To costumer experience ως πρώτο μέλημα των επιχειρήσεων - τι λένε οι Έλληνες καταναλωτές
Η κορυφαία εμπειρία του πελάτη είναι το σημαντικότερο σημείο αποτύπωσης της εταιρικής αποστολής για τις επιχειρήσεις εκεί έξω.
Ποιος δεν θέλει ικανοποιημένους πελάτες; ποιος επαγγελματίας δεν έχει ανάγκη για κριτική και feedback ώστε να βελτιωθεί, να αλλάξει, να τροποποιήσει προϊόντα και πολιτικές προς όφελος του;
Σε τελευταία έρευνα της Focus Bari για την Εθνική Εβδομάδα Εξυπηρέτησης Πελατών του ΕΙΕΠ, αποτυπώνεται το γεγονός ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών όλο και περισσότερο συμβουλεύεται κριτικές και αξιολογήσεις πριν αγοράσει ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Τα μεγαλύτερα ποσοστά, μάλιστα, σημειώνονται σε μικρότερες ηλικίες.
Την ίδια ώρα, μεγάλη μερίδα του κοινού μοιράζεται τόσο τις θετικές αλλά και τις αρνητικές εμπειρίες που βιώνουν με τους οργανισμούς, ειδικά στον περίγυρό τους.
Θετική εμπειρία 7 στους 10
Όπως σημειώνεται στην ίδια έρευνα, το τελευταίο 6μηνο, οι επτά στους δέκα Έλληνες είχαν τουλάχιστον μία θετική εμπειρία ως πελάτες, και -ευχάριστα- η αναλογία εκείνων που διηγούνται αρνητικές εμπειρίες είναι χαμηλότερη και μειωμένη σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.
Παρόλο που πολλοί Έλληνες είναι διστακτικοί απέναντι στην τεχνητή νοημοσύνη, μεγάλη αναλογία θεωρεί ότι θα επηρεάσει την ποιότητα εξυπηρέτησης πελατών.
Συγκεκριμένα, καθώς το ΑΙ μπαίνει όλο και περισσότερο στις ζωές μας, πάνω από ένας στους δύο Έλληνες ων θεωρεί ότι επηρεάζει και την εξυπηρέτηση/ εμπειρία πελατών, το υπόλοιπο 25% μέτρια και κάτι περισσότερο από 20% θεωρεί καθόλου.
Ενδιαφέροντα στοιχεία προκύπτουν από την έρευνα και στο ερώτημα για το πώς βελτιώνεται και πώς χειροτερεύει η Εμπειρία Πελάτη τον τελευταίο καιρό;
Σχόλια