H προεκλογική περίοδος δεν άφησε πολλά περιθώρια για επιχειρηματικές εκδηλώσεις στη Θεσσαλονίκη, με εξαίρεση τη Γενική Συνέλευση του ΣΕΒΕ με επίσημο προσκεκλημένο τον Πρωθυπουργό. Ισως, όμως, από τα σημαντικότερα γεγονότα του μήνα ήταν η δεκαετούς διάρκειας ενοικίαση από την Hotelbrain του ξενοδοχείου “Νικόπολις” – που ήταν κλειστό για αρκετούς μήνες. To ξενοδοχείο 5 αστέρων στην ανατολική Θεσσαλονίκη βρίσκεται σε κομβικό σημείο, κοντά στο αεροδρόμιο, διαθέτει πολυτελείς εγκαταστάσεις, κήπους και πισίνα και ανήκει στην εταιρεία NIMTENKO AE.
Εξάλλου, ενδιαφέρον είχε η παρουσίαση από ΣΕΒΕ και ΕΒΕΘ των χρηματοδοτικών εργαλείων της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας, η εκδήλωση για την Περιβαλλοντική Ευθύνη των Επιχειρήσεων με τη συμμετοχή της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, η αναβάθμιση των τουριστικών Υπηρεσιών της Θεσσαλονίκης με νέες Τεχνολογίες, η κινητικότητα των παραγωγικών φορέων της Θεσσαλονίκης για τις αγορές της Λατινικής Αμερικής και η επεξεργασία από το Ινστιτούτο του ΣΕΒΕ των στοιχείων των ελληνικών εξαγωγών του Απριλίου.
Σύγχρονα χρηματοδοτικά εργαλεία από την Eλληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα
Η ενημέρωση των επιχειρήσεων σχετικά με τα σύγχρονα, ευέλικτα, χαμηλού κόστους και υψηλής αποτελεσματικότητας χρηματοδοτικά εργαλεία που παρέχει η Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα - HDB και τα οποία καλύπτουν τις σύγχρονες ανάγκες τους στο νέο διεθνές ανταγωνιστικό περιβάλλον, ήταν ο στόχος της εκδήλωσης που οργάνωσαν από κοινού ΣΕΒΕ, ΕΒΕΘ και HDB.
Στον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος του ΣΕΒΕ, Συμεών Διαμαντίδης, τόνισε ότι η HDB αποτελεί συνδετικό κρίκο στον οικονομικό κύκλο της χρηματοδότησης με τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις καθώς, με τις υπηρεσίες που προσφέρει, καθιερώνεται ως θεσμός αναφοράς για την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας.
Εκ μέρους του ΕΒΕΘ, ο Γεν. Γραμματέας, Παναγιώτης Μενεξόπουλος, επεσήμανε ότι διευκολύνοντας την πρόσβαση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στη χρηματοδότηση, η Τράπεζα συμβάλλει στην προώθηση της δίκαιης, βιώσιμης και ολιστικής ανάπτυξης
Το μεγάλο ενδιαφέρον και τη θετική ανταπόκριση της αγοράς στο νέο πρόγραμμα ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ υπογράμμισε η Διευθύνουσα Σύμβουλος της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας Ισμήνη Παπακυρίλλου: «Το Ταμείο Επιχειρηματικότητας ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ προσφέρει κεφάλαια κίνησης και χρηματοδότηση επενδυτικών σχεδίων σε μικρομεσαίους επιχειρηματίες, καλύπτοντας τις αυξανόμενες ανάγκες τους. Μέσω της συνεργασίας της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας με τα πιστωτικά ιδρύματα, προσφέρονται εγγυήσεις έως και 80% κάθε χορηγούμενου δανείου σε συνδυασμό με επιδότηση επιτοκίου».
Ακολούθησε η αναλυτική παρουσίαση των προϊόντων της ΕΑΤ με εστίαση στο νέο πρόγραμμα ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ από τη Διευθύντρια Συνεπενδύσεων και Εγγυήσεων της HDB, Ελένη Κολοφωτιά.
Ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών κινδύνων για τις Επιχειρήσεις
Η ασφάλιση για φυσικές καταστροφές είναι πλέον μείζον ζήτημα και για επιχειρήσεις: «Περιβαλλοντική Ευθύνη Επιχειρήσεων. Προϋπόθεση για ένα βιώσιμο μέλλον» ήταν το θέμα εκδήλωσης που οργάνωσαν από κοινού ο Σύνδεσμος Εξαγωγέων και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος στο Grand Hotel Palace στη Θεσσαλονίκη με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος. Με μια διακλαδική προσέγγιση των κρίσιμων ζητημάτων περιβαλλοντικής ευθύνης και βιωσιμότητας οι συμμετέχοντες αντάλλαξαν απόψεις και πρακτικές για την ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών κινδύνων, την ενίσχυση της εταιρικής υπευθυνότητας και την αξία της ασφάλισης περιβαλλοντικής ευθύνης.
Την εκδήλωση χαιρέτησαν οι κ.κ. Κωνσταντίνος Λάσκος | υπεύθυνος ΓΕΜΗ & εξυπηρέτησης επιχειρήσεων του ΕΕΘ, Παναγιώτης Χασάπης | εκτελεστικός αντιπρόεδρος ΣΕΒΕ, Giuseppe Zorgno | μέλος ΔΣ & Πρόεδρος επιτροπής αστικής ευθύνης & επαγγελματικών ευθυνών ΕΑΕΕ και Ελίνα Παπασπυροπούλου | Γενική Διευθύντρια ΕΑΕΕ.
Ακολούθησαν ομιλίες από την κα Σταυρούλα Πουλή, Προϊσταμένη Συντονιστικού Γραφείου Αντιμετώπισης Περιβαλλοντικών Ζημιών (ΣΥΓΑΠΕΖ), την κα Μαρία Φαράντου| Νομικό Σύμβουλο ΕΑΕΕ και τον κ. Πάνο Σεφερλή| Καθηγητή στη Σχολή Μηχανολόγων Μηχανικών, ΑΠΘ Θεσσαλονίκης ενώ στη συζήτηση πάνελ συμμετείχαν ο καθηγητής Οικονομικών Επιστημών Eυάγγελος Δρυμπέτας, η Σοφία Χριστοφόρου εκ μέρους του ΥΠΕ, ο Χημικός Μηχανικός Ευάγγελος Ντουβαρτζής και ο Κωνσταντίνος Τσολακίδης από την Interamerican.
Η υψηλή Τεχνολογία στην υπηρεσία του Τουρισμού
Για τις Νέες Τεχνολογίες στη Φιλοξενία και τον Τουρισμό είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί η ξενοδοχειακή οικογένεια της Θεσσαλονίκης σε ειδική εκδήλωση που συνδιοργάνωσε η Ένωση Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης με τον Επιταχυντή Νεοφυών Επιχειρήσεων του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, CapsuleT Travel & Hospitality Accelerator.
Δείτε επίσης: Έως τις 29 Ιουνίου οι αιτήσεις συμμετοχής στον 6ο κύκλο επιτάχυνσης του CapsuleT
Κατά τη διάρκεια της ημερίδας, στην οποία συμμετείχαν ιδιοκτήτες και στελέχη των ξενοδοχείων της πόλης και τουριστικοί φορείς παρουσιάστηκαν από νεοφυείς (startup) εταιρίες υπηρεσίες και προϊόντα που σκοπό έχουν να προσφέρουν στα ξενοδοχεία νέες λύσεις και τεχνολογικές εφαρμογές για την βελτιστοποίηση των λειτουργιών και των υπηρεσιών τους, αλλά και μία συνολικότερη αναβάθμιση όλων των τουριστικών υπηρεσιών τους προς τον πελάτη. Μετά το τέλος των παρουσιάσεων, πραγματοποιήθηκαν Β2Β συναντήσεις μεταξύ των εκπροσώπων των εταιριών και όσων παρακολούθησαν την εκδήλωση.
Ο Πρόεδρος της Ε.Ξ.Θ. κ. Ανδρέας Μανδρίνος τόνισε πόσο σημαντική είναι για τις τουριστικές επιχειρήσεις η γνωριμία με καινοτόμα προϊόντα, νέες υπηρεσίες και τεχνολογικές εφαρμογές που θα αυξήσουν τα έσοδα και την παραγωγικότητα, θα μειώσουν τα έξοδα και θα παράγουν μεγαλύτερο ανταγωνισμό στην αγορά εργασίας, ενώ η διευθύντρια του CapsuleT κ. Κατερίνα Σαριδάκη, παρουσίασε τον Επιταχυντή και τις δράσεις του, όσο και τις δέκα startup εταιρίες που συμμετείχαν στην εκδήλωση: Campsaround, Cellarhopping, EV Loader, HotelToolbox, Kleesto, Mystery Pot, PrimeHost, Travelr, Unlimited Adrenaline, Vivestia.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι παραπάνω εταιρίες έχουν διακριθεί μέσα από το πρόγραμμα επιτάχυνσης του CapsuleT.
ΣΕΒΕ: Ανακάμπτουν οι εξαγωγές αλλά το εμπορικό έλλειμμα παραμένει
Στα 4,467 δις ευρώ ανήλθαν οι ελληνικές εξαγωγές τον Απρίλιο του 2024, παρουσιάζοντας αύξηση 447,7 εκατ , δηλαδή 11,1%. συγκριτικά με τον περσινό Απρίλιο, σύμφωνα με την επεξεργασία από το Ινστιτούτο Εξαγωγικών Ερευνών - ΙΕΕΣ του ΣΕΒΕ των στοιχείων της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής .
Οι εισαγωγές, επίσης, αυξήθηκαν κατά €1.238,3 εκατ. (δηλαδή 19,8%) και ανήλθαν σε €7.480,0 εκατ. Αποτέλεσμα των παραπάνω, είναι η αύξηση του εμπορικού ελλείμματος κατά € 790,6 εκατ. (δηλαδή 35,6%) και τη διαμόρφωσή του σε €3.012,9 εκατ.
Οι Αγορές της Λατινικής Αμερικής στη Θεσσαλονίκη
Ενημερωτική ημερίδα για τις ευκαιρίες και δυνατότητες επιχειρηματικής παρουσίας στις αγορές της Λατινικής Αμερικής (Μεξικό, Αργεντινή, Βραζιλία, Περού, Ουρουγουάη, Ισημερινός και Κόστα Ρίκα) οργάνωσαν το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και το Επιχειρηματικό Συμβούλιο Ελλάδας-Λατινικής Αμερικής, σε συνεργασία με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, τον Σύνδεσμο Βιομηχανιών Ελλάδος και τον Σύνδεσμο Εξαγωγέων-ΣΕΒΕ.
Στόχος ήταν, αφενός να ενημερωθούν τα στελέχη εξωστρεφών ελληνικών επιχειρήσεων για τις χώρες αυτές και αφετέρου, όσοι ενδιαφέρονται, να συμμετάσχουν σε επιχειρηματική αποστολή που θα διοργανώσουν οι φορείς στη Λατινική Αμερική τον προσεχή Νοέμβριο με αποκλειστικό σκοπό συναντήσεις Β2Β με τοπικές εταιρίες.
H BREITLING στη Βόρεια Ελλάδα
Από το 1884, η Breitling έχει εδραιώσει παγκόσμια φήμη στα ρολόγια υψηλής ακρίβειας, τον πρωτοποριακό της ρόλο στην ανάπτυξη του χρονογράφου καρπού και την ασυμβίβαστη δέσμευση της για άριστο σχεδιασμό.
Πρόσφατα, ο ελβετικός οίκος υψηλής ωρολογοποιίας, γιόρτασε τα εγκαίνια του καινούργιου καταστήματος του στο κέντρο της Θεσσαλονίκης με οικοδεσπότες το Γιάννη Γκόφα και τον διευθύνοντα σύμβουλο της Breitling για την Νότια Ευρώπη, Edouard d’Arbaumont.
Όπως είναι γνωστό, η Εταιρεία κατασκευάζει τους δικούς της μηχανισμούς και η ποιότητα του κάθε μοντέλου ρολογιού είναι εξασφαλισμένη από το κύρος της πιστοποίησης COSC και της Ελβετικής κατασκευής τους. Λόγω της ιστορικής σχέση του brand με την αεροπορία, η Breitling έδωσε το στιγμα της στην κατάκτηση των ουρανών, ενώ φημίζεται για το καινοτόμο πνεύμα της στον κόσμο της επιστήμης, του αθλητισμού και της τεχνολογίας.
Art Thessaloniki Fair και Cuba Libre
Projects και μουσεία με 700 έργα ζωγραφικής, γλυπτικής και χαρακτικής με θέμα την Κούβα, που προσέφεραν μία μοναδική καλλιτεχνική εμπειρία παρουσίασε η Donopoulos International Fine Arts σε μια solo έκθεση της Αλεξάνδρα Μαράτη με τίτλο «Cuba Libre Paintings, Rum & Tables», στην 7η Art Thessaloniki Fair που οργανώθηκε στις εγκαταστάσεις της ΔΕΘ HELEXPO.
Όπως επεσήμανε η κ. Μαράτη, το Cuba Libre project αντλεί έμπνευση από ένα πρόσφατο οδοιπορικό στην Κούβα, μια χώρα που εύκολα συνεπαίρνει τον ταξιδιώτη λόγω της ιδιαιτερότητας της και της παρθένας φύσης της. «Ο αντίκτυπος της στις τέχνες, στη λογοτεχνία, στις συγκλονιστικές μουσικές που παράγει ανέκαθεν η Κούβα, σε συνδυασμό με τα μαγικά τοπία,τους ανθρώπους της, τα ποτά -ένα ουτοπικό, αφροδισιακό mix & match - μεταφέρθηκε αυθόρμητα στο PAINTINGS AND TABLES. ΠΑΡΟΝ και ΜΕΛΛΟΝ, CUBA LIBRE!» Αν και στο παρόν είναι διάχυτη πλέον παντού η ανάγκη για κοινωνικές, οικονομικές, πολιτικές μεταρρυθμίσεις και η χώρα διανύει ένα μεταβατικό στάδιο εκσυγχρονισμού εξόδου από την απομόνωση και μετακίνησης πληθυσμών, καμία άλλη γαία δεν έχει συνδεθεί τόσο έντονα στο υποσυνείδητο μας με τα vibes της επανάστασης ως οικουμενική έννοια».
Χρυσό βραβείο στα IndieAwards 2024 για την Epi Direct
GoldAward από τα IndieAwards στην κατηγορία Best in PR - CorporateSocialResponsibility απέσπασε η Εταιρεία Μάρκετινγκ και Δημοσιών Σχέσεων από τη Θεσσαλονίκη, Epi Direct, για το Παγκόσμιο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα ΧΟΠΑ Ήρωες 112 (FASTHeroes 112).
Οι «Χ.Ο.Π.Α Ήρωες 112» είναι ένα διασκεδαστικό, διαδραστικό και καινοτόμο εκπαιδευτικό πρόγραμμα ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης για την έγκαιρη αντιμετώπιση και πρόληψη του εγκεφαλικού επεισοδίου.
Το πρόγραμμα υλοποιείται υπό την αιγίδα του World Stroke Organization, του Schools for Health in Europe Foundation (S.H.E.), της Angels Initiative και του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Υλοποιείται σε σχολεία παγκοσμίως, σε 37 χώρες, με την Ελλάδα να βρίσκεται στην κορυφή του τρόπου προβολής, προώθησης και εφαρμογής του προγράμματος.
Η Παγκόσμια Καμπάνια των ΧΟΠΑ Ηρώων έχει ως στόχο την προώθηση μιας σημαντικής αποστολής: να βρεθούν 1.000.000 μαθητές ηλικίας 5 έως 12 ετών από όλον τον κόσμο, οι οποίοι θα βοηθήσουν στην ενίσχυση της γνώσης του κοινού αναφορικά με τα συμπτώματα των εγκεφαλικών επεισοδίων. Μέχρι στιγμής μόνο στην Ελλάδα, πάνω από 40.000 παιδιά έχουν υλοποιήσει το πρόγραμμα και συνεχίζουμε!
Σχόλια