Ν. Σπανόπουλος: Οι τάσεις στο franchise σήμερα και η ανάγκη για εργαλεία - το πλάνα της DUST+CREAM
Περαιτέρω ώθηση στην αναπτυξιακή πορεία που ακολουθεί τα τελευταία χρόνια θέλει να δώσει η γνωστή ελληνική αλυσίδα καταστημάτων καλλυντικών που απαριθμεί πλέον περισσότερα από 85 καταστήματα λιανικής σε καίρια σημεία σε Ελλάδα και Κύπρο, όπως σημειώνει ο κ. Νίκος Σπανόπουλος, Head of Commercial της εταιρείας.
Ο ίδιος περιγράφει, μεταξύ άλλων, τα πλάνα της εταιρείας, την στρατηγική που ακολουθεί στο μοντέλο του franchise και τα οφέλη ενός εν δυνάμει franchisee με την DUST+CREAM.
Από την άλλη πλευρά, επισημαίνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει σήμερα ένας νέος επιχειρηματίας (φορολογικές αλλαγές, νέα μακροοικονομικά δεδομένα, ηλεκτρονική τιμολόγηση κ.α) υπογραμμίζοντας τα πλεονεκτήματα που παρέχει το franchise.
Την ίδια ώρα τονίζει πως από πλευράς Πολιτείας πρέπει να δημιουργηθούν εργαλεία και κίνητρα για την γενικότερη ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και όχι μόνο του franchise.
«Στην περίπτωση του μοντέλου franchise, θα μπορούσαν βέβαια να ενισχυθούν λόγω της εγγύησης του brand και της ύπαρξης μεγαλύτερων ομίλων», σχολιάζει. Όπως σημειώνει αναλυτικά στο epixeiro.gr:
Ποιες οι εκτιμήσεις για τον κλάδο franchise το 2024; Πώς επηρεάζουν τον κλάδο οι οικονομικές συνθήκες (πληθωρισμός κ.α). Γιατί να επιλέξει σήμερα κανείς την μέθοδο αυτή για να επιχειρήσει;
Ο κλάδος του franchise για το 2024 δίνει ένα ηχηρό μήνυμα παρουσίας και αισιοδοξίας με θετικό αναπτυξιακό πρόσημο. Οι δυνατότητες επιχειρηματικής ανάπτυξης μέσω του μοντέλου franchise, αποτελούν πλέον μονόδρομο για οποιονδήποτε ενδιαφέρεται να ανοίξει την δική του επιχείρηση υπό το όνομα και την οργάνωση ενός επιτυχημένου brand. Το γεωπολιτικό, οικονομικό και φορολογικό περιβάλλον το οποίο επικρατεί στην χώρα μας αλλά και στην ευρύτερη περιοχή, σίγουρα επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό το “επιχειρείν”. Οι τιμές των μισθωμάτων αλλά και η αύξηση των τιμών στην ενέργεια σε συνδυασμό με τις πληθωριστικές τάσεις έχουν συντελέσει στην αύξηση του συνολικού λειτουργικού κόστους μίας επιχείρησης.
Επιπροσθέτως, η συμμόρφωση με την φορολογική πολιτική και η εφαρμογή μίας σειράς από μέτρα της πολιτείας όπως για παράδειγμα η ηλεκτρονική τιμολόγηση είναι κάτι που δημιουργεί επιπλέον έξοδα αλλά σίγουρα εναρμόνιση και κάθαρση στην αγορά.
Η επιλογή της λειτουργίας μίας επιχείρησης υπό την μορφή franchise κάτω από την “ομπρέλα” προστασίας ενός επιτυχημένου brand μόνο οφέλη μπορεί να προσδώσει στο επιχειρηματία. Η οργάνωση του ανοίγματος, η υλικοτεχνική και τεχνολογική αλλά και προϊοντική υποστήριξη από την πλευρά της εταιρείας μπορεί να ελαχιστοποιήσει το ρίσκο της επιχειρηματικότητας, γλιτώνοντας χρόνο και ελαχιστοποιώντας το κόστος της επένδυσης.
Επιπλέον, το οργανωμένο περιβάλλον σε συνδυασμό με την παροχή εκπαίδευσης, εργαλείων διαφήμισης και μάρκετινγκ μπορούν να βοηθήσουν τον νέο επιχειρηματία όχι μόνο στο ξεκίνημα του αλλά και σε όλη την διάρκεια της συνεργασίας.
Υπάρχουν στρεβλώσεις στην αγορά; απαιτούνται κίνητρα ή άλλα εργαλεία από την Πολιτεία για την ενίσχυση του κλάδου franchise;
Ιδιαίτερες στρεβλώσεις στην αγορά του franchise δεν υπάρχουν. Υπάρχει μία έντονη κινητικότητα ειδικά στο χώρο της καφεστίασης ενώ ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις λιανικής που δραστηριοποιούνται σε άλλους κλάδους επιλέγουν την ανάπτυξη με την μορφή franchise.
Υπάρχει μία άνθηση στο χώρο της μικρής λιανικής με την ανάπτυξη των σημείων τύπου “ψιλικών” όχι μόνο στις δύο μεγάλες πόλεις αλλά και στην επικράτεια, ενώ παρακολουθούμε και μεγάλους παραδοσιακούς παίκτες του Retail να στρέφονται σε μικρότερα σημεία και την επέκταση μέσω franchise.
Εργαλεία και κίνητρα της πολιτείας πρέπει να δημιουργηθούν για την γενικότερη ενίσχυση της επιχειρηματικότητας και όχι μόνο του franchise. Στην περίπτωση του μοντέλου franchise, θα μπορούσαν βέβαια να ενισχυθούν λόγω της εγγύησης του brand και της ύπαρξης μεγαλύτερων ομίλων.
Η δυνατότητα ένταξης σε επιδοτούμενα προγράμματα τύπου ΕΣΠΑ για ΜΜΕ επιχειρήσεις, θα μπορούσε για αρχή να ήταν μία λύση, αφού οι υποψήφιοι franchisee αυτή την στιγμή αντιμετωπίζονται ως μέλη Εταιρικών Ομίλων και όχι ως αυτόνομες οντότητες. Η ανάπτυξη χρηματοδοτικών εργαλείων για τη δανειοδότηση των επιχειρήσεων τύπου franchise από πλευράς τραπεζών με την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου θα μπορούσε να συνεισφέρει στο χαμηλότερο χρηματοδοτικό κόστος επένδυσης για την ίδρυση νέας επιχείρησης.
Πείτε μας για το δίκτυο σας, τα οφέλη και τις προοπτικές που έχει ένας franchisor με την εταιρεία σας
Η DUST+CREAM, αποτελεί τη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία παραγωγής και διάθεσης προϊόντων ομορφιάς και φροντίδας, μέσω ενός δικτύου με περισσότερα από 85 καταστήματα λιανικής σε καίρια σημεία σε Ελλάδα και Κύπρο.
Μέσα στο έτος 2023, παρατηρήθηκε μία σημαντική ανάπτυξη του δικτύου, με το άνοιγμα καταστημάτων του brand σε 6 νέα σημεία. Για το 2024, προβλέπεται συνέχεια της ανοδικής πορείας ανάπτυξης, με νέες συνεργασίες, σε σημεία ενδιαφέροντος της εταιρείας.
Είναι σημαντικό να αναφερθεί πως η ανοδική πορεία των καταστημάτων DUST+CREAM, οφείλεται κυρίως στον επιτυχημένο συνδυασμό της άριστης ποιότητας των προϊόντων με τις εξαιρετικά ανταγωνιστικές τους τιμές.
Φυσικά, βασικός παράγοντας επιτυχίας του brand είναι η παροχή μιας υπέρ πλήρους προϊοντικής γκάμας, που δύναται να καλύψει τις ανάγκες ακόμη και του πιο απαιτητικού πελάτη, σε αρώματα, προϊόντα μακιγιάζ, περιποίησης προσώπου και σώματος.
Η DUST+CREAM αποτελεί μία εναλλακτική λύση για όποιον ενδιαφέρεται να επενδύσει με το μοντέλο franchise, σε έναν γοργά αναπτυσσόμενο κλάδο (πέραν της καφεστίασης) που έχει μεν ανταγωνισμό αλλά είναι πολλά υποσχόμενος.
Τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσει ένας franchisee από την συνεργασία με την DUST+CREAM, είναι πολλαπλά και οφείλονται στην πολυετή εμπειρία λειτουργίας του μοντέλου franchise.
Σημαντικό πλεονέκτημα της DUST+CREAM, αποτελεί η ιδιόκτητη μονάδα παραγωγής, που τροφοδοτεί απευθείας το δίκτυο, χωρίς ενδιαμέσους. Αυτό εξασφαλίζει χαμηλά κόστη σε όλα τα είδη, πράγμα που δημιουργεί τεράστιο όφελος για τον συνεργάτη, μιας και η DUST+CREAM επιλέγει να μετακυλήσει το «όφελος» στον συνεργάτη, συντελώντας στην αύξηση του κέρδος του franchisee.
Επίσης, το άρτια οργανωμένο σύστημα franchise, θέτει στη διάθεση των συνεργατών της, ένα ολοκληρωμένο πακέτο υποστήριξης σε λειτουργικό επίπεδο. Η ομάδα της DUST+CREAM, βρίσκεται διαρκώς δίπλα στον franchisee, προσφέροντάς του μια ασφαλή επένδυση.
Το σύστημα franchise της DUST+CREAM έχει σχεδιαστεί, ώστε να προσφέρει μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, σ' έναν κλάδο που απευθύνεται σε ένα κοινό που πάντα θα επενδύει στα προϊόντα πώλησης του δικτύου.
Η χαμηλού ρίσκου επένδυση, σε συνδυασμό με τα σίγουρα αποτελέσματα και τη γρήγορη απόσβεση των χρημάτων που θα επενδύσει ο franchisee αποτελούν σημαντικό σημείο διαφοροποίησης.
Η ανεξαρτησία επιχειρηματικότητας, με την ταυτόχρονη υποστήριξη και καθοδήγηση της έμπειρης ομάδας της DUST+CREAM, καθώς και η αδιαμφισβήτητη αναγνωρισιμότητα του brand, εξασφαλίζουν τη σιγουριά επιτυχίας από την έναρξη λειτουργίας της επιχείρησης.
Η εταιρεία παρακολουθεί τις τάσεις της αγοράς καλλυντικών και εμπλουτίζει την προϊοντική γκάμα της, με νέα προϊόντα, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών της, προσφέροντας εργαλεία ανάπτυξης των franchisee.
Σημαντικά οφέλη για τον υποψήφιο συνεργάτη - franchisee αποτελούν, επίσης: το πολύ υψηλό ποσοστό κέρδους του franchisee, η συνεχής ανανέωση των κωδικών των προϊόντων, η αποκλειστικότητα και ταχεία αναπλήρωση των προϊόντων και η απευθείας τροφοδοσία της αλυσίδας, χωρίς ενδιαμέσους.
Εφαρμόζοντας out of the box ιδέες, με έμφαση στην καινοτομία και τη διαφορετικότητα, η DUST+CREAM, δημιουργεί στιβαρές βάσεις και θέτει όρια, που της εξασφαλίζουν τη θέση της στην αγορά και της δίνουν εχέγγυα ανόδου και επιτυχίας. Μαζί με την DUST+CREAM, αναπτύσσεται και ο κάθε νέος επιχειρηματίας που θα την εμπιστευθεί.
H DUST+CREAM προσφέρει ένα πλήρες και ευέλικτο πακέτο υπηρεσιών δικαιοχρησίας (franchising), το οποίο με βάση την τεχνογνωσία και την εμπειρία της εταιρείας, ικανοποιεί πλήρως τις προσδοκίες των franchisee, όσο και τις ανάγκες των πελατών. Το πακέτο franchise περιλαμβάνει: Κατασκευή και μελέτη καταστήματος, Τεχνογνωσία οργάνωσης, Εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό για την υποστήριξη λειτουργίας, Σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα, Υποστήριξη σε θέματα μηχανογραφικού εξοπλισμού, Ανάλυση εμπορικών δεικτών λειτουργίας, Ολοκληρωμένη εκπαίδευση προσωπικού (αρχική και συνεχής), Τροφοδοσία καταστήματος με μια μεγάλη γκάμα προϊόντων, Πανελλαδική διαφημιστική προβολή, προωθητικά υλικά, διοργάνωση events κ.ά. για την ενίσχυση του brand και την ενημέρωση των καταναλωτών με αποτέλεσμα την αύξηση των πωλήσεων
Σχόλια