NEWSFLASH...
Διεθνή
ανάγνωση

Κινηματογράφος: Γερνά και υποβιβάζεται σε Αμερική και Ευρώπη. Στρέφεται προς την Ασία για να ανανεωθεί

Κινηματογράφος: Γερνά και υποβιβάζεται σε Αμερική και Ευρώπη. Στρέφεται προς την Ασία για να ανανεωθεί

Τα OSCARS δίνουν αφορμή για σκέψεις για την πορεία του κινηματογράφου.

Ο Κινηματογράφος γερνάει και απαξιώνεται και αυτό δεν φαίνεται μόνο από την υποχώρηση των πωλήσεων (εισιτηρίων) που αποδίδεται και στη γήρανση του πληθυσμού όσο στην μείωση των περιθωρίων κερδών των μεγάλων εταιρειών παραγωγής σε Αμερική και Ευρώπη. Ενδεικτικά για το 2023, τα έσοδα εκτιμάται ότι έφτασαν στα 60 δις. δολάρια και αυτά ήταν κατανεμημένα κατά 70% στις ΗΠΑ, 20% στην Ευρώπη και 10% στην Ασία. Η παγκόσμια κινηματογραφική αγορά βλέποντας ότι πλέον ο κινηματογράφος έχει περάσει σε δεύτερη ή τρίτη μοίρα στις νέες ηλικίες (18-25, 25-45 ετών) σε Αμερική και Ευρώπη, προσπαθεί να κάνει δυναμικά ανοίγματα σε αναδυόμενες αγορές όπως η Κίνα, η Ινδία το Βιετνάμ, το Ιράν (παραδοσιακή υπερδύναμη του κινηματογράφου) ενώ η Ιαπωνία προσπαθεί να ανασυγκροτήσει την ιστορική της παράδοση του Κουροσάβα και του Μισογκούσι, φτιάχνοντας όμως κοινωνικές ταινίες και ταινίες δράσης που είναι προσαρμοσμένες στις τρέχουσες συνθήκες. Η κινηματογραφική βιομηχανία ευελπιστεί ότι η άνοδος του Κινηματογράφου και των επιχειρήσεων γύρω απ’ αυτόν σε Κίνα,Ινδία, Ιράν, Ν. Κορέα και Ιαπωνία θα καλύψει τις μεγαλύτερες απώλειες σε Αμερική και Ευρώπη.

Το σημαντικότερο όμως πρόβλημα για την κινηματογραφική βιομηχανία είναι η εξαιρετικά υψηλή αύξηση του κόστους παραγωγής (ακόμη και σε τριτοκοσμικά κράτη). Η κινηματογραφική βιομηχανία ή η βιομηχανία κινηματογραφικών ταινιών περιλαμβάνει τα τεχνολογικά και εμπορικά ιδρύματα κινηματογραφικής παραγωγής, π.χ. εταιρείες παραγωγής ταινιών, κινηματογραφικά στούντιο, κινηματογραφικές αίθουσες, κινούμενα σχέδια, παραγωγή ταινιών, σενάρια, προπαραγωγή και μετα -παραγωγή, φεστιβάλ κινηματογράφου, διανομή ταινιών και ηθοποιούς. Αν και οι δαπάνες για τη δημιουργία ταινιών σχεδόν αμέσως οδήγησαν την παραγωγή ταινιών να συγκεντρωθεί υπό την αιγίδα μόνιμων εταιρειών παραγωγής, η πρόοδος σε προσιτό εξοπλισμό κινηματογραφικής παραγωγής, καθώς και η επέκταση των ευκαιριών για απόκτηση επενδυτικού κεφαλαίου εκτός της ίδιας της κινηματογραφικής βιομηχανίας, επέτρεψαν την παραγωγή του ανεξάρτητου κινηματογράφου να εξελιχθεί.

Το 2019, το παγκόσμιο box office είχε έσοδα $42.2 δισ. δολάρια. Συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από το box office και την οικιακή ψυχαγωγία, η παγκόσμια κινηματογραφική βιομηχανία είχε έσοδα $136 δισ. δολάρια το 2018. Ωστόσο, το 2020, η Κίνα έγινε η μεγαλύτερη χώρα πώλησης εισιτηρίων, ξεπερνώντας τη Βόρεια Αμερική σε ακαθάριστο σύνολο. Ο Ινδικός κινηματογράφος είναι η μεγαλύτερη εθνική κινηματογραφική βιομηχανία όσον αφορά τον αριθμό των ταινιών που παράγονται, με 2.446 ταινίες μεγάλου μήκους που παράγονται ετησίως εώς το 2019 . Από το 2019, ο κινεζικός κινηματογράφος έχει τις υψηλότερες ετήσιες πωλήσεις εισιτηρίων με 1650 δισεκατομμύρια.

Το σήμα κατατεθέν του Χόλυγουντ

Ο κινηματογράφος των Ηνωμένων Πολιτειών, που συχνά αναφέρεται γενικά ως Χόλυγουντ, είχε μια βαθιά επίδραση στον κινηματογράφο σε όλο τον κόσμο από τις αρχές του 20ου αιώνα. Ο κινηματογράφος των Ηνωμένων Πολιτειών είναι η παλαιότερη κινηματογραφική βιομηχανία στον κόσμο και επίσης η μεγαλύτερη κινηματογραφική βιομηχανία από άποψη εσόδων. Τα αμερικανικά κινηματογραφικά στούντιο σήμερα δημιουργούν συλλογικά αρκετές εκατοντάδες ταινίες κάθε χρόνο, καθιστώντας τις Ηνωμένες Πολιτείες έναν από τους πιο παραγωγικούς παραγωγούς ταινιών στον κόσμο.

Γαλλία: Η χώρα που ανακάλυψε τον κινηματογράφο

Το Παρίσι έχει την υψηλότερη πυκνότητα κινηματογραφικών αιθουσών στον κόσμο, μετρούμενη με τον αριθμό των κινηματογραφικών αιθουσών ανά κάτοικο, και ότι στους περισσότερους κινηματογράφους στο κέντρο του Παρισιού, ξένες ταινίες που θα ήταν κανονικά απομονωμένες σε "κινηματογράφους των art houses" σε άλλα μέρη προβάλλονται παράλληλα με διαδραστικά έργα. Ο Φιλίπ Μπινάντ πραγματοποίησε, στις 2 Φεβρουαρίου 2000, την πρώτη προβολή ψηφιακού κινηματογράφου στην Ευρώπη, με την τεχνολογία DLP CINEMA που αναπτύχθηκε από τη Texas Instruments, στο Παρίσι. Το Παρίσι διαθέτει επίσης το Cité du cinéma, ένα μεγάλο στούντιο βόρεια της πόλης, και το Disney Studio, ένα θεματικό πάρκο αφιερωμένο στον κινηματογράφο και το τρίτο θεματικό πάρκο κοντά στην πόλη πίσω από τη Disneyland και το Parc Asterix. [15]

Το 2015, η Γαλλία εμφάνισε ένα ρεκόρ παραγωγής 300 ταινιών μεγάλου μήκους. [16] Οι ταινίες των ΗΠΑ και του Ηνωμένου Βασιλείου αντιπροσώπευαν μόνο το 44,9% των συνολικών εισαγωγών το 2014. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην εμπορική ισχύ των εγχώριων παραγωγών, οι οποίες αντιπροσώπευαν το 44,5% των εισακτέων το 2014 (35,5% το 2015· 35,3% το 2016). Στα μέσα της δεκαετίας του 2000, η γαλλική κινηματογραφική βιομηχανία είχε περιγραφεί ως «πιο κοντά στο να είναι πλήρως αυτάρκης από οποιαδήποτε άλλη χώρα στην Ευρώπη, ανακτώντας περίπου το 80 – 90% του προϋπολογισμού της σε έσοδα από την εγχώρια αγορά». [18] Το 2018, οι γαλλικές ταινίες είχαν διεθνές έσοδα στο box office 237 εκατομμυρίων ευρώ με 40 εκατομμύρια εισιτήρια (μείωση 52% από το 2017), με την Ιταλία να είναι η κορυφαία ξένη αγορά.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr