Αν αναλογιστεί κανείς ότι οι Millenials είναι η πρώτη γενιά που ίσως έκανε κρουαζιέρα με τους γονείς τους, μπορεί και να μην αποτελεί μεγάλη έκπληξη ότι σήμερα είναι ένας μεγάλος στόχος (target group) του κλάδου.
Μερικοί από τους λόγους για τους οποίους οι Millennials επιλέγουν την κρουαζιέρα, είναι το γεγονός ότι οι δραστηριότητες εν πλω (καζίνο, θέατρο, μουσική) αλλά και το φαγητό, τα κοκτέιλ συμπεριλαμβάνονται στην τιμή, χωρίς να χρειάζεται να ξοδέψουν κάτι παραπάνω.
Έχοντας κατά νου τη φετινή σεζόν (2024), η πρόθεση για κρουαζιέρα είναι 6% υψηλότερη από το 2019, με τους Millennials να είναι οι πιο ενθουσιώδεις μελλοντικοί ταξιδιώτες κρουαζιέρας, σύμφωνα με στοιχεία από την CLIA.
Ανάκαμψη του κλάδου
Είναι γεγονός πως ο κλάδος ανακάμπτει (όπως όλος ο τουριστικός τομέας μετά την πανδημία) και ίσως αποτελεί και δέλεαρ αν σκεφτεί κανείς την συνεχή αύξηση τιμών σε αεροπορικά εισιτήρια, διαμονές κλπ.
Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, τα τελευταία 50 χρόνια, η κρουαζιέρα έχει αποδείξει την ηγετική της θέση στον τουρισμό και είναι ένας κλάδος που έχει πολλά περιθώρια για συνεχή υπεύθυνη ανάπτυξη, δεδομένου ότι τα ταξίδια κρουαζιέρας αποτελούν μόλις το 2% των συνολικών ταξιδιών και της τουριστικής δραστηριότητας!
Όπως καταγράφει αναλυτικά στην τελευταία έκθεση της η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA), η κρουαζιέρα συνεχίζει να είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους και πιο ανθεκτικούς τομείς του τουρισμού —που ανακάμπτει ταχύτερα από τις διεθνείς αφίξεις τουριστών— και συμβάλει σημαντικά στις τοπικές και εθνικές οικονομίες. Το 2022, ο τουρισμός κρουαζιέρας είχε το 90% του οικονομικού αντίκτυπου που κατέγραψε το 2019, παρότι ο όγκος των επιβατών την ίδια χρονιά δεν ξεπέρασε το 70% των επιπέδων του 2019.
Σε επιμέρους στοιχεία
Η ετήσια έκθεση για την κατάσταση του κλάδου περιλαμβάνει την ανακοίνωση του όγκου επιβατών για το 2023, ο οποίος έφτασε τα 31,7 εκατομμύρια ξεπερνώντας τα μεγέθη του 2019 κατά 7%.
Η έκθεση δείχνει, επίσης, τη συνεχιζόμενη ζήτηση για διακοπές κρουαζιέρας, καταγράφοντας την πρόθεση συμμετοχής σε κρουαζιέρα στο 82%. Η πρόβλεψη για τη χωρητικότητα επιβατών δείχνει αύξηση 10% από το 2024 έως το 2028, καθώς οι εταιρείες κρουαζιέρας σημειώνουν συνεχή, απτή πρόοδο στην επιδίωξη μηδενικών εκπομπών έως το 2050.
Το αποτύπωμα στην οικονομία
- Το 2023 ο τουρισμός κρουαζιέρας έφτασε το 107% των επιπέδων του 2019, με 31,7 εκατομμύρια επιβάτες να ταξιδεύουν με κρουαζιερόπλοια – σχεδόν δύο εκατομμύρια περισσότεροι από το 2019.
- Το 2024 προβλέπεται να έχουμε 35,7 εκατ. επιβάτες κρουαζιέρας.
- Η πρόθεση για κρουαζιέρα είναι 6% υψηλότερη από το 2019, με τους Millennials να είναι οι πιο ενθουσιώδεις μελλοντικοί ταξιδιώτες κρουαζιέρας.
- Η παγκόσμια χωρητικότητα επιβατών προβλέπεται να αυξηθεί από 677.000 κλίνες το 2024 σε 745.000 κλίνες το 2028.
Η συνεισφορά στην παγκόσμια οικονομία το 2022
Το 2022, η κρουαζιέρα συνεισέφερε:
- 138 δισεκατομμύρια δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
- 1,2 εκατομμύρια θέσεις εργασίας – αύξηση 4% σε σύγκριση με το 2019
- 43 δισ. δολάρια σε μισθούς
- 63% όσων έχουν κάνει κρουαζιέρα δηλώνουν ότι έχουν επιστρέψει σε προορισμό που επισκέφτηκαν αρχικά με κρουαζιερόπλοιο για διαμονή μεγαλύτερης διάρκειας, επεκτείνοντας τον οικονομικό αντίκτυπο.
- Για το 2023, η συνεισφορά στην οικονομία προβλέπεται να είναι ακόμη μεγαλύτερη, δεδομένης της αύξησης κατά 50% του αριθμού των επιβατών το 2023 σε σύγκριση με το 2022.
Τάσεις: Ενδιαφέρον απ' όλες τις ηλικίες
Σύμφωνα με τα εν λόγω στοιχεία, ο αριθμός όσων συμμετέχουν για πρώτη φορά σε κρουαζιέρα αυξάνεται – το 27% των επιβατών κρουαζιέρας τα τελευταία δύο χρόνια συμμετέχουν για πρώτη φορά, καταγράφοντας αύξηση 12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Οι κρουαζιέρες αποτελούν κορυφαία επιλογή για ταξιδιώτες όλων των ηλικιών – σε πάνω από 30% των οικογενειών που κάνουν κρουαζιέρα εκπροσωπούνται δύο γενιές, ενώ στο 28% των ταξιδιωτών ταξιδεύουν μαζί τρεις έως πέντε γενιές.
Οι εξορμήσεις και οι εξερευνήσεις είναι οι ταχύτερα αναπτυσσόμενοι τομείς του τουρισμού κρουαζιέρας, με αύξηση 71% στους επιβάτες που ταξίδεψαν σε τέτοια δρομολόγια από το 2019 έως το 2023.
Οι προσβάσιμες εκδρομές περιήγησης αυξάνονται —με το 45% των επιβατών κρουαζιέρας να κάνουν κράτηση για μια προσβάσιμη περιήγηση στην πιο πρόσφατη κρουαζιέρα τους.
Το 73% των ταξιδιωτών κρουαζιέρας λέει ότι οι ταξιδιωτικοί πράκτορες έχουν σημαντική επιρροή στην απόφασή τους να κάνουν κρουαζιέρα.
Σχόλια