Τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, ξεπερνούν τα 200 στην ελληνική αγορά, με σημαντικά πλέον μερίδια στις πωλήσεις παραφαρμακευτικών προϊόντων.
Στις μέρες μας το διαδίκτυο εμπλέκεται με τις περισσότερες πλέον ανθρώπινες δραστηριότητες. Ψυχαγωγία, ενημέρωση, επικοινωνία, επιστήμες, τεχνολογία, εμπόριο, υπάρχουν, εξελίσσονται και αναπτύσσονται μέσα από τον θαυμαστό κόσμο του internet. Βρίσκεται παντού, στη δουλειά μας, στο σπίτι μας, στο αυτοκίνητό μας, στην τσέπη μας, στο χέρι μας…
Οι διαδικτυακές αγορές αποτελούν πλέον συνήθεια του μεγαλύτερου μέρους του πληθυσμού, αφού προσφέρουν τη δυνατότητα αγοράς αγαθών χωρίς την ανάγκη επίσκεψης σε ένα φυσικό κατάστημα, δίνοντας όλη την απαραίτητη προς τον καταναλωτή πληροφορία ώστε να μπορέσει να συγκρίνει προϊόντα, υπηρεσίες και τιμές και να καταλήξει σε μια κατά την κρίση του επιτυχή αγορά που θα του παραδοθεί στην πόρτα του σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα.
Στο χώρο αυτό του ηλεκτρονικού εμπορίου, σημαντική πλέον θέση κατέχουν και τα ηλεκτρονικά φαρμακεία, που ξεπερνούν τα 200 στην ελληνική αγορά, με σημαντικά πλέον μερίδια στις πωλήσεις παραφαρμακευτικών προϊόντων.
Πως όμως μπορεί κανείς να δημιουργήσει και να ξεκινήσει ένα online φαρμακείο; Παρακάτω παραθέτω τα απαραίτητα κατά τη γνώμη μου βήματα:
- Απαραίτητη καταρχήν προϋπόθεση είναι η ύπαρξη ενός φυσικού φαρμακείου καθώς η ευρωπαϊκή νομοθεσία θεσπίζει πιστοποιήσεις για την νόμιμη λειτουργία του online φαρμακείου, οι οποίες το απαιτούν.
- Καθώς απαιτείται αρκετά μεγάλη επένδυση για την δημιουργία ενός online φαρμακείου, είναι πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί ένα business plan ώστε να μελετηθούν και να εκτιμηθούν όλοι οι παράγοντες που θα επιτρέψουν το ξεκίνημα αλλά και την επιτυχή πορεία του εγχειρήματος.
- Με βάση το business plan θα πρέπει να εκτιμηθούν και να αναζητηθούν τα απαραίτητα κεφάλαια που θα χρειαστούν μέχρι η επιχείρηση να καταφέρει αυτή την ανάπτυξη που θα της επιτρέπει να συντηρείται και να αναπτύσσεται από τα έσοδά της.
- Στη συνέχεια θα πρέπει να επιλεγούν ένα πλήθος από συνεργάτες για την υλοποίηση αλλά και για το ξεκίνημα της λειτουργίας του ηλεκτρονικού φαρμακείου όπως η εταιρεία κατασκευής του site, ο e-commerce manager, ο συνεργάτης για το ηλεκτρονικό marketing, ο οικονομικός σύμβουλος κλπ.
- Από την πρώτη κιόλας μέρα της λειτουργίας του, το ηλεκτρονικό φαρμακείο θα χρειάζεται καθημερινά βελτιώσεις και συνεχή παρακολούθηση ώστε να μπορεί να ακολουθεί όλες τις εξελίξεις της τεχνολογίας αλλά και των νόμων της ηλεκτρονικής αγοράς που θα μεταβάλλονται καθημερινά και θα δημιουργούν ένα πεδίο υψηλών απαιτήσεων.
Το ηλεκτρονικό φαρμακείο στην Ελλάδα αποτελεί σήμερα μια από τις πιο αναπτυσσόμενες μορφές e-commerce, αλλά ταυτόχρονα και μια από τις πιο ανταγωνιστικές και ανατρεπτικές του χώρου. Ο Σπύρος Ζιάκας γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε στη Φαρμακευτική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και στη συνέχεια ανέλαβε το φαρμακείο Ζιάκα, οικογενειακή επιχείρηση που ιδρύθηκε το 1967 στην Καλλιθέα Αττικής. Με έντονο ενδιαφέρον, υπηρέτησε τη φαρμακευτική για αρκετά χρόνια και το 2014 ακολουθώντας τις εξελίξεις της τεχνολογίας αλλά και τις επιταγές της οικονομικής κρίσης δημιούργησε το YouPharmacy.gr, την ηλεκτρονική επέκταση του φυσικού καταστήματος, με σημαντική πλέον παρουσία στο χώρο των ηλεκτρονικών φαρμακείων. Στόχος του εγχειρήματος είναι η άμεση και ποιοτική εξυπηρέτηση του καταναλωτή με τις πλέον ανταγωνιστικές τιμές, ακολουθώντας συνεχώς τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις.
Σχόλια