NEWSFLASH...
Culture Hub
ανάγνωση

Krigler: Η ιστορία ενός «ταξιδευτή αρωματοποιού»

Krigler: Η ιστορία ενός «ταξιδευτή αρωματοποιού»

Ο Albert Krigler έχει μείνει στην ιστορία ως ένας «ταξιδευτής αρωματοποιός». Το Subtle Orchid 10, ένα γλυκό, ξυλώδες άρωμα με κανέλα, αμύγδαλο, σανταλόξυλο και βανίλια, το εμπνεύστηκε σε μια επίσκεψη του σε ένα παριζιάνικο café επί της ξακουστής Rue St. Honoré όπου η διαχέουσα μεθυστική ευωδιά των ορχιδεών μπλεκόταν με την χαρακτηριστική γλυκιά μυρωδιά των ξεφουρισμένων κρουασάν.

Ενώ σε ένα ταξίδι του με τρένο από τη Νέα Υόρκη στο Σαν Φρανσίσκο, οι κατά τόπους μυρωδιές που συναντά κανείς στα βουνά και στα πυκνά δάση του Κολοράντο μέσα από τα ανοιχτά παράθυρα και τις καμπίνες, δημιούργησαν το Good Fir 11, με μυρωδιές από ροζ πιπέρι, νεράντζι, τζίντζερ αλλά και καπνό.

Δεν είναι να απορεί κανείς που τα πολυτελή αρώματα της εταιρείας του κατέληξαν να διατίθενται σε χώρους που συνδέονται τόσο άμεσα με τα ταξίδια όσο τα πεντάστερα ξενοδοχεία σε όλο τον κόσμο.

Η ιστορια του οίκου Krigler

Δεν έχει τόσο σημασία να ξεκινήσουμε να μιλάμε για την ιστορία κάνοντας namedropping, λέγοντας ότι τα αρώματα της λάτρεψαν οι Audrey Hepburn, Jackie Kennedy Grace Kelly και Μάρλεν Ντίτριχ. Όσο με το ότι κάθε άρωμα του οίκου αφηγείται μια ιστορία – για μια πόλη, ένα τοπίο αλλά και για την εποχή που δημιουργήθηκε.

Με αρχή το έτος 1879 στη Μόσχα, ο Βερολινέζος χημικός Albert Krigler, δημιουργεί ένα άρωμα με μυρωδιές από γαρδένιες και γιασεμί μετά από πρόσκληση του τσάρου και ύστερα μετακομίζει με την οικογένειά του στην Αγία Πετρούπολη, όπου ανοίγει ένα εργαστήριο αρωμάτων. Σχεδιάζει το πρώτο ανδρικό άρωμα και πλέον αναγράφει αγγλικές λέξεις για τα ονόματα των αρωμάτων μιας και οτιδήποτε βρετανικό ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές στην τσαρική Ρωσία και προσθέτει έναν αριθμό που υποδηλώνει το έτος δημιουργίας του.

Tα αρώματα που διατίθενται αποκλειστικά σε πεντάστερα ξενοδοχεία

Μετά την Ρωσική Επανάσταση του 1905, o Κrigler επιστρέφει στο Βερολίνο και καθώς τα αρώματα του είναι πια περιζήτητα αποκτά ένα σημείο πώλησης μέσα στο Ηοtel Viktoria και είναι από τότε που ο συγκκριμένος οίκος πουλάει τις δημιουργίες της αποκλειστικά εντός πολυτελών ξενοδοχείων.

Και τα αρώματα που εμπνέονται από τα ταξίδια του δημιουργού τους δεν έχουν τελειωμό, το Boudoir Renaissance 223 με νότες από όλο τον κόσμο, Ανατολή, Δύση και Μέση Ανατολή (1.110 ευρώ), το Mont Suisse 67, με νότες εσπεριδοειδών, εμπνευσμένο από ένα ταξίδι με τ τρένο από το Zermatt στην περιοχή Engadin (550 ευρώ) και το Οpus Bronze Sierra Vista 2142, αρωματικό κερί εμπνευσμένο από την βραχώδη Αριζόνα (160 ευρώ)

Μετά και την μετακόμιση της οικογένειας στην Κυανή Ακτή -από όπου κατάγεται η σύζυγός του Αlbert, Charlotte- η φήμη του οίκου εξαπλώνεται και έτσι ολοένα και περισσότερες νέες μπουτίκ ανοίγουν σε Μόντε Κάρλο, Κάννες, Παρίσι, Γερμανία, Αυστρία και Ελβετία. Και τη δεκαετία του ’30, ο οίκος επεκτείνεται , ταξιδεύει και στις ΗΠΑ και το ξενοδοχείο Plaza. Και στις αρχές του 20ου αιώνα, τα αρώματα του οίκου, διατίθενται αποκλειστικά σε κορυφαία ξενοδοχεία – από το Ritz Carlton South Beach στο Μαϊάμι μέχρι το Αdlon Kempinski στο Βερολίνο.

Σήμερα η συλλογή του οίκου που μετρά πέντε γενιές διαχειρίζεται ο Ben Kliger, περιλαμβάνει πάνω από 40 αρώματα, 20 αρωματικά κεριά και εννέα σαπούνια φτιαγμένα με φυσικά συστατικά και τρόπο παρόμοιο με εκείνον που παράγονται τα κρασιά. Όλα συνδέονται με το διαχρονικό branding της εταιρείας και με τον τόπο από τον οποίον το καθένα εμπνεύστηκε ακόμα και με illustrations στα social media. Η παραγωγή φτάνει στα 3.000 μπουκάλια κάθε αρώματος κάθε χρονιά. Η συσκευασία των 100 ml μπορεί να αγγίξει τα 1.215 $ ενώ ακόμα και ένα δείγμα 2 ml κοστίζει 35 $.

Το τμήμα της Haute Parfumerie εξακολουθεί να σχεδιάζει αρώματα κατά παραγγελία, καθώς και custom-made μπουκάλια και πολυτελή κουτιά αν και ένα εξατομικευμένο άρωμα μπορεί να κοστίσει έως και 60.000 $∙ Επιπλέον η δημιουργία του μπορεί να διαρκέσει έως και δύο χρόνια.

Στα αρχικά στάδια της διαδικασίας οι πελάτες καλούνται να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο με περισσότερες από 100 ερωτήσεις, αποκαλύπτοντας από παιδικές αναμνήσεις μέχρι το αγαπημένο τους φαγητό.

Ακριβά αρώματα, μικρά μπουκαλάκια, ταξιδιάρικες μυρωδιές και μια κραταία επιχείρηση που τα προϊόντα της απευθύνονται σε λίγους η ιστορία της όμως μάλλον έχει ενδιαφέρον για πολλούς.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr