NEWSFLASH...
Ειδήσεις | Δημόσια Διοίκηση
ανάγνωση

Άνω των 3 δισ. ευρώ η αποκατάσταση για «Daniel» και «Elias» – Σε 2 χρόνια η ολοκλήρωση του Ε65

Άνω των 3 δισ. ευρώ η αποκατάσταση για «Daniel» και «Elias» – Σε 2 χρόνια η ολοκλήρωση του Ε65

Το χρονοδιάγραμμα για την αποκατάσταση των ζημιών στην πολύπαθη Θεσσαλία, παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο Μουζάκι Καρδίτσας ενώ νωρίτερα παρέστη στην εκδήλωση παράδοσης του τμήματος Λαμία – Καλαμπάκα του Αυτοκινητόδρομου Κεντρικής Ελλάδας Ε65 (μήκους 136 χλμ), που συρρικνώνει τη διάρκεια του ταξιδιού Λαμία-Εγνατία σε 1 ώρα και 45 λεπτά.

«Εθνικό στοίχημα το οποίο θα κερδηθεί» χαρακτήρισε ο πρωθυπουργός την ανάταξη της Θεσσαλίας. «Η συνολική αποκατάσταση των ζημιών του “Daniel” και του “Elias” θα ξεπεράσει τα 3 δισεκατομμύρια ευρώ. Από αυτά, τα 1,4 δισεκατομμύρια αφορά μόνο τις οδικές, τις σιδηροδρομικές υποδομές, καθώς και την αποκατάσταση των σχολείων μας», τόνισε.

Κατά την παρουσίαση από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών του χρονοδιαγράμματος και του κοστολογημένου προγράμματος αποκατάστασης των ζημιών ανακοινώθηκαν τρία επίπεδα:

  • οδικά έργα,
  • σιδηροδρομικό δίκτυο
  • σχολικές υποδομές

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης μίλησε για «κοινωνική λογοδοσία προς τους πληγέντες» και ξεκαθάρισε ότι «κανόνας της κυβέρνησης είναι κανένας πολίτης της Θεσσαλίας να μην αισθάνεται ότι δεν έχει την φροντίδα του κεντρικού κράτους».

Εστίασε μάλιστα και στην χρηματοδότηση των έργων μέσα από το ΕΣΠΑ, το Ταμείο Ανάκαμψης της ΕΕ αλλά και τον κρατικό προϋπολογισμό, ενώ ενόψει των ευρωεκλογών επισήμανε ότι «το αποτύπωμα της Ευρώπης μας επιτρέπει να αλλάζει όψη η Ελλάδα». Ευχαρίστησε για την συνεργασία την Τοπική Αυτοδιοίκηση και τους πολίτες της Θεσσαλίας αλλά και την ‘Ενωση Ελλήνων Εφοπλιστών για την δωρεά που έδωσε για την αποκατάσταση των σχολείων.

«Εντός διετίας η πλήρης ολοκλήρωση του Ε65 για σύνδεση της Θεσσαλίας με την Κεντρική Μακεδονία»

Νωρίτερα πρωθυπουργός παρέστη στην εκδήλωση παράδοσης τμήματος Λαμία – Καλαμπάκα του αυτοκινητόδρομου κεντρικής Ελλάδας Ε65. Μίλησε για μια οδική αρτηρία τεράστιας αναπτυξιακής σημασίας καθώς πλέον σε 2,5 ώρες καλύπτεται η απόσταση από την Αθήνα στην Καρδίτσα και σε 3 ώρες η απόσταση Αθήνα – Τρίκαλα.

«Παραδίδουμε σήμερα το νότιο τμήμα αλλά και το τμήμα από τα Τρίκαλα προς την Καλαμπάκα. 135 χιλιόμετρα ενός ενιαίου αυτοκινητοδρόμου, και ακολουθεί βέβαια, εντός των επόμενων δύο ετών, και η πλήρης ολοκλήρωση του δρόμου, έτσι ώστε να συνδεθεί και η Θεσσαλία με την Κεντρική Μακεδονία και να μπορέσει ο Ε65 πια να είναι ένα έργο το οποίο θα έχει ολοκληρωθεί όπως ακριβώς είχε σχεδιαστεί», τόνισε ο πρωθυπουργός και συμπλήρωσε:

«Το 2019 είχαμε δεσμευτεί να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε απέραντο εργοτάξιο – σήμερα δίνουν τη θέση τους έτοιμα έργα» είπε ο πρωθυπουργός, τονίζοντας ότι εκκρεμότητες από το παρελθόν δρομολογούνται από αυτή την κυβέρνηση ξεπερνώντας τα εμπόδια που προκύπτουν από τόσο σύνθετα έργα».

Παράλληλα εστίασε και στην οδική ασφάλεια σημειώνοντας ότι η εθνική στρατηγική της κυβέρνησης περιλαμβάνει τη μείωση τροχαίων στο μισό μέχρι το 2030.

Στη συνέχεια μια σύντομη στάση έκανε σε σημείο του δρόμου Τρικάλων – Καλαμπάκας, όπου, συνομίλησε με τον Δήμαρχο Καλαμπάκας Λευτέρη Αβραμόπουλο. Σχετικά με το πρώτο τμήμα του βορείου μέρους του Ε65, το οποίο συνδέει τα Τρίκαλα με την Καλαμπάκα, ο πρωθυπουργός κάλεσε όσους πολίτες δεν έχουν προγραμματίσει τις πασχαλινές διακοπές τους να σκεφτούν τη Δυτική Θεσσαλία.

Σημειώνεται ότι το σχέδιο αποκατάστασης ζημιών από τα ακραία καιρικά φαινόμενα «Daniel» και «Elias», σε Σχολικές, Σιδηροδρομικές και Οδικές Υποδομές στη Θεσσαλία και τη Στερεά Ελλάδα, παρουσίασαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές Νίκος Ταχιάος και ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών Κωνσταντίνος Μαγουλάς, παρουσία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη.

Στην εκδήλωση συμμετείχαν ο Περιφερειάρχης Θεσσαλίας Δημήτρης Κουρέτας και ο Περιφερειάρχης Στερεάς Ελλάδας Φάνης Σπανός, καθώς και η Πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Μελίνα Τραυλού, η οποία απηύθυνε χαιρετισμό.

Η παρουσίαση αφορά στα έργα που θα εκτελέσει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και οι εποπτευόμενοι φορείς του, όπως οι «Κτιριακές Υποδομές Α.Ε.», κατόπιν συντονισμού με τα συναρμόδια Υπουργεία και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, προκειμένου να ληφθεί μέριμνα όχι μόνο για την αποκατάσταση των ζημιών, αλλά κυρίως την υψηλότερη ανθεκτικότητα των μεταφορών και των υποδομών.

Σύμφωνα με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η αποκατάσταση, με υψηλότερη ανθεκτικότητα των υποδομών, που έχει αναλάβει το Υπουργείο, προσεγγίζει ή και υπερβαίνει τα 1,4 δισ. ευρώ.

Από αυτά, τα 900 εκατ. ευρώ αφορούν οδικά έργα, τα 463 εκατ. ευρώ σιδηροδρομικά έργα και συγκεκριμένα, το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο και τα τμήματα Λάρισα – Βόλος και Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, καθώς και 33 σχολεία, το κόστος αποκατάστασης των οποίων ανέλαβε η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ).

Με βάση την καταγραφή των ζημιών, οι πόροι θα διατεθούν ως εξής:

  • 33% του ποσού στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας,
  • 25% στην Περιφερειακή ενότητα Τρικάλων,
  • 21% στην Περιφερειακή ενότητα Καρδίτσας,
  • 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Λάρισας,
  • 9,5% στην Περιφερειακή ενότητα Ευβοίας και
  • 2% στην Περιφερειακή ενότητα Φθιώτιδας.

Με βάση την ειδική διάταξη που ψηφίστηκε στη Βουλή και επιτρέπει την υλοποίηση έργων μεγάλης σημασίας σε συντομότερο χρόνο, εκτιμάται ότι η συμβασιοποίηση των έργων θα έχει γίνει μέσα στο καλοκαίρι, ενώ στο σκέλος που αφορά την αποκατάσταση των σχολικών μονάδων, έχει ήδη συντελεστεί σημαντική πρόοδος.

με πληροφορίες από ertnews.gr

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr