ΕΕ: 424 εκατ. ευρώ για 42 έργα ανάπτυξης υποδομών εναλλακτικών καυσίμων
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δίνει ώθηση στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών χρηματοδοτώντας 42 έργα με πάνω από 424 εκατ. ευρώ.
Συγκεκριμένα η ΕΕ ανακοίνωσε σήμερα την επιλογή 42 νέων έργων για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, τα οποία θα λάβουν στήριξη από την ΕΕ ύψους άνω των 424 εκατ. ευρώ. Τα έργα αυτά θα συμβάλουν στην εγκατάσταση σημείων ηλεκτρικής επαναφόρτισης και σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο, καθώς και στον εξηλεκτρισμό των αερολιμένων, φέρνοντας την Ευρώπη πιο κοντά στους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας. Η χρηματοδότηση θα προέλθει από τον Μηχανισμό για τις Υποδομές Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIF), ο οποίος αποτελεί μέρος του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF).
Η Επίτροπος Μεταφορών κ. Αντίνα Βαλεάν δήλωσε σχετικά: «Από το 2021, η ΕΕ έχει διαθέσει πάνω από 1,3 δισ. ευρώ σε διάφορα έργα, μέσω του AFIF, τα οποία είχαν ως αποτέλεσμα την εγκατάσταση 26.396 σημείων ηλεκτρικής επαναφόρτισης, 202 σταθμών ανεφοδιασμού με υδρογόνο και τον εξηλεκτρισμό των επίγειων λειτουργιών σε 63 αερολιμένες. Η τελευταία αυτή πρόσκληση υποβολής προτάσεων έργων υπήρξε η πλέον επιτυχής μέχρι στιγμής, τόσο από ποσοτική άποψη όσο και από την άποψη της ποιότητας των έργων που προτάθηκαν, αντικατοπτρίζοντας το αυξανόμενο ενδιαφέρον για υποδομές υδρογόνου και ηλεκτρικής φόρτισης.»
Το AFIF χρηματοδοτεί την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων κατά μήκος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) της ΕΕ. Ο μηχανισμός αυτός λειτουργεί μέσω μιας μόνιμης πρόσκλησης υποβολής προτάσεων για έργα. Η χρηματοδότηση αυτή αποτελεί μέρος της δεύτερης φάσης του AFIF (2024-2025), που στηρίζει ιδίως τους στόχους του νέου κανονισμού για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), καθώς και τους στόχους που καθορίζονται στους κανονισμούς ReFuelEU Aviation (για τις αεροπορικές μεταφορές) και FuelEU Maritime (για τις θαλάσσιες μεταφορές).
Η μόνιμη πρόσκληση υποβολής προτάσεων του AFIF είναι επί του παρόντος ανοικτή, με προϋπολογισμό ύψους ενός δισ. ευρώ για την περίοδο 2024-2025. Η πρώτη προθεσμία υποβολής προτάσεων λήγει στις 24 Σεπτεμβρίου 2024.
Σχόλια