Υψηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2023 δείχνει η ασφαλιστική παραγωγή στο α' τετράμηνο
Nέα άνοδος (σε σχέση με το α' τετράμηνο 2023) για την ασφαλιστική παραγωγή στο α' τετράμηνο 2024. Η συνολική παραγωγή στο διάστημα Ιανουαρίου-Απριλίου έχει διαμορφωθεί στα 1,878 δισ. ευρώ που είναι η υψηλότερη των τελευταίων 15 ετών σε αντίστοιχο διάστημα.
Ο κλάδος Ζωής στο α' τετράμηνο διαμορφώνεται στα 917 εκατ. ευρώ με αύξηση 15,8% και ο κλάδος ζημιών στα 961 εκατ. ευρώ με αύξηση 10,8%
Η αύξηση της παραγωγής πραγματοποιείται σε μία περίοδο που ο πληθωρισμός αποκλιμακώνεται και οι τιμολογήσεις κινούνται σταθεροποιητικά. Ο κλάδος Ζωής αυξάνεται σημαντικά λόγω της ανάκαμψης (άνοδο 38,7%) ξανά των προϊόντων unit linked που προσφέρουν οι ασφαλιστικές ως εναλλακτικές τοποθετήσεις στις τραπεζικές προθεσμιακές καταθέσεις.
Συνεχίζει ανοδικά η παραγωγή στον κλάδο υγείας (ατυχήματα και ασθένειες)
Στον κλάδο κατά ζημιών εντάσσονται βέβαια και τα συμβόλαια υγείας (ατυχημάτων και ασθενειών) τα οποία έχουν φτάσει στο 4μηνο 2024 στα 190 εκατ. ευρώ (τα ασθενείας μόνο τους είναι 173 εκατ. ευρώ με αύξηση 11,9%).
Οχήματα
Η αστική ευθύνη οχημάτων καταγράφει άνοδο 5,3% στα 264 εκατ. ευρώ χωρίς μεγάλες τιμολογιακές αυξήσεις. Σημαντική άνοδο έχει ο κλάδος Βοηθείας (15,3%) στα 54,7 εκατ. Ευρώ ενώ δυναμική κινείται και ο κλάδος πυρός στα 131 εκατ. ευρώ με άνοδο 16,3%. Οι πρόσφατες φορολογικές ελαφρύνσεις (μείωση ΕΝΦΙΑ) στις ασφαλίσεις περιουσίας φαίνεται ότι οδηγεί σε ασφαλίσεις (έστω και περιορισμένες) περιουσίας μεγάλης αξίας.
Για τους παράγοντες της αγοράς το γ' και δ' τρίμηνο θα είναι ιδιαίτερα κρίσιμο για τις ασφαλίσεις περιουσίας γιατί εκεί θα φανεί εάν και πόσο αποδίδουν τα φοροκίνητρα. Επίσης θα είναι ένα δείγμα γραφής για την παροχή από την πλευρά του Υπουργείου Οικονομικών, νέων κινήτρων αλλά και της υποχρεωτικής ασφάλισης περιουσίας και επιχειρήσεων με τζίρο πλέον 1 εκατ. ευρώ και όχι 2 εκατ. ευρώ που είναι μέχρι σήμερα.
Το ζητούμενο για την ελληνική ασφαλιστική αγορά στον κλάδο γενικών ασφαλίσεων είναι να αποκτήσει μία ισορροπημένη ανάπτυξη και όχι να κινείται μονοδιάστατα πέριξ των αυτοκινήτων και των μηχανών. Κάτι που φαίνεται ότι γίνεται συνείδηση (η ισορροπημένη ανάπτυξη) στις περισσότερες εταιρείες το τελευταίο διάστημα.
Σχόλια