«Βασική προτεραιότητα η Υπεύθυνη Κατανάλωση Αλκοολούχων Ποτών»
Παραμένει βασική προτεραιότητα για τις Ενώσεις Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (Εν.Ε.Α.Π.) και Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π.) η υπεύθυνη κατανάλωση αλκοολούχων ποτών
Πιστές στις δεσμεύσεις και τις αρχές τους για την υπεύθυνη διαφήμιση αλκοολούχων ποτών, οι Ενώσεις Εν.Ε.Α.Π. και Σ.Ε.Α.Ο.Π. προχώρησαν στην επικαιροποίηση των Αρχών Αυτοδέσμευσης, επεκτείνοντας τις σε όλα τα κανάλια επικοινωνίας και διαφήμισης.
Οι δύο Ενώσεις λανσάρουν την ανανεωμένη ιστοσελίδα apolafste.ypefthina.gr, με στόχο την ενημέρωση των καταναλωτών σε θέματα υπεύθυνης κατανάλωσης και σερβιρίσματος αλκοόλ.
Όπως αναφέρεται αναλυτικά σε σχετική ανακοίνωση:
Στα πόσα ποτά έχει «ξεφύγει» κάποιος από τα όρια της λελογισμένης κατανάλωσης; Έχει σημασία το τι ή το πόσο πίνεις; Πώς υπολογίζουμε το αλκοόλ που καταναλώνουμε; Αυτές και άλλες πολλές πληροφορίες και εκπαιδευτικό υλικό στο ανανεωμένο site του apolafste.ypefthina.gr που λανσάρουν οι Ενώσεις Επιχειρήσεων Αλκοολούχων Ποτών (Εν.Ε.Α.Π) και Ελλήνων Παραγωγών Αποσταγμάτων & Αλκοολούχων Ποτών (Σ.Ε.Α.Ο.Π.) σε μια κοινή προσπάθεια υπενθύμισης της σημασίας της υπεύθυνης κατανάλωσης.
Το Απολαύστε Υπεύθυνα είναι μία φράση που το μεγαλύτερο μέρος των καταναλωτών γνωρίζει ήδη, και έχει συνδέσει με τις διαφημίσεις αλκοολούχων ποτών, καθώς στόχος των εταιρειών του κλάδου είναι η κατανάλωση αλκοόλ να είναι συνυφασμένη στο μυαλό των ενήλικων καταναλωτών με τη μετριοπαθή κατανάλωση.
Οι δύο Ενώσεις και οι εταιρείες μέλη που εκπροσωπούν έχουν δεσμευτεί και προωθούν εδώ και δεκαετίες μέσω των διαφημιστικών τους ενεργειών ένα διαδικτυακό εργαλείο ενημέρωσης και εκπαίδευσης, το apolafste.ypefthina.gr. Στον πυρήνα της στρατηγικής των δύο Ενώσεων είναι η πεποίθηση ότι οι ενήλικοι που επιλέγουν να απολαμβάνουν ποτά που περιέχουν αιθυλική αλκοόλη στο πλαίσιο των κοινωνικών τους συναναστροφών και σε ξεχωριστές στιγμές της ζωής τους, θα πρέπει να είναι ενημερωμένοι για την επίδραση που έχει στον οργανισμό τους, αλλά και τους κινδύνους που θέτει η αλόγιστη κατανάλωση του στο ίδιο το άτομο ή/και τον κοινωνικό του περίγυρο. Έτσι, η νέα ιστοσελίδα φιλοδοξεί να είναι μία εύχρηστη και ωφέλιμη δεξαμενή πληροφοριών σχετικά με το αλκοόλ, με στόχο τη συλλογική ενημέρωση και εκπαίδευση για την υπεύθυνη κατανάλωση, αλλά και την ευαισθητοποίηση του κοινού για τις επιπτώσεις της αλόγιστης χρήσης του.
Στην επικαιροποιημένη εκδοχή του apolafste.ypefthina.gr, που ανέπτυξαν και ανανέωσαν πρόσφατα οι δύο Ενώσεις, οι καταναλωτές μπορούν να βρουν, μεταξύ άλλων:
- Έξυπνα εργαλεία, όπως είναι ο «Αλκοολομετρητής», με τον οποίο μπορούμε να υπολογίσουμε -κατά προσέγγιση- το αλκοόλ που καταναλώνουμε, τον χρόνο που χρειάζεται ο οργανισμός να το επεξεργαστεί αλλά και τις θερμίδες που περιέχει το ποτό μας.
- Μύθους και Αλήθειες που σχετίζονται με τα όσα «παραδοσιακά» γνωρίζουμε για το αλκοόλ.
- Ενημερωτικό υλικό για το αλκοόλ, τον ορισμό του, τον υπολογισμό του, τις ιδιότητες του, αλλά και τι σημαίνει υπεύθυνη και υπερβολική κατανάλωση.
- Οδηγίες και συστάσεις που αφορούν τόσο στο ευρύ κοινό, όσο και στους επαγγελματίες του κλάδου της εστίασης και φιλοξενίας σχετικά με την υπεύθυνη πώληση και προώθηση αλκοολούχων ποτών.
Στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών για την καλλιέργεια μίας κουλτούρας υπευθυνότητας στο σύνολο της βιομηχανίας και της εφοδιαστικής αλυσίδας αλκοολούχων ποτών, και συγκεκριμένα για τις επικοινωνίες που απευθύνονται στον τελικό καταναλωτή, η Εν.Ε.Α.Π. και ο Σ.Ε.Α.Ο.Π. προχώρησαν και στην επικαιροποίηση των «Αρχών Αυτοδέσμευσης», με κατευθυντήριες οδηγίες ως προς την υπεύθυνη επικοινωνία Marketing ποτών με αλκοόλη, οι οποίες τίθενται στη διάθεση και την εποπτεία του Συμβουλίου Ελέγχου Επικοινωνίας.
Η ανανεωμένη έκδοση των «Αρχών Αυτοδέσμευσης» λαμβάνει υπόψιν όλες τις σύγχρονες πρακτικές marketing, καθώς και όλα τα κανάλια επικοινωνίας, έντυπα, ηλεκτρονικά και ψηφιακά, ενώ παράλληλα προβλέπει και παρέχει κατευθύνσεις για την εμπορική προβολή που κάνει η βιομηχανία στα social media, τόσο απευθείας ή/και μέσω τρίτων (influencers).
Η Σοφίκα Παπανικολάου, Γενική Διευθύντρια της Εν.Ε.Α.Π. ανέφερε σχετικά: «Τόσο με το apolafste.ypefthina.gr, όσο και με τις Αρχές Αυτοδέσμευσης επεκτείνουμε και ενδυναμώνουμε τον βασικότερο άξονα των προσπάθειών μας που είναι η προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης αλκοόλ. Βασική μας θέση είναι ότι το αλκοόλ πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο και αποκλειστικά από ενήλικες. Αντιλαμβανόμαστε ως χρέος μας να ενημερώνουμε, να εκπαιδεύουμε, να αποθαρρύνουμε και να βοηθάμε στην αντιμετώπιση της αλόγιστης κατανάλωσής του. Η Εν.Ε.Α.Π. δουλεύει εντατικά, εδώ και πολλά χρόνια, προς αυτή την κατεύθυνση και θεωρούμε σημαντικό για την κοινωνία μας να εντατικοποιήσουμε την προσπάθεια μας, καλώντας επιπλέον εταιρείες & επιχειρήσεις στον ευρύτερο κλάδο, αλλά και ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς, σε κοινές πρωτοβουλίες για την προώθηση της υπεύθυνης κατανάλωσης και τη μείωση της επιβλαβούς χρήσης αλκοόλ».
Ο πρόεδρος του Σ.Ε.Α.Ο.Π., Χάρης Μαυράκης, δήλωσε: «Οι Έλληνες παραγωγοί παραμένουμε αφοσιωμένοι στον κοινό σκοπό του κλάδου των αλκοολούχων ποτών, να προάγουμε τη γνώση γύρω από το αλκοόλ και να προωθούμε μέσα από τις δράσεις και τις πρωτοβουλίες μας την υπεύθυνη κατανάλωση των προϊόντων μας. Τα ελληνικά αλκοολούχα ποτά αποτελούν το «απόσταγμα» της γεύσης και της κουλτούρας του τόπου μας. Αυτός είναι ένας ακόμη λόγος που είναι για εμάς κρίσιμο, το ενήλικο κοινό να τα απολαμβάνει με ποιοτικό και υπεύθυνο τρόπο».
Οι παραπάνω «Αρχές Αυτοδέσμευσης», αντανακλούν τις δεσμεύσεις και αρχές του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Spirits Europe για την Υπεύθυνη Επικοινωνία Μάρκετινγκ, όπως αυτή ορίζεται στο πλαίσιο του ICC (International Chamber of Commerce) για Υπεύθυνη Επικοινωνία Μάρκετινγκ Αλκοόλ (2019), αλλά και αυτές της Διεθνούς Συμμαχίας για την Υπεύθυνη Κατανάλωση Αλκοόλ (IARD).
Οι εταιρείες μέλη των Εν.Ε.Α.Π. και Σ.Ε.Α.Ο.Π. έχουν δεσμευτεί να εφαρμόζουν απαρέγκλιτα τις «Αρχές Αυτοδέσμευσης», ενώ παράλληλα τις θέτουν υπόψιν και της υπόλοιπης εγχώριας βιομηχανίας παραγωγής και εμπορίας αλκοολούχων ποτών, προς εφαρμογή (εφόσον η εκάστοτε εταιρεία το επιθυμεί) προκειμένου να ενδυναμωθεί, αν όχι να διευρυνθεί, η κουλτούρα της υπεύθυνης επικοινωνίας.
Σχόλια