Influencer marketing: Τα χαρακτηριστικά που το καθιστούν επιτυχημένη στρατηγική
Τα social media αποτελούν μέρος της καθημερινότητάς μας εδώ και αρκετά χρόνια, επηρεάζοντας σε σημαντικό βαθμό τις συνήθειές μας.
Η δυναμική τους είναι τεράστια και έχουν καταφέρει να εισβάλλουν, πέρα από τις ζωές μας, και στην αγορά εργασίας, δημιουργώντας έτσι ένα νέο επάγγελμα, αυτό του influencer.
Ο πετυχημένος influencer έχει, όπως δηλώνει και το όνομά του, μεγάλη επιρροή στους ανθρώπους που τον ακολουθούν και μπορεί με ευκολία να προμοτάρει προϊόντα και υπηρεσίες. Αυτό φαίνεται να το έχουν αντιληφθεί οι μεγάλες (και μικρότερες!) εταιρείες, οι οποίες έχουν εντάξει το influencer marketing στο σύνολο των στρατηγικών τους. Ποια χαρακτηριστικά όμως καθιστούν μια καμπάνια πετυχημένη; Τα αναλύουμε όλα παρακάτω!
Δημιουργικότητα
Η δημιουργικότητα είναι ένα από τα κυρίαρχα χαρακτηριστικά του influencer marketing και απαιτείται και από τους δύο εμπλεκόμενους. Για τις εταιρείες λοιπόν, αυτό σημαίνει τον σχεδιασμό συναρπαστικών και καινοτόμων καμπανιών που θα αναδεικνύουν τα προϊόντα τους με τρόπο που θα κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού. Συνεπώς, το περιεχόμενο που δημιουργείται πρέπει να είναι πρωτότυπο, ενδιαφέρον και να αντανακλά με επιτυχία την ταυτότητα που θέλει να προβάλει η κάθε επιχείρηση.
Αντίθετα, από την πλευρά των influencers, η δημιουργικότητα εκφράζεται μέσα από τον τρόπο που παρουσιάζουν τα προϊόντα. Συνεπώς είναι απαραίτητο να μπορούν να συνδυάζουν την προώθηση με την ψυχαγωγία, δημιουργώντας περιεχόμενο που ξεχωρίζει και κεντρίζει το ενδιαφέρον του κοινού. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η τελευταία Black Friday καμπάνια της Funky Buddha, στην οποία οι ατάκες του δημοφιλούς παρουσιαστή Φάνη Λαμπρόπουλου δένουν άψογα με το μήνυμα της εταιρείας, δημιουργώντας έτσι μία επιτυχημένη στρατηγική. Αντίστοιχης επιτυχίας παράδειγμα είναι και η συνεργασία της Dunkin’ με την εταιρεία καλλυντικών e.l.f. το 2022.
Αυθεντικότητα
Είναι γεγονός ότι η αυθεντικότητα κάνει τον influencer να ξεχωρίζει και να αποκτά φήμη και υποστηρικτές που τον ακολουθούν σε κάθε πτυχή της ζωής του. Οι influencers λοιπόν που εκφράζουν τον αληθινό τους εαυτό και επικοινωνούν με γνησιότητα, συνδέονται βαθιά με το κοινό, κερδίζοντας όλο και περισσότερους ακόλουθους.
Αυτό συμβαίνει διότι το αγοραστικό κοινό έχει ανάγκη να ταυτιστεί και να έρθει σε επαφή με ανθρώπους που νιώθει οικεία, δημιουργώντας μια αληθινή σχέση. Αυτή η πολυπόθητη ειλικρίνεια ενισχύει την εμπιστοσύνη, επιτρέποντας έτσι στους influencers να επηρεάζουν με πιο αποτελεσματικό τρόπο τις αποφάσεις των καταναλωτών και να διαμορφώνουν μακροπρόθεσμους δεσμούς με το κοινό τους.
Κατανόηση του αγοραστικού κοινού
Η μελέτη και η κατανόηση του κοινού λειτουργεί καταλυτικά στην επιτυχημένη στρατηγική του influencer marketing. Πριν λοιπόν επιλέξει έναν συγκεκριμένο influencer, η εταιρεία πρέπει να διαθέτει βαθιά κατανόηση του προφίλ και των προτιμήσεων του κοινού που επιδιώκει να επηρεάσει. Επιπλέον, ο σωστός influencer δεν αντιπροσωπεύει απλώς έναν τομέα, όπως είναι για παράδειγμα η ομορφιά και η περιποίηση, αλλά διαθέτει κοινό που συμπίπτει με τον στόχο της εταιρείας.
Η παραπάνω λοιπόν συμφωνία μεταξύ εταιρείας και influencer είναι απαραίτητο να δημιουργεί βαθύτερες συνδέσεις με το target group που κάθε φορά στοχεύεται, ενισχύοντας έτσι την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας και της προώθησης των προϊόντων και των υπηρεσιών.
Συναίσθημα
Η δημιουργία συναισθηματικής σύνδεσης με το κοινό αποτελεί σημαντική πτυχή κάθε επιτυχημένης στρατηγικής marketing. Οι influencers λοιπόν που δύνανται να προκαλέσουν συναισθήματα και να παρέχουν στο κοινό εμπειρίες, δημιουργούν μια βαθιά συναισθηματική σύνδεση με αυτό.
Συνεπώς, μέσω του storytelling και της αληθινής έκφρασης συναισθημάτων είναι σε θέση να ενθαρρύνουν αντιδράσεις και να δημιουργήσουν αλληλεπίδραση με το κοινό. Αυτή η τακτική οδηγεί σε αύξηση της αποτελεσματικότητας, καθώς οι καταναλωτές ανταποκρίνονται σε προϊόντα και υπηρεσίες, τα οποία σχετίζονται με συγκεκριμένα συναισθήματα και εμπειρίες που συνδέονται με τον αγαπημένο τους influencer.
Ευελιξία
Η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα που προσφέρει η συνεργασία με influencers συντελούν σε μία αποτελεσματική στρατηγική. Οι επαγγελματίες του διαδικτύου, λόγω της δυνατότητάς τους να δημιουργούν διαφορετικού τύπου περιεχόμενο, μπορούν να προσαρμόζονται στις διάφορες πλατφόρμες και αναγκαιότητες του κοινού τους.
Αυτό επιτρέπει στις εταιρείες να προβάλλουν τα προϊόντα τους με πρωτοποριακούς τρόπους, αξιοποιώντας διαφορετικές τεχνικές, όπως είναι οι φωτογραφίες, τα βίντεο, το blog ή το podcast και έτσι δημιουργείται μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα και αλληλεπίδραση με το target group τους.
Μέτρηση αποτελεσμάτων
Σημαντικό χαρακτηριστικό που δείχνει άμεσα την αποτελεσματικότητα της στρατηγικής είναι η δυνατότητα μέτρησης των αποτελεσμάτων. Με αυτόν τον τρόπο λοιπόν η εταιρεία έχει μία πλήρη εικόνα της απόδοσης της εκάστοτε καμπάνιας, μέσω των προβολών, των likes και των σχολίων στην κάθε δημοσίευση.
Στη συνέχεια προσδιορίζεται το ROI, ή ελληνιστί η απόδοση της επένδυσης και έτσι ξεκαθαρίζεται το ποσοστό επιστροφής του κεφαλαίου που έχει επενδυθεί. Στην περίπτωση δε που η στρατηγική στεφθεί με επιτυχία, μπορεί να συμφωνηθεί και ένας πιο μακροπρόθεσμος σχεδιασμός ή συνεργασία.
Συνοψίζοντας, παραπάνω είδαμε όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που κάνουν το influencer marketing μία πολύ χρήσιμη στρατηγική για την ανάπτυξη της επιχείρησης. Είναι κατανοητό λοιπόν ότι ο χώρος των social media ανοίγει νέους δρόμους και προσφέρει ευκαιρίες που μπορούν να εδραιώσουν την εταιρεία στην κορυφή των προτιμήσεων του αγοραστικού κοινού!
Σχόλια