι λιγότερο από 7 στους 10 franchisees

Ανατρέχοντας στα τελευταία αποτελέσματα του Παρατηρητηρίου Franchise αναφορικά με τον βαθμό ικανοποίησης των δικαιοδόχων στην Ελλάδα, φαίνεται πως το 67,11% των δικαιοδόχων είναι «Αρκετά» έως «Πάρα Πολύ» ικανοποιημένοι από την σχέση με τους franchisors.

Αναμφίβολα, η ικανοποίηση και η δέσμευση των δικαιοδόχων είναι ιδιαίτερα κρίσιμη για την επιτυχία των αλυσίδων franchise, αναφορικά τόσο με τις οικονομικές αποδόσεις, όσο και με τις προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, όπως και αρκετά σύνθετη αφού εξαρτάται από πολλούς παράγοντες, όπως τα περιθώρια κέρδους, τις προωθητικές ενέργειες, την υποστήριξη, την περιοχή γεωγραφικής αποκλειστικότητας, τα εκπαιδευτικά προγράμματα κ.α

Η ικανοποίηση φέρνει 4 βασικά οφέλη για όλη την αλυσίδα franchise

Την ίδια ώρα, στην ίδια έρευνα του Παρατηρητηρίου Franchise αποτυπώνεται το γεγονός πως τα brands που διαθέτουν υψηλή ικανοποίηση δικαιοδόχων χαρακτηρίζονται από άμεσο και μετρήσιμο αντίκτυπο στις αποδόσεις του συστήματος franchise. Συγκεκριμένα:

  • Μεγαλύτερα έσοδα: Οι δικαιοδόχοι που είναι ικανοποιημένοι επιτυγχάνουν αυξημένες πωλήσεις, καθώς έχουν καλύτερες αποδόσεις στην εξυπηρέτηση των πελάτων, στην διαχείριση του προσωπικού, στην προώθηση του brand κ.ο.κ. Οι ικανοποιημένοι δικαιοδόχοι δείχνουν αυξημένη αφοσίωση και να εργάζονται πιο σκληρά για την επιτυχία της επιχείρησής τους.
  • Μείωση του κόστους: Οι δικαιοδόχοι που είναι ικανοποιημένοι και δεσμευμένοι έχουν τάση να διαχειρίζονται καλύτερα την επιχείρησή τους, με αποτέλεσμα να μειώνονται τα κόστη λειτουργίας της και να αυξάνεται η κερδοφορία.
  • Αύξηση της αποτελεσματικότητας: Η δέσμευση των δικαιοδόχων οδηγεί σε ικανές αποδόσεις και αποτελεσματικότητα στις διαδικασίες λειτουργίας της επιχείρησής τους, βελτιώνοντας τις αποδόσεις της. Οι ικανοποιημένοι δικαιοδόχοι ακολουθούν τις οδηγίες και τις διαδικασίες που ορίζονται από το σύστημα franchise, προκειμένου να διατηρήσουν τη σταθερότητα και την απόδοση.
  • Δυνατές συστάσεις και ανάπτυξη: Η υψηλή ικανοποίηση των δικαιοδόχων οδηγεί σε περισσότερες θετικές συστάσεις από τους ίδιους προς τρίτους, και προσελκύουν νέους ενδιαφερόμενους, επεκτείνοντας έτσι την αλυσίδα ακόμα περισσότερο. Παραμένουν πιστοί στο brand και συνεργάζονται ενεργά για την προώθηση και την ανάπτυξή του.
... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr