NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Σούπερ μάρκετ: Μοχλός ανάπτυξης... ο πληθωρισμός

Σούπερ μάρκετ: Μοχλός ανάπτυξης... ο πληθωρισμός

Ικανοποιητική άνοδο κατά 8,9% σημείωσε ο τζίρος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων για το σύνολο του 2023. Πρακτικά, στην αγορά υπήρξε αύξηση του τζίρου όχι όμως με ανάλογη άνοδο στον όγκο πωλήσεων.

Οι πληθωριστικές πιέσεις, ωστόσο, αποτέλεσαν καταλύτη για την άνοδο όσον αφορά τα τελικά νούμερα στον κύκλο εργασιών των εταιρειών του κλάδου.

Μεγαλύτερη δυναμική το α' εξάμηνο

Κάνοντας ειδικότερα για τα FMCGs μια σύντομη ανάλυση ανά μήνα για το 2023 και αποδομώντας την τάση της αγοράς σε όρους ζήτησης και επιπέδου τιμών έχει ενδιαφέρον να σχολιάσουμε την σημαντική διψήφια αύξηση των τιμών κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους, ενώ κατά το δεύτερο μισό της χρονιάς παρουσιάζεται μια αποκλιμάκωση στις πληθωριστικές πιέσεις, με αντίστοιχη τόνωση των όγκων και της κατανάλωσης, αναφέρουν οι αναλυτές της NielsenIQ.

Συνολικά για το 2023 τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα αύξησαν τις πωλήσεις τους σε αξία κατά 9,1%, ενώ αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ενώ οι τιμές αυξήθηκαν με την ίδια ένταση, όπως και το 2022 (+8,7%) η ζήτηση παρουσίασε οριακή αύξηση, στο +0,4%.

Πιεσμένοι οι Έλληνες καταναλωτές: Αναζητούν λύσεις για να μην στερηθούν τα βασικά

«Στις αρχές του 2023, δεδομένου του επίμονου πληθωρισμού στα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, ήταν αρκετές οι ανησυχίες για σημαντική πτώση της κατανάλωσης. Στην πράξη οι συνολικοί όγκοι δεν επηρεάστηκαν σημαντικά και μάλιστα με το κλείσιμο της χρονιάς σημείωσαν και οριακή άνοδο, προφανώς όμως με διαφορετική συμπεριφορά ανά κατηγορία και, κατά περίπτωση, με διαφοροποιημένο προϊοντικό μίγμα. Οι Έλληνες καταναλωτές είναι αναμφίβολα πιεσμένοι, αναζητούν όμως και βρίσκουν λύσεις έτσι ώστε να μη στερούνται τα βασικά, κάτι που συνιστά ένα ενθαρρυντικό μήνυμα για τις αντοχές της αγοράς», τονίζει από την πλευρά του ο Βάιος Δημοράγκας, Διευθύνων Σύμβουλος της NielsenIQ

Οι πρωταγωνιστές

Όσον αφορά τώρα στις επιμέρους μεγάλες κατηγορίες των ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων, τα Τρόφιμα & Ποτά παρουσίασαν θετική τάση της τάξεως του +9,0%, με τη ζήτηση να παραμένει αμετάβλητη σε σχέση με το 2022.

Την ίδια ακριβώς αυξητική τάση παρουσίασαν και οι κατηγορίες που αφορούν στα Προϊόντα Προσωπικής Περιποίησης, με την διαφορά ότι η πιο μετριοπαθής αύξηση των τιμών τόνωσε την κατανάλωση αυτών των κατηγοριών.

Την πιο υψηλή ωστόσο αύξηση πωλήσεων σε αξία την σημείωσαν τα Προϊόντα Οικιακής Χρήσης στο σύνολό τους με τις τεμαχιακές πωλήσεις τους να αυξάνονται επίσης, κατά 0,8%.

Το σύνολο των κατηγοριών Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) είναι κατηγορία που εμφάνισε την πιο χαμηλή θετική τάση σε όρους τζίρου, στο +4,0%, ενώ τα Φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα, στον αντίποδα, παρουσίασαν την πιο θετική τάση στο +10,2%.

Η περαιτέρω ανάπτυξη στα hypermarkets και η γεωγραφία

Όσον αφορά στις διαφορετικές τυπολογίες καταστημάτων, για μια ακόμη χρονιά οι μεγάλες αίθουσες άνω των 2,500τ.μ. (hypermarkets) συνέχισαν την αναπτυξιακή τους πορεία στο +12,4%, ενώ τον πιο χαμηλό σχετικά ρυθμό αύξησης (+7,2%) παρουσίασαν οι αίθουσες μεταξύ 1000-2500 τ.μ., οι οποίες ωστόσο πραγματοποιούν πάνω από το 40% του τζίρου του κλάδου.

Παρατηρώντας την απόδοση των διαφορετικών γεωγραφικών περιοχών, στις οποίες η NielsenIQ αποδομεί την αγορά, άξιο σχολιασμού είναι το γεγονός ότι στην Αθήνα και την Θεσσαλονίκη ο τζίρος του λιανεμπορίου τροφίμων αυξήθηκε κατά 8,1 και 8,3 αντίστοιχα, ενώ υψηλότερες θετικές τάσεις παρουσίασε γενικά η περιφέρεια και ιδιαίτερα οι περιοχές της Κρήτης (+12,9%) και της Πελοποννήσου (+9,5%), με τις πληθωριστικές πιέσεις να είναι σημαντικά πιο έντονες σε σχέση με τα αστικά κέντρα.

... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr