Την Πέμπτη 25 Απριλίου πραγματοποιήθηκε στην Αθήνα η ημερίδα του νεοσύστατου Συνδέσμου Επιχειρήσεων Ελέγχου Παγίων και Αποθεμάτων Ελλάδος (ΣΕΠΑΕ), με τίτλο «Από τη Διαφάνεια στην Ανάπτυξη: Η Συμβολή της Απογραφής».
Σκοπός της ημερίδας ήταν η έναρξη μιας συζήτησης σε υψηλό θεσμικό επίπεδο και σε μείζονες επιχειρηματικούς κλάδους για τα οφέλη της φυσικής απογραφής των οικονομικών στοιχείων (παγίων και αποθεμάτων) επιχειρήσεων και οργανισμών, όταν αυτή διενεργείται από εξειδικευμένο φορέα με χρήση σύγχρονων μεθόδων, τεχνολογικά εξελιγμένου ειδικού εξοπλισμού και εμπειρία και περαιτέρω η επέκταση της συζήτησης στις δυνατότητες αξιοποίησης των πιστοποιημένων αποτελεσμάτων για την διαφανή διαχείριση, την υγιή λειτουργία και εν τέλει την ανάπτυξη και την αειφορία.
Η ημερίδα πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του Οικονομικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας με χρυσούς χορηγούς της ημερίδας τις εταιρείες Alpha Bank, Motor Oil και Interamerican, αργυρό χορηγό την εταιρεία COSMOTE, χάλκινο χορηγό την εταιρεία Zebra Technologies και υποστηρικτές της ημερίδας τις εταιρείες Adhawk, Δικηγορική Εταιρεία Τσίγκας-Λιακόπουλος και Inventus.
Στον χαιρετισμό της, η κ. Άννα Λύγουρη, Πρόεδρος ΣΕΠΑΕ, Founder & CEO Inventus & Adhawk εστίασε στη σπουδαιότητα της εξειδικευμένης απογραφής ως εργαλείου «ζωτικής σημασίας» που συνεισφέρει καίρια στον εξορθολογισμό της διαχείρισης και στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων.
Η κ. Άννα Μπόθου, Μέλος Διοικητικού Συμβουλίου ΣΕΠΑΕ, Co-Founder & Project Management Director, Adhawk παρουσίασε παραστατικά την εξειδικευμένη απογραφή, ως μια υψηλών απαιτήσεων επιχειρηματική δραστηριότητα, τονίζοντας τις προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εταιρείες του κλάδου και τις ποιοτικές παραμέτρους που χρειάζεται να τηρούνται προκειμένου να παράγονται αυξημένης ακρίβειας και απόδοσης αποτελέσματα, ενώ επίσης εστίασε στα πολύπλευρα άμεσα και μεσοπρόθεσμα οφέλη που απολαμβάνει και μπορεί περαιτέρω να αξιοποιήσει η απογραφόμενη επιχείρηση ή ο οργανισμός.
Στο 1ο πάνελ συζήτησης με τίτλο: Έλεγχος παγίων και αποθεμάτων ως πολύτιμο εργαλείο για τη Δημόσια Διοίκηση, o κ. Ιωάννης Ξιφαράς, Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, υπογράμμισε ότι ο ρόλος της σωστής καταγραφής είναι ζωτικής σημασίας, ειδικά στον κλάδο των Μεταφορών. Εξήγησε δε ότι εφαρμόζοντας ένα πιλοτικό πρόγραμμα έχουν τοποθετηθεί ειδικοί σένσορες RFID στα οχήματα για την καταγραφή των αναγκών σε ανταλλακτικά, χρόνους συντήρησης κλπ. Ενώ, σημείωσε ότι παράλληλα έχει ξεκινήσει διαδικασία καταγραφής σε πολλές άλλες Υπηρεσίες, ενισχύοντας τη διαφάνεια και με γνώμονα τη μείωση του κόστους.
Ο κ. Φάνης Ροΐδης, Διοικητής Π.Γ.Ν. «ΛΑΙΚΟ», ανέφερε ότι τα νοσοκομεία εκσυγχρονίζονται και προχωρούν στη διαδικασία μίας σωστής καταγραφής των αποθεμάτων αλλά και των παγίων, η απογραφή δεν είναι απλά μια καταγραφή, είναι μια δυναμική διαδικασία που βοηθάει στη βελτίωση της οργάνωσης και των λειτουργιών ενός οργανισμού.
Ο κ. Αθανάσιος Κοτταράς, Διευθύνων Σύμβουλος, ΣΤΑΣΥ, εξήγησε ότι η ΣΤΑΣΥ είναι μια «δύσκολη» εταιρεία, η απογραφή είναι απαραίτητη, ότι μεταξύ άλλων τα Μέσα Μεταφοράς της εταιρείας μόνον για τα ανταλλακτικά έχουν χιλιάδες ενεργούς κωδικούς και ότι η βοήθεια εξειδικευμένων συμβούλων συμβάλλει σημαντικά στον καλύτερο έλεγχο της απογραφής.
Ο Δρ. Γιώργος Καρούντζος, Γενικός Διευθυντής Αμυντικού Τομέα, Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα, επισήμανε και εκείνος τη σπουδαιότητα της απογραφής ειδικά σε μια εταιρεία με δεκάδες χιλιάδες κωδικούς, αναφέρθηκε δε με συγκεκριμένα παραδείγματα από την εμπειρία του και επισήμανε τις ποιοτικές διαφορές της εξειδικευμένης απογραφής και τα οφέλη όπως το ασφαλές αποτέλεσμα, το ότι κατά τη διεξαγωγή της δεν διαταράσσεται η διαδικασία παραγωγής, ενώ αναφέρθηκε και σε περίπτωση όπου η αξιοποίηση των ευρημάτων είχε άμεσο θετικό αντίκτυπο στη αύξηση της κερδοφορίας της εταιρείας.
O κ. Γιώργος Παπανικολάου, Δήμαρχος Γλυφάδας σημείωσε ότι η απογραφή δεν πρέπει να θεωρείται αγγαρεία καθώς αποτελεί μια υπεύθυνη διαδικασία και ότι παρά την προσπάθεια που μπορεί να γίνεται από τον ίδιο τον Δήμο, είναι μια εργασία που χρειάζεται εξειδίκευση, η απογραφή είναι διαφάνεια και τα σωστά αποτελέσματα μπορούν να βοηθήσουν περαιτέρω στην ανάπτυξη του Δήμου.
Στον χαιρετισμό του, ο κ. Δημήτρης Παπαστεργίου, Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης στάθηκε στην σπουδαιότητα της απογραφής την οποία χαρακτήρισε πάρα πολύ σημαντική και πυλώνα ανάπτυξης. «Η απογραφή είναι η αρχή ενός ταξιδιού για την αυτοβελτίωση των υπηρεσίων μας» σημείωσε. Ενώ, πρόσθεσε ότι η επόμενη ημέρα στην Ελλάδα είναι της ψηφιοποίησης και της καταμέτρησης. Περαιτέρω αναφερόμενος στην ψηφιακή τεχνολογία τόνισε χαρακτηριστικά: «Σήμερα το διαδίκτυο είναι το χαρτί του χθες».
Στην τοποθέτηση του, ο κ. Μάξιμος Σενετάκης, Υφυπουργός Ανάπτυξης, Υπουργείο Ανάπτυξης σημείωσε ότι πρέπει να ενισχύουμε καθημερινά την παραγωγική μας διαδικασία ως χώρα. Το σύνθημα του Υπουργείου είναι καινοτομία παντού και για να ωθήσει τους επιχειρηματίες προς αυτή, θεσπίζει και σχετικά φορολογικά κίνητρα. Όπως επισήμανε η ανταπόκριση σε προγράμματα όπως το Ερευνώ-καινοτομώ είναι μεγάλη και διαρκώς αυξανόμενη. Και περαιτέρω, σε σχέση με το αντικείμενο της απογραφής υπογράμμισε ότι «Θέλουμε οι εταιρείες να είναι βιώσιμες και ανταγωνιστικές».
Στο 2ο πάνελ συζήτησης με τίτλο: Έλεγχος παγίων και αποθεμάτων από εξειδικευμένο πάροχο ως βέλτιστη πρακτική για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη των επιχειρήσεων, η κ. Άννα Λύγουρη, Πρόεδρος ΣΕΠΑΕ, Founder & CEO Inventus & Adhawk εξήγησε ότι η πρώτη απογραφή που πραγματοποιείται σε μια επιχείρηση είναι η πιο δύσκολη γιατί πάντοτε εντοπίζονται αποκλίσεις, ενώ τόνισε ότι η απογραφή δίνει κρίσιμα στοιχεία που αφορούν τις εφαρμοζόμενες πρακτικές και τις διαδικασίες μιας επιχείρησης, οι οποίες στη συνέχεια μπορούν να αναθεωρηθούν και να βελτιωθούν.
Ο κ. Κωνσταντίνος Χατζηφώτης, Διευθυντής Ευρωπαϊκών Υποθέσεων, Όμιλος Motor Oil σημείωσε ότι ο έλεγχος παγίων και αποθεμάτων αποτελεί σημαντικό ζήτημα, ειδικά σε μια εταιρεία, όπως η Motor Oil, καθώς η εταιρεία έχει σχέδιο αξίας δισεκατομμυρίων ευρώ για την ενεργειακή μετάβαση. Ενώ, πρόσθεσε ότι η εταιρεία προχωρά σε ψηφιοποίηση και εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων της.
Ο κ. Μάριος Δημακόπουλος, Γενικός Διευθυντής σε Ελλάδα, Κύπρο & Μάλτα, Zebra Technologies, υπογράμμισε ότι είναι σημαντική η επένδυση στην τεχνολογία, ενώ και η απογραφή είναι σημαντική για να γνωρίζει η εταιρεία τα αποθέματά της, σε υλικά, προϊόντα κλπ. Παράλληλα, εξήγησε ότι η απογραφή μπορεί να πραγματοποιείται ανά πάσα στιγμή, με σωστό προγραμματισμό και αξιόπιστους εξωτερικούς συνεργάτες.
Η κ. Μαρία Δελαγραμμάτικα, Sales & Operations Director, Sephora Greece, ανέφερε ότι ο έλεγχος παγίων και αποθεμάτων είναι σημαντικό να πραγματοποιείται από εξειδικευμένους φορείς. Επισήμανε δε ότι η απογραφή δημιουργεί μια κουλτούρα σε κάθε επιχείρηση και σιγουριά, καθώς η επιχείρηση γνωρίζει κάθε στιγμή τι έχει στις αποθήκες της. Ενώ σημείωσε ότι στα οφέλη της απογραφής περιλαμβάνονται το μειωμένο κόστος για την επιχείρηση, η αξιοπιστία στο αποτέλεσμα, η ακρίβεια στον αριθμό των προϊόντων και συνεπώς η καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών.
Στο 3ο πάνελ συζήτησης με τίτλο: Μεγιστοποίηση της αποδοτικότητας και της κερδοφορίας μέσω της στρατηγικής διαχείρισης (απογραφής) παγίων και αποθεμάτων στις επιχειρήσεις, ο κ. Ορέστης Καβαλάκης, Διοικητής Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης, εξήρε με τη σειρά του τη σπουδαιότητα της απογραφής για την σωστή λειτουργία των επιχειρήσεων και επισήμανε ότι λόγω της υποχρέωσης του Digital Tagging, τα επενδυτικά σχέδια που έχουν digital χαρακτηριστικά είναι πολύ πιο εύκολο να πάρουν έγκριση από τις τράπεζες.
Η κ. Ισμήνη Παπακυρίλλου, Διευθύνουσα Σύμβουλος, Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα, σημείωσε ότι με την απογραφή υπάρχει σωστή διαχείριση. Έκανε αναφορά στο προηγούμενο πάνελ και την ανάγκη να υπάρχουν σε μια αποθήκη αυτοματισμοί, σωστή διαχείριση κτλ. που θα μπορούσαν να είναι μέρος επενδυτικού προγράμματος που δυνητικά να χρηματοδοτήσει ή Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα. Υπογράμμισε δε, ότι το Ταμείο Επιχειρηματικότητας ΙΙΙ, που ετοιμάζεται αυτή τη στιγμή, θα δώσει σημαντική ώθηση στην αγορά και θα χρηματοδοτήσει μεταξύ άλλων, κεφάλαια κίνησης και επενδυτικά προγράμματα..
Ο κ. Κωνσταντίνος Κόλλιας, Πρόεδρος Οικονομικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, χαιρέτισε την πρωτοβουλία δημιουργίας του ΣΕΠΑΕ και την χαρακτήρισε σημαντική, ενώ ανέφερε ότι το Επιμελητήριο την αγκαλιάζει και θα ενημερώσει σταδιακά όλα τα μέλη του ΟΕΕ σχετικά με αυτήν. Σημείωσε δε ότι είναι μύθος ότι το Ταμείο Ανάκαμψης είναι μόνο για τις μεγάλες επιχειρήσεις.
Ο κ. Γιώργος Ευδοξιάδης, Γραμματέας ΣΕΠΑΕ, Co-Founder & Commercial Director Adhawk, υπογράμμισε ότι η σημερινή ημερίδα είναι η αναγνώριση της υπηρεσίας της απογραφής και σημείωσε ότι όλες οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αντιμετωπίζουν την υπηρεσία ως επένδυση και όχι ως κόστος. Επισήμανε δε ότι αφορά όλες τις επιχειρήσεις και όχι μόνο τις πολύ μεγάλες. Ενώ, ανέφερε ότι το Οικονομικό Επιμελητήριο έχει βοηθήσει τον Σύνδεσμο από την πρώτη στιγμή.
Στην αποφώνηση της ημερίδας με τίτλο: Η απογραφή αποθεμάτων και παγίων ως εργαλείο και η συμβολή της στη γνήσια ανάπτυξη, η κ. Βασιλική Λαζαράκου, Πρόεδρος, Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, χαιρέτισε την πρωτοβουλία, καθώς όπως σημείωσε η Επιτροπή θεωρεί πολύ σημαντική τη διαφάνεια και η απογραφή την ενισχύει. Υπογράμμισε δε, ότι είναι πολύ σημαντικό να υπάρχουν πιστοποιημένοι φορείς υπηρεσιών απογραφής. Ενώ, υποστήριξε ότι η ενίσχυση της διαφάνειας είναι καλό να γίνεται αξιοποιώντας παράλληλα και όλες τις βέλτιστες πρακτικές. Όπως τόνισε «αν δεν έχουμε διαφάνεια, δεν μπορούμε να προχωρήσουμε στην ανάπτυξη».
Τέλος, σε χαιρετισμό που απέστειλε ο κ. Νίκος Παπαθανάσης, Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών, Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, επεσήμανε τη σπουδαιότητα της υπηρεσίας της απογραφής παγίων και αποθεμάτων καθώς και της πρωτοβουλίας της ίδρυσης του ΣΕΠΑΕ, τόνισε δε ότι η ανάπτυξη και η διαφάνεια χαρακτηρίζουν το έργο της κυβέρνησης, ότι έχουν γίνει τολμηρές μεταρρυθμίσεις με σκοπό τη διαφάνεια και τονίσθηκε η εμπιστοσύνη που υπάρχει στις δεξιότητες και την εργατικότητα των Ελλήνων.
Σχόλια