Πως τα μεγάλα δεδομένα (Big Data) θα μεταμορφώσουν τα Live Events
Πώς θα βαθμολογούσατε την εκδήλωσή σας; Στην ατμόσφαιρα, το συνέδριό σας είναι ζωντανό και τα πράγματα είναι θετικά. Οι παρευρισκόμενοι επικοινωνούν μεταξύ τους με μηνύματα για να προγραμματίσουν συναντήσεις και ταυτόχρονα περιμένουν στην σειρά για να παραγγείλουν το ποτό τους. Είναι εύκολο να δούμε τις καινοτόμες εφαρμογές που υπάρχουν για τα κινητά, όπως το iBeacons και η τεχνολογία RFID όπου συμμετέχουν οι παρευρισκόμενοι.
Αυτά που συχνά παραβλέπονται, είναι τα δεδομένα από τις συσκευές που τα συλλέγουν. Γιατί είναι ζωτικής σημασίας αυτή η πληροφορία; Οι ζωντανές συναντήσεις και οι εκδηλώσεις είναι μια βιομηχανία 565$ δισ/έτος σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι εταιρείες δαπανούν περισσότερο από το 3% των συνολικών εσόδων τους ή πάνω από το 25% του συνόλου του προϋπολογισμού του μάρκετινγκ για τα events και τα συνέδρια. Ωστόσο, οι περισσότεροι ηγέτες του μάρκετινγκ δεν ξέρουν ακόμη πως να αξιολογήσουν τον αντίκτυπο αυτής της επένδυσης.
Πώς αξιολογείται η απόδοση της εκδήλωσης; Μια στοίβα από επαγγελματικές κάρτες; Μια χούφτα απαντήσεων; Μια ακίδα των εσόδων του προηγούμενου έτους; Αυτές οι προσεγγίσεις εξηγούν ένα μικρό κομμάτι της ιστορίας. Στην πραγματικότητα, μια έρευνα που κυκλοφόρησε στα τέλη του 2015, αποκάλυψε ότι μόνο το 11% των επαγγελματιών διοργάνωσης επαγγελματικών συνεδρίων είναι ευχαριστημένοι με την απόδοση των εκδηλώσεών τους και την συνολική απόδοση της επένδυσης.
Τα καλά νέα είναι ότι τα events έχουν υποστεί μια ριζοσπαστική αλλαγή. Οι παρευρισκόμενοι παρακολουθούνται από την στιγμή που δηλώσουν ενδιαφέρον για το συνέδριο έως το πέρας αυτού. Έτσι, οι επιχειρήσεις συλλέγουν πολλά δεδομένα και η ανάλυσή τους θα μπορέσει να εμφανίσει τα προβλήματα που υπήρχαν και στο επόμενο συνέδριο να ανεβάσουν τις επιδόσεις τους.
Η μεγαλύτερη προτεραιότητα στο μάρκετινγκ των επιχειρήσεων, είναι τα συνέδρια και αναμφισβήτητα μία από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές. Τα συνέδρια, όχι μόνο ενισχύουν τις σχέσεις των επιχειρηματιών και των πελατών μεταξύ τους, αλλά ενισχύουν και την συλλογή πολλών δεδομένων. Αν αξιοποιηθούν σωστά, η εταιρεία θα αλλάξει τους στόχους της και θα της ανοίξουν τον δρόμο για μια νέα εποχή συνεδρίων. Παρακάτω, παρουσιάζονται 3 λόγοι που θα αλλάξουν τον τρόπο διεξαγωγής των events:
1. Με τις ιδέες σε πραγματικό χρόνο, η εκδήλωση θα γίνει προφητική και έξυπνη.
Οι υπεύθυνοι του μάρκετινγκ θα μπορούν να αλλάξουν την πορεία της εκδήλωσης καθώς θα αναλύουν τα δεδομένα και όχι να αναλύουν μετά τα δεδομένα, όπου θα βοηθήσουν μόνο τις μελλοντικές εκδηλώσεις. Η Comexposium, η μεγαλύτερη διοργανώτρια B2B και B2C events χρησιμοποιεί μηχανήματα που κάνουν απευθείας ανάλυση του event πριν ακόμη ξεκινήσει. Η ανάλυση οπτικοποιείται σε όλα τα γραφεία της εταιρείας και όλα τα μέλη είναι σε διαρκή παρακολούθηση του event. Όταν παρουσιαστεί κάποιο πρόβλημα, το εντοπίζουν γρήγορα και το επιλύουν σε άμεσο χρόνο, δίχως να περιμένουν την επόμενη εκδήλωση.
2. Οι εκδηλώσεις θα είναι πιο εξατομικευμένες.
Φανταστείτε την προσαρμογή χιλιάδων VIP επισκεπτών. Μια εταιρεία τηλεπικοινωνιών στην Αυστραλία έχει δημιουργήσει μια εφαρμογή για κινητά και για να αποκτήσει γνώση σχετικά με τους συμμετέχοντες. Κατά την εγγραφή τους στην εφαρμογή υπάρχουν διάφορες επιλογές όπως: εκπρόσωπος, χορηγός, αναλυτής και άλλα. Ανάλογα το προφίλ που επιλέγει ο κάθε επισκέπτης έχει και αντίστοιχες επιλογές εμπλουτισμού του προφίλ τους.
3. Οι εκδηλώσεις θα πρέπει να συνδέονται άμεσα με τα αποτελέσματα των επιχειρήσεων.
Τα αποτελέσματα και οι πληροφορίες, πρέπει να σχετίζονται με τους ανθρώπους που είναι στην εκδήλωση και επίσης, μετά το πέρας της εκδήλωσης, τα στοιχεία που έθρεψαν τις σχέσεις μεταξύ της εταιρείας με τους χορηγούς αλλά και άλλα μέλη θα ενταχθούν στο επόμενο event. Το τμήμα μάρκετινγκ θα πρέπει να συλλέξει όλη την πληροφορία που σχετίζεται με τους πελάτες που έμειναν πλήρως ευχαριστημένοι και να την εισαγάγει κάθε φορά στις εκδηλώσεις της εταιρείας.
Η έγκαιρη υιοθέτηση των αποτελεσμάτων σε πραγματικό χρόνο κερδίζει τους παρευρισκόμενους γιατί τους προσφέρει τα εξής:
- Παρουσιάζονται θέματα που έχουν απήχηση στο κοινό
- Καλύτερη διακόσμηση και πρόσβαση στον χώρο
- Ανάλυση του συναισθήματος του κοινού κατά την διάρκεια της συνεδρίασης
- Υπάρχουν χαρακτηριστικά με τα οποία σχετίζονται οι παρευρισκόμενοι
Να σκεφτείτε τον αντίκτυπο που θα έχουν αυτές οι ιδέες στο μάρκετινγκ της εταιρείας σας αλλά και των συνεδρίων σας. Τα μεγάλα δεδομένα αποτελούν πλέον μια μεγάλη υπόθεση για τις εκδηλώσεις και τις παρουσιάσεις. Οι ηγέτες του μάρκετινγκ που αξιοποιούν την αξία των μεγάλων δεδομένων, βελτιώνουν την απόδοση του τμήματός τους χωρίς απλά να σπαταλούν τα έσοδα της επιχείρησης.
Δείτε το άρθρο από το business-analytics.gr εδώ.
Σχόλια