NEWSFLASH...
TourismLab
ανάγνωση

Σε «ρεκόρ επισκεψιμότητας της Ελλάδας» εξελίσσεται το 2024

Σε «ρεκόρ επισκεψιμότητας της Ελλάδας» εξελίσσεται το 2024

Το ελληνικό καλοκαίρι του 2024 οδεύει , ήδη, προς νέο ρεκόρ όπως δείχνουν οι πρόδρομοι δείκτες (κίνηση α’ τριμήνου και εκτιμήσεις β’ τριμήνου).

Η Διεύθυνση Οικονομικής Ανάλυσης της Εθνικής Τράπεζας στην προηγούμενη έκθεσή της (αρχές Ιουνίου) εκτιμά ότι το 2024 μπορεί να επιτύχει νέα ρεκόρ, με αφίξεις της τάξης των 35 εκ. τουριστών (+7% έναντι του 2023) και βελτιωμένα έσοδα ανά τουρίστα, οδηγώντας έτσι σε εισπράξεις της τάξης των €22 δις (+10% έναντι του 2023) και ενίσχυση μεριδίου στη μεσογειακή αγορά.

Το ζητούμενο είναι το αποτέλεσμα της τεράστιας τουριστικής ζήτησης για την Ελλάδα να επιφέρει ισομερή ικανοποίηση για τους επαγγελματίες, τους τουρίστες αλλά και τους πολίτες.

Τα 3 βασικά αιτήματα των Ελλήνων ξενοδόχων για το 2024 είναι:

  • Nα αυξηθεί η χρηματοδότηση για τα ‘μικρά αστέρια’ (δηλαδή κυρίως 1* και 2* ) που αποτελούν το 70% της ελληνικής ξενοδοχειακής δύναμης

Σήμερα και βάσει της δράσης που έχει ξεκινήσει από τον Νοέμβριο 2023, τα κονδύλια από τα ΕΣΠΑ κατευθύνονται κυρίως σε ξενοδοχεία άνω των 4*ενώ περιλαμβάνονται λίγα ξενοδοχεία 3* (κυρίως παραδοσιακοί ξενώνες) και αντίστοιχα κάμπινγκ 3*. Οι ξενοδόχοι θεωρούν αθέμιτο να μην ανοίγει κατ’ αναλογία πάντα, η χρηματοδότηση και στα μικρότερα ξενοδοχεία που στηρίζουν τοπικές κοινωνίες.

  • Να ρυθμιστεί η τουριστική αναρχία του AirbnB

Στο σημείο αυτό έχει γίνει αρκετή δουλειά με την AΑΔΕ αλλά και πάλι όπως αναφέρουν και τα στελέχη του ΞΕΕ , εάν συγκριθούν οι αφίξεις και οι διανυκτερεύσεις που καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ υπάρχει μεγάλη διαφορά που δείχνει ότι οι περισσότεροι (έλληνες και ξένοι) καταφεύγουν σε airbnb και δεν καταγράφονται. Οι ξενοδόχοι θεωρούν ότι εάν οι τιμολογήσεις των Airbnb γίνονταν με ίσους όρους μ’ αυτές των ξενοδοχείων, τα έσοδά τους θα ήταν σημαντικά (έως 20-30%) υψηλότερα.

  • Να υπάρξει βελτίωση οδικών υποδομών και αεροπορικών συνδέσεων

Το πρόβλημα των υποδομών είναι από τα βασικότερα για τις ελληνικές επιχειρήσεις. Τις καλύτερες μονάδες να φτιάξουν οι έλληνες ξενοδόχοι εάν αυτές δεν εξυπηρετούνται από υποδομές (και όχι μόνο δρόμους και λιμάνια αλλά και νοσοκομεία), ο ελληνικός τουρισμός θα υστερεί σε ποιότητα υπηρεσιών. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε σε μία συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του ΞΕΕ κ. Βασιλικός «Λιμάνια, δρόμοι, αεροδρόμια είναι αναπόσπαστο κομμάτι της τουριστικής εμπειρίας αλλά έχουν και καθοριστική σημασία για τους πολίτες της χώρας, εξηγεί ο πρόεδρος του ΞΕΕ. Ειδικά για μια κατ' εξοχήν νησιωτική χώρα όπως η Ελλάδα οι υποδομές αυτές πέρα από την αυτονόητη σημασία τους για τον τουρισμό συνιστούν παράγοντα τοπικής ανάπτυξης και κοινωνικής συνοχής».

Πως διαμορφώνεται ο τουριστικός χάρτης του 2024 στα μισά του χρόνου και από Έλληνες τουρίστες

Το καλοκαίρι του 2024 δείχνει ότι θα σπάσει νέα ρεκόρ εγχώριας και ξένης ζήτησης για τα ξενοδοχεία στην Ελλάδα.

Η ζήτηση Απριλίου-Ιουνίου, για τους κλασσικούς τουριστικούς προορισμούς (Κυκλάδες, Κρήτη, Κέρκυρα, Δωδεκάνησα, Χαλκιδική) συντηρείται σε υψηλά επίπεδα (ξεπερνώντας την μικρή κρίση του 2023) ενώ ανοίγει η αγορά και για πολύ περισσότερες περιοχές.

Χαρακτηριστική είναι η αύξηση ζήτησης για μη κλασσικές τουριστικές περιοχές όπως η Πελοπόννησος (Ηλεία, Μεσσηνία, Λακωνία, Αργολίδα και Αχαία), η Ήπειρος (Δυτικές Ακτές ), Θεσσαλία ( Βόλος, Τρίκαλα, Μετέωρα) και σύμφωνα με πληροφορίες πολύ αυξημένη η ζήτηση στη Δυτική Μακεδονία για Καστοριά και για Καβάλα και Ξάνθη στην Ανατολική Μακεδονία.

Τι ζητούν οι τουρίστες από τις ευρωπαικές αγορές

Η ασφάλεια αναδεικνύεται ως τον κορυφαίο παράγοντα για τους ταξιδιώτες από τις μακρινές αγορές όταν επιλέγουν έναν προορισμό στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι, με την οικονομική προσιτότητα να ακολουθεί.

Η χώρα μας τοποθετείται από διεθνή έκθεση που δημοσιεύθηκε στο α’ τρίμηνο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ταξιδίων (ETC) και την Eurail BV, στην έκτη θέση στις προτιμήσεις των ταξιδιωτών από τις ευρωπαικές χώρες με πρώτη τους επιλογή να αποτελεί η Γαλλία, με ποσοστό 36%, δεύτερη η Ιταλία με 31% και ακολουθούν η Γερμανία (22%), το Ην. Βασίλειο (22%) και η Ισπανία (18%).

Ο ενθουσιασμός για τα ταξίδια αυξάνεται στις βασικές διεθνείς αγορές, με το 59% των ερωτηθέντων να ενδιαφέρεται για ταξίδια στο εξωτερικό το καλοκαίρι του 2024 -μια αξιοσημείωτη αύξηση 9%, σε σύγκριση με το 2019.

Η ελκυστικότητα της Ευρώπης αυξάνεται σταδιακά, αν και με βραδύτερο ρυθμό, λόγω των ανησυχιών για την ασφάλεια και την οικονομική προσιτότητα. Παρ’ όλα αυτά, η Ευρώπη παραμένει κορυφαίος προορισμός, με το 41% των ερωτηθέντων να σχεδιάζουν να την επισκεφθούν αυτό το καλοκαίρι, μειωμένο κατά 4% σε σχέση με τα επίπεδα του 2019.

Τα ευρήματα από τις βασικές αγορές περιλαμβάνουν:

Προτεραιότητα η ασφάλεια, σε δεύτερη μοίρα η προσιτότητα

Η ασφάλεια έχει αναδειχθεί ως το κορυφαίο κριτήριο για τους ταξιδιώτες μεγάλων αποστάσεων κατά την επιλογή προορισμού στην Ευρώπη αυτό το καλοκαίρι. Σχεδόν οι μισοί (45%) των ερωτηθέντων δίνουν προτεραιότητα στους ευρωπαϊκούς προορισμούς που θεωρούνται ασφαλείς, σημειώνοντας αύξηση 9% σε σύγκριση με το καλοκαίρι του 2022 και 6% από το καλοκαίρι του 2023.

Η ποιοτική τουριστική υποδομή καταλαμβάνει τη δεύτερη θέση (38%), ακολουθούμενη από την αναζωπύρωση κατά 7% της ελκυστικότητας των εμβληματικών αξιοθέατων, από 29% το καλοκαίρι του 2023 σε 36% το καλοκαίρι του 2024.

Η ευκολία παίζει επίσης αξιοσημείωτο ρόλο, με το 20% των ταξιδιωτών να επιλέγει προορισμούς στους οποίους μπορεί να φτάσει κανείς με απευθείας πτήση και το 20% να προτιμά έναν προορισμό με καλές σιδηροδρομικές συνδέσεις με άλλους προορισμούς.

Ενώ η οικονομική προσιτότητα παραμένει ένα στοιχείο για το 23% των ερωτηθέντων, έχει μειωθεί από το 32% πέρυσι. Η μετατόπιση αυτή δείχνει ότι οι ταξιδιώτες εστιάζουν όλο και περισσότερο στην ποιότητα και την ασφάλεια, εκτιμώντας την ομαλή ταξιδιωτική εμπειρία έναντι των αυστηρών δημοσιονομικών περιορισμών.

Ταξίδια σε περισσότερες από μία χώρες και διακοπές μεγαλύτερης διάρκειας στο επίκεντρο

Το 67% των ταξιδιωτών μεγάλων αποστάσεων στην Ευρώπη επιλέγουν ταξίδια με αρκετές χώρες. Για διεθνή ταξίδια εντός της Ευρώπης, οι αεροπορικές εταιρίες πλήρους εξυπηρέτησης παραμένουν η προτιμώμενη επιλογή για το 51% των ερωτηθέντων.

Οι σιδηροδρομικές κάρτες αναδεικνύονται ως η δεύτερη πιο δημοφιλής επιλογή (30%) λόγω της ευελιξίας και της οικονομικής αποδοτικότητάς τους στην μετακίνηση σε πολλαπλούς προορισμούς.

Οι αεροπορικές εταιρίες χαμηλού κόστους (29%) και τα εισιτήρια τρένου με απλή μετάβαση/επιστροφή (24%) είναι επίσης δημοφιλή μεταξύ των ταξιδιωτών με χαμηλό προϋπολογισμό.

Αντίθετα, το 21% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι σχεδιάζει μια σε βάθος επίσκεψη σε μία μόνο ευρωπαϊκή χώρα. Για αυτά τα εσωτερικά ταξίδια, τα εισιτήρια τρένου μονής διαδρομής/επιστροφής είναι η πιο δημοφιλής επιλογή (32%), προσφέροντας έναν εύχρηστο και αποτελεσματικό τρόπο για να ταξιδέψει κανείς μεταξύ πόλεων σε μικρές και μεσαίες αποστάσεις.

Οι ταξιδιώτες που αναζητούν μεγαλύτερη ελευθερία και ευελιξία επιλέγουν αντ’ αυτού την ενοικίαση αυτοκινήτου (29%).

Συνολικά, οι ταξιδιώτες επιδεικνύουν μια μετατόπιση των προτεραιοτήτων, με αυξανόμενη επιθυμία για πιο καθηλωτικές ταξιδιωτικές εμπειρίες.

Παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα των ημερήσιων προϋπολογισμών μεσαίου εύρους (100-200 ευρώ) από το 2019 (+8%), υπάρχει επίσης μεγαλύτερο ενδιαφέρον για εκτεταμένες διακοπές. Ενώ τα ταξίδια μιας έως δύο εβδομάδων παραμένουν η πιο δημοφιλής επιλογή (57%), οι αποδράσεις που υπερβαίνουν τις δύο εβδομάδες έχουν αυξηθεί από 13% το 2019 σε 21% το 2024.

Οι ταξιδιώτες διχάζονται μεταξύ υπεύθυνης συμπεριφοράς και αναγνωρισιμότητας

Για πρώτη φορά, η έρευνα εμβάθυνε επίσης περισσότερο στην ευελιξία των ταξιδιωτών για να διερευνήσει ορισμένες ταξιδιωτικές συμπεριφορές που συνδέονται με την αυξημένη κοινωνική και περιβαλλοντική βιωσιμότητα.

Ειδικότερα, το 53% των ερωτηθέντων ανέφερε ότι είναι πρόθυμο να ταξιδέψει στην Ευρώπη σε περιόδους εκτός αιχμής, ελκυόμενο από την πιθανή εξοικονόμηση κόστους και την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά εμβληματικά αξιοθέατα. Ωστόσο, όταν πρόκειται να επιλέξουν συγκεκριμένους προορισμούς και εμπειρίες, οι ταξιδιώτες συχνά δίνουν προτεραιότητα στην αναγνωρισιμότητα.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr