NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

FMCG: 3 στις 5 επιχειρήσεις βλέπουν καλύτερο αποτέλεσμα - ποιοι παράγοντες φέρνουν ανατιμήσεις

FMCG: 3 στις 5 επιχειρήσεις βλέπουν καλύτερο αποτέλεσμα - ποιοι παράγοντες φέρνουν ανατιμήσεις

Ο δείκτης οικονομικού κλίματος στο λιανεμπόριο και τη βιομηχανία τροφίμων FMCG (Fast-moving consumer goods) διατηρεί θετικό πρόσημο σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς, αν και διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα.

Ειδικότερα, όπως εκτιμούν στελέχη της βιομηχανίας τροφίμων θα πρέπει να αναμένεται αύξηση των πωλήσεων το 2024, αλλά με μείωση του όγκου πωλήσεων.

Όπως συνέβη για παράδειγμα με το σύνολο των σουπερμάρκετ και το 2023, μια αύξηση του τζίρου που βασίστηκε σε ανατιμήσεις (πληθωριστικές πιέσεις) και στην άνοδο των όγκων.

Άξιο αναφοράς, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΕΛΚΑ είναι ότι 3 στις 5 επιχειρήσεις αναμένουν καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα το 2024.

Οι ανατιμήσεις στο επίκεντρο

Βέβαια οι ανατιμήσεις είναι μέρος της «οικονομικής καθημερινότητας», κάτι που πρέπει να λογαριάζουν οι επιχειρήσεις και οι καταναλωτές. Για τις εταιρείες που σχετίζονται με το λιανεμπόριο και την βιομηχανία τροφίμων, κόστος μεταφορών, διεθνείς τιμές πρώτων υλών, καύσιμα, ενέργεια και εργασιακό κόστος και νομοθετικές ρυθμίσεις οι βασικές αιτίες των ανατιμήσεων. Πόσο επηρεάζουν αυξητικά τις τιμές οι εν λόγω παράγοντες;

Αναλυτικά, σύμφωνα με τα στελέχη του κλάδου είναι:

  • το κόστος μεταφορικών (85%),
  • οι διεθνείς τιμές πρώτων υλών (75%),
  • το κόστος ενέργειας (60%),
  • το εργασιακό κόστος (59%),
  • οι νομοθετικές ρυθμίσεις της πολιτείας (55%) και
  • το κόστος χρήματος (53%)

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, τα στοιχεία αυτά δείχνουν την μεγάλη ένταση των πληθωριστικών πιέσεων και την πολυπλοκότητα αντιμετώπισης του φαινομένου, λόγω των πολλαπλών παραγόντων που επιδρούν στις τιμές.

Οι εκτιμήσεις της αγοράς για το β' εξάμηνο του 2024

Σύμφωνα με τις απόψεις των ανθρώπων της αγοράς, εκτιμάται πως θα υπάρξει μια ισχνή αύξηση της αξίας των πωλήσεων το α' εξάμηνο του 2024 (+1,6%) σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023.

Την ίδια ώρα, προβλέπουν μια μικρή μείωση κατά 1,3% στους όγκους πωλήσεων σε σχέση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2023.

Σημαντικό στοιχείο είναι πως αναμένεται ηπιότερη επίδραση των ανατιμήσεων στη λειτουργία των επιχειρήσεων και μειωμένη εκτίμηση για μακροχρόνιες αρνητικές επιπτώσεις.

Η μεγάλη εικόνα

Σύμφωνα με την έρευνα, η αρνητική τάση που καταγράφηκε στην αποτίμηση της εξέλιξης της οικονομικής κατάστασης της χώρας το 2022 και το 2023, οριακά διατηρείται και στην παρούσα μέτρηση, αλλά με ξεκάθαρα βελτιούμενη τάση.

Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο 2024 το 35% τα στελέχη της αγοράς θεωρούν ότι η οικονομική κατάσταση το τελευταίο εξάμηνο βελτιώθηκε και η πλειοψηφία σε ποσοστό 38% ότι χειροτέρεψε, η μέτρηση αυτή είναι η τρίτη καλύτερη σε σχέση με την μέτρηση που έχει καταγραφεί από τον Ιανουάριο 2017 που πραγματοποιείται η παρούσα μελέτη και η καλύτερη της τελευταίας 3ετίας.

Το οικονομικό κλίμα παρουσιάζει πιο βελτιωμένη εικόνα, η οποία οφείλεται στο συνδυασμό των εκτιμήσεων των στελεχών (πωλήσεις, τιμές, οικονομικές συνθήκες). Η αποκλιμάκωση οφείλετε στη εκτίμηση μικρότερης αύξησης των πωλήσεων και στην εκτίμηση για περιορισμό των ανατιμήσεων.

Μεταξύ των θεμάτων που εξετάστηκαν, είναι η εκτίμηση της παρούσας οικονομικής κατάστασης των επιχειρήσεων, αλλά και η επίδραση των ανατιμήσεων.

Όπως καταγράφεται στο σχήμα 4, η πλειοψηφία των επιχειρήσεων σε ποσοστό 58% αναμένει καλύτερο οικονομικό αποτέλεσμα ως προς την κερδοφορία της το 2024, ενώ 17% αναμένει χειρότερο οικονομικό αποτέλεσμα. Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις του δείγματος, είτε δεν έχουν ακόμα σαφή εικόνα, είτε δεν αναμένουν μεταβολή.

Πρακτικά οι περισσότερες επιχειρήσεις του κλάδου του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων (7 στις 10 επιχειρήσεις) αναμένουν κάποια μικρή κερδοφορία το 2024, ενώ λιγότερες από 1 στις 10 αναμένουν ζημιές.

2024viomixania.JPG?mtime=20240213130404#asset:461220


... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr