Συμβουλές για αυτούς που ξεκινάνε τώρα να χτίζουν τη διαδικτυακή τους παρουσία.
Όλα ξεκινούν με την επιθυμία μας να δώσουμε στον εαυτό μας, την επιχείρησή μας ή κάποια δραστηριότητα που κάνουμε τη δυνατότητα της προβολής της στο διαδίκτυο. Αυτό μπορούμε να το κάνουμε πολύ εύκολα σήμερα μέσω της χρήσης των social media. Σε περίπτωση που θέλουμε να δώσουμε περισσότερη βαρύτητα σε μία ξεχωριστή μας δραστηριότητα θα ήταν καλό να τη διαχωρίσουμε επίσης και από τα Social Media που χρησιμοποιούμε έτσι κι αλλιώς για προσωπικούς λόγους διασκέδασης, ενημέρωσης, επικοινωνίας κλπ. Δεν είναι ανάγκη να ανοίξουμε λογαριασμό σε κάθε γνωστό Social Media App που υπάρχει. Ένας καλός αριθμός είναι 2-4 ανάλογα με την εξοικείωση που έχουμε στις διαθέσιμες πλατφόρμες, το κοινό που αυτές εξυπηρετούν και τη φύση της δραστηριότητάς μας.
Σε περίπτωση που θέλουμε να έχουμε μία αξιοπρεπή παρουσία στο διαδίκτυο, πρέπει να δημιουργήσουμε παράλληλα με τα Social Media το διαδικτυακό κέντρο αναφοράς μας. Αυτό το κέντρο αναφοράς μπορεί να έχει τη μορφή ενός Blog (Ιστολογίου) ή Site (Ιστοσελίδας) όπου θα δημοσιεύουμε περισσότερες πληροφορίες για τη δράση μας και όπου θα παραπέμπουν όλα τα Social Media που χρησιμοποιούμε. Η βασική διαφορά μεταξύ Blog και Site είναι ότι το πρώτο απαιτεί συνεχή ενημέρωση με ένα άρθρα και υλικό, ενώ το Site έχει περισσότερο στατική μορφή. Για παράδειγμα, κάποιος δικηγόρος θα επιλέξει ίσως ένα Site για να προβάλλει βασικές πληροφορίες για την τοποθεσία του γραφείου του και τις ώρες εξυπηρέτησης των πελατών, όπως επίσης και πρόσθετες πληροφορίες για το είδος των υποθέσεων που αναλαμβάνει, στοιχεία που αλλάζουν σπάνια ή ποτέ. Αντίστοιχα, κάποιος που αγαπά τα ταξίδια και θέλει να μοιραστεί τις εμπειρίες του, θα διάλεγε κάποιο Blog το οποίο θα ενημέρωνε με φωτογραφίες, tips, άρθρα και άλλο υλικό από κάθε νέο του ταξίδι.
Η Ιστοσελίδα είναι το Κέντρο Αναφοράς σου!
Εφόσον αποφασίσουμε να φτιάξουμε ένα Blog ή ένα Site το πρώτο πράγμα που μας έρχεται στο μυαλό είναι το πού θα το δημιουργήσουμε. Οι επιλογές είναι πολλές και όλες υποστηρίζουν ταυτόχρονα και Blog και Site διότι από τεχνικής άποψης οι δύο αυτοί όροι δε διαφέρουν – η διαφορά τους έγκειται μόνο στον τρόπο χρήσης. Έτσι, η πλατφόρμα που θα χρησιμοποιήσουμε μπορεί να λειτουργήσει ταυτόχρονα είτε ως Site, είτε ως Blog, είτε και τα δύο, ανάλογα με τις ανάγκες μας. Αυτή τη στιγμή υπάρχουν πολλές διαθέσιμες πλατφόρμες που μπορούν να εξυπηρετήσουν αυτό το σκοπό δωρεάν, είτε με κάποια συνδρομή. Μερικές γνωστές είναι το wordpress, το blogspot, το tumblr, το weebly, το wix. Για να δημοσιεύσει κάποιος το Site/Blog του σε αυτές απαιτούνται συνήθως λίγα λεπτά και δεν χρειάζεται καμία γνώση προγραμματισμού ή κάποια άλλη εξειδίκευση. Για κάτι πιο επαγγελματικό απαιτείται self hosting (ιδιωτική φιλοξενία σελίδας). Αυτό είναι κάτι πιο εξεζητημένο και αν δεν έχετε σχετικές γνώσεις είναι απαραίτητο να επικοινωνήσετε με κάποιο προγραμματιστή ή κάποια εταιρεία κατασκευής ιστοσελίδων. Το Self Hosting μας δίνει μεγαλύτερη ευελιξία με αυτά που μπορούμε να κάνουμε (π.χ. e-shop), αλλά ανάλογα με την περίπτωση έχει σχετικά μεγάλα κόστη.
Από τη στιγμή που θα επιλέξει κάποιος μία δωρεάν ή οικονομική λύση τα πρώτα δύο πράγματα που πρέπει να έχει υπόψιν του είναι το επιτρεπόμενο όριο ανεβάσματος και το SEO. Για παράδειγμα το wordpress και το tumblr προσφέρουν και τα δύο δωρεάν πακέτα. Ωστόσο το δωρεάν πακέτο του wordpress έχει όριο upload στα 3 GB, το οποίο σημαίνει ότι μπορούμε να δημοσιεύσουμε περίπου μέχρι 1500 μεγάλες φωτογραφίες, ενώ το tumblr δεν έχει κάποιο όριο και μας δίνει έτσι τη δυνατότητα να ανεβάσουμε όσες φωτογραφίες θέλουμε. Από την άλλη ωστόσο, το wordpress έχει πολύ καλύτερο SEO από το Tumblr. Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι στο μέλλον θα είναι πολύ πιο εύκολο να εντοπίσει κάποιος το υλικό σου μέσω της αναζήτησης του Google αν χρησιμοποιείς wordpress, παρά αν χρησιμοποιείς tumblr. Αυτά είναι δύο πράγματα τα οποία πρέπει να ζυγίσει κανείς αρχικά, ανάλογα με τους στόχους και τις επιδιώξεις του.
Κάτι που θα πρέπει να έχουμε σκεφτεί πριν ξεκινήσουμε τη διαδικασία δημιουργίας ενός Blog/Site είναι το όνομά του και η διεύθυνσή του (domain). Το όνομα μπορεί να είναι μονολεκτικό ή περιγραφικό π.χ. Travelblog ή My Great Travel Blog και μπορεί να αλλάξει όσο συχνά θέλουμε. Η διεύθυνση είναι αυτό που πληκτρολογεί κάποιος στον blowser του προκειμένου να εμφανίσει τη σελίδα μας και έχει τη γνωστή μορφή π.χ. http://mysite.com και είναι κάτι που δεν αλλάζει (τουλάχιστον χωρίς επιπτώσεις). Το .com ονομάζεται κατάληξη και δηλώνει κάποιο χαρακτηριστικό της σελίδας μας. Π.χ. το .gr δηλώνει ότι η σελίδα είναι ελληνική, ενώ το .edu δηλώνει ότι πρόκειται για μία εκπαιδευτική ιστοσελίδα. Στις δωρεάν επιλογές π.χ. wordpress.com το domain έχει πάντα το επίθεμα της φιλοξενίας π.χ. mysite.wordpress.com, το οποίο συνήθως μπορούμε να αφαιρέσουμε – αλλάξουμε με κάποια έξτρα χρέωση.
Ό,τι και να επιλέξετε εύχομαι καλή αρχή με την διαδικτυακή σας παρουσία, με δυναμικό ξεκίνημα και σταθερή εξέλιξη, πάντα με στρατηγική και σωστό προγραμματισμό.
Σχόλια