Συμβουλές και λύσεις για την μείωση των οργανικών προβολών στις σελίδες του facebook.
Σύμφωνα με το εργαλείο κοινωνικής δημοσίευσης SocialFlow, από τον Ιανουάριο του 2016 μέχρι τα μέσα Ιουλίου του ίδιου έτους παρατηρήθηκε μία πτώση στην οργανική προσέγγιση χρηστών μέσω σελίδων του facebook της τάξεως του 52%. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι ενώ μία σελίδα στο facebook μπορούσε να προβάλλει τις δημοσιεύσεις της σε 1000 χρήστες για παράδειγμα, από τον Ιανουάριο του 2016 και μετά το νούμερο αυτό έπεσε κάτω από το μισό. Έτσι, ενώ παλαιότερα έβλεπε ότι τα post που δημοσίευε (φωτογραφίες, links, βίντεο) γινόταν ορατά χωρίς διαφήμιση από περίπου 1000 άτομα (αριθμός παραδείγματος), πλέον το νούμερο αυτό μειώθηκε περίπου στα 480 άτομα. Εν ολίγοις, μπορεί να ειπωθεί ότι η αποτελεσματικότητα που είχε το facebook ως εργαλείο – μέσο δωρεάν προβολής μειώθηκε στο μισό.
Ωστόσο, η οργανική – δωρεάν προσέγγιση χρηστών – υποψηφίων πελατών, αν και μειωμένη στο μισό συνεχίζει να υπάρχει και συνεχίζει, ακόμη και με μειωμένο τον αριθμό απόδοσης να είναι ιδιαίτερα ελκυστική. Ταυτόχρονα, αυτό σημαίνει ότι οι διαχειριστές σελίδων στο facebook πρέπει να γίνουν ακόμη πιο επιλεκτικοί ως προς το περιεχόμενο των δημοσιεύσεών τους. Πλέον, είναι ακόμη πιο επιτακτική η ανάγκη για κατανόηση του τρόπου λειτουργίας του αλγορίθμου που χρησιμοποιεί το facebook για να αποφασίσει αν θα προβάλει ή όχι μία δημοσίευση στο newsfeed ενός χρήστη. Σύμφωνα με τον Tim Peterson, ο αλγόριθμος αυτός επηρεάζεται από 300.000 διαφορετικούς παράγοντες, αλλά κατά τον ίδιο συνεχίζει να υπάρχει ένας απλός κανόνας που μπορούμε να έχουμε υπόψιν μας. Η βαθμολόγηση της ποιότητας μιας δημοσίευσης γίνεται βάσει του αριθμού των shares και από εκεί και πέρα προσμετρείται σαν bonus ο αριθμός των likes και των comments που θα κάνουν οι φίλοι των χρηστών που πραγματοποίησαν share της δημοσίευσης.
More Native Videos - More Shares
Όπως είναι φυσικό, η επόμενη ερώτηση που μας έρχεται στο μυαλό έχει να κάνει με το πώς μπορούμε να πετύχουμε περισσότερα shares για τις δημοσιεύσεις που κάνουμε. Αξίζει λοιπόν να ξαναθυμηθούμε ότι το ίδιο το facebook, από το γνωστό newsroom του, ήδη από το 2014 είχε ανακοινώσει ότι το βίντεο αποκτά ιδιαίτερη αξία και ιδιαίτερη θέση στο newsfeed, αποκαλώντας το ως σημαντικότατο κομμάτι του. 3 χρόνια μετά έρευνες δείχνουν ότι τα βίντεο καλύπτουν πλέον περισσότερο από το 40% του τοίχου ενημερώσεων. Από προσωπική εμπειρία, κοιτώντας τη ροή ειδήσεων – ενημερώσεων στον προσωπικό μου λογαριασμό μπορώ να πω με σιγουριά ότι ο αριθμός αυτός μπορεί ανάλογα τη μέρα να ξεπερνά το 80%.
Σύμφωνα με τον Liam Corcoran, σε έρευνα που δημοσίευσε η NewsWhip, μελετήθηκαν οι 300 δημοσιεύσεις 35 επαγγελματικών σελίδων του facebook οι οποίες κατάφεραν να κερδίσουν τα περισσότερα shares. Από αυτό το σύνολο λοιπόν των 300 πιο πολυδημοσιευμένων posts τα 186 ήταν βίντεο facebook (native), τα 69 ήταν links και μόλις τα 45 φωτογραφίες. Όπως αναφέρει ο ίδιος, κατά μέσο όρο ένα βίντεο στο facebook προσελκύει κατά 268% περισσότερα shares απ’ ότι τα links που οδηγούν σε κάποιο άρθρο. Αυτό με λίγα λόγια σημαίνει ότι όσα περισσότερα βίντεο facebook (native) δημοσιεύσουμε στη σελίδα μας, τόσο περισσότερα shares μπορούν να κερδίσουν τα posts μας και όσα περισσότερα shares κερδίζει ένα post, τόσο μεγαλύτερη γίνεται η οργανική (όχι επί πληρωμή) αποτελεσματικότητα της σελίδας μας στην προβολή περιεχομένου σε περισσότερους χρήστες.
Επομένως, αν θέλουμε περισσότερα views με λιγότερα χρήματα, πρέπει να ξεκινήσουμε να δημοσιεύουμε native facebook videos ξεκινώντας άμεσα. Προσοχή όμως, λέω άμεσα - δε λέω σήμερα, γιατί απλά η δημοσίευση videos χωρίς πρώτα τη δόμηση μίας στρατηγικής δημοσίευσης και ενός κατάλληλου content management, σε όποιο βαθμό μπορεί να γίνει αυτό, είναι άσκοπος κόπος.
Σχόλια