Τεχνητή Νοημοσύνη: Οι ΜμΕ δείχνουν - σταδιακά - μεγαλύτερη εμπιστοσύνη
Σχεδόν μονοπωλεί το ενδιαφέρον. Ειδήσεις, συνέδρια και εξελίξεις που δείχνουν ότι κάτι αλλάζει ραγδαία - αν και οι περισσότερο ακόμα δεν μπορούν να «ποσοτικοποιήσουν» τις αλλαγές αυτές ή να δουν απτές διαφοροποιήσεις στην καθημερινότητα.
Ο λόγος για την Τεχνητή Νοημοσύνη που έρχεται - σύμφωνα με τους ειδικούς - να επαναπροσδιορίσει διαδικασίες, πρακτικές και νοοτροπίες στην εργασία, την οικονομία και τις επιχειρήσεις...
Σε αυτό το (σύγχρονο) πνεύμα κινούνται και οι ΜμΕ. Καλούνται να ακολουθήσουν τις εξελίξεις, να προοδεύσουν και να μην μείνουν πίσω. Τι θα μπορέσουν να καταφέρουν, πώς θα αλλάξουν διαδικασίες ή πώς θα μετασχηματίσουν εαυτόν μέσω του AI;
Μεγάλη απήχηση;
Τελευταία έρευνα πάντως της Salesforce δείχνει ότι οι ΜμΕ ανά τον κόσμο δείχνουν συνεχώς αυξανόμενη εμπιστοσύνη στις τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και την υιοθέτησή τους, ξεπερνώντας μάλιστα τους μεγαλύτερους οργανισμούς στην αξιοποίησή της.
Με τη χρήση εφαρμογών Τεχνητής Νοημοσύνης, οι ΜμΕ αναπτύσσουν τις δραστηριότητές τους, αποκτούν βαθύτερες επιχειρηματικές γνώσεις, αυξάνουν τα έσοδά τους και βελτιώνουν την εμπειρία των πελατών τους.
Τα αποτελέσματα υπογραμμίζουν ότι οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις όχι μόνο έχουν εμπιστοσύνη στις δεξιότητές τους στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης, αλλά βλέπουν και σημαντικές ευκαιρίες για ανάπτυξη και βελτίωση.
Βασικό εργαλείο το Gen AI για τα τμήματα πληροφορικής
Συγκεκριμένα, η έρευνα αποκαλύπτει ότι η συντριπτική πλειοψηφία (95%) των επαγγελματιών πληροφορικής στις ΜμΕ χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη στην εργασία τους, το 96% δηλώνει ότι η τεχνολογία αυτή εφαρμόζεται στον οργανισμό τους και το ίδιο ποσοστό (96%) πως κατανοεί τις περιπτώσεις χρήσης της. Τα ποσοστά αυτά είναι σημαντικά υψηλότερα από τα αντίστοιχα σε μεγάλες επιχειρήσεις (81%, 87% και 85%, αντίστοιχα).
Η έρευνα υπογραμμίζει επίσης τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις στην υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης.
Δυσκολεύονται οι μεγαλύτεροι οργανισμοί;
Οι ομάδες πληροφορικής των μεγάλων εταιρειών έχουν πενταπλάσιες πιθανότητες από τις αντίστοιχες των ΜμΕ να δυσκολευτούν να βρουν την ισορροπία μεταξύ ταχύτητας, επιχειρηματικής αξίας και ασφάλειας κατά την εφαρμογή νέων τεχνολογιών.
Επιπλέον, εκφράζουν διπλάσια ανησυχία για το ότι οι υποδομές διαχείρισης δεδομένων και ασφάλειας τους δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις της καινοτομίας.
Ενδιαφέρον και από τα υπόλοιπα τμήματα...
Αξίζει να τονιστεί πως και οι υπόλοιπες ομάδες στελεχών των ΜμΕ (πέραν των υπεύθυνων πληροφορικής) διερευνούν την ενσωμάτωση της ΤΝ στις δραστηριότητές τους.
Σύμφωνα με την έκθεση SMB Trends Report το 71% των ομάδων μάρκετινγκ των ΜμΕ έχει καθορισμένη στρατηγική ΑΙ, ενώ το 58% χρησιμοποιεί ήδη τα σχετικά εργαλεία και τεχνολογίες.
Επιπρόσθετα, το 64% των υπαλλήλων γραφείου των ΜμΕ πιστεύει ότι η παραγωγική ΤΝ θα μπορούσε να βελτιώσει την αποτελεσματικότητά τους και το 62% ότι θα μπορούσε να βελτιώσει την εξυπηρέτηση πελατών.
Σημειώνεται πως μόνο το 33% των ομάδων πωλήσεων χρησιμοποιεί επί του παρόντος εφαρμογές ΤΝ, ενώ το 72% του χρόνου τους δαπανάται σε δραστηριότητες που δεν σχετίζονται άμεσα με τις πωλήσεις και οι οποίες θα μπορούσαν να υποστηριχθούν από την ΑΙ.
Σχόλια