NEWSFLASH...
Food for Thought
ανάγνωση

Πληθωρισμός: Οι καταναλωτές αλλάζουν αναγκαστικά συνήθειες - ανήσυχοι οι Έλληνες για τις γιορτές

Πληθωρισμός: Οι καταναλωτές αλλάζουν αναγκαστικά συνήθειες - ανήσυχοι οι Έλληνες για τις γιορτές

Μπορεί στα τελευταία επίσημα στοιχεία να υπάρχει μια σαφής αποκλιμάκωση στις τιμές ενέργειας, στα τρόφιμα και άλλες υπηρεσίες και προϊόντα οι πιέσεις καλά κρατούν.

Ο λόγος για τις πληθωριστικές πιέσεις που ταλανίζουν τους καταναλωτές στην Ελλάδα - αλλά και διεθνώς - οδηγώντας τους πολίτες να αλλάξουν πολλές φορές συνήθειες και πρακτικές ώστε να ανταπεξέλθουν τουλάχιστον στα βασικά...

Το σταθερό εισόδημα των καταναλωτών έχει μειωθεί σημαντικά αναγκάζοντας την πλειοψηφία να ακολουθεί τακτικές “smart shopping” για να εξοικονομήσουν χρήματα, όπως εξηγεί στο δεύτερο μέρος ειδικής έρευνας η Focus Bari.

Σύμφωνα με τα ευρήματα, τους τελευταίους 12 μήνες σχεδόν όλοι οι Έλληνες καταναλωτές έκαναν τουλάχιστον μία ενέργεια smart shopping και σκοπεύουν να συνεχίσουν στο μέλλον.

Την ίδια ώρα, το brand hopping και η αναζήτηση και επιλογή προσφορών κυριαρχούν στις τεχνικές εξοικονόμησης χρημάτων ενώ.

Επίσης, πολλοί καταναλωτές έχουν κάνει ιεράρχηση αναγκών και έχουν σταματήσει τελείως τις αγορές κάποιων αγαθών.

Σε επιμέρους στοιχεία της έρευνας φαίνεται πως στα είδη όπως παιχνίδια, ρούχα και καλλυντικά, οι καταναλωτές περιμένουν τις εκπτώσεις, συγκρίνουν τιμές ή έχουν κόψει τελείως τις αγορές

Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός ότι σε πολλές χώρες εμφανίζεται υψηλή πρόθεση να κάνουν ενέργειες εξοικονόμησης χρημάτων.

Είναι χαρακτηριστικό πως στους επόμενους 12 μήνες 3 στους 5 Έλληνες σκοπεύουν να διατηρήσουν ένα σφιχτό προϋπολογισμό και να αναζητήσουν προσφορές.

Εντυπωσιακό είναι το στοιχείο πως η Ελλάδα έρχεται πρώτη στο ποσοστό πρόθεσης των καταναλωτών να κάνουν κάποια ενέργεια εξοικονόμησης χρημάτων ενώ δεύτερη έρχεται η Ινδονησία αλλά με πολύ μεγάλη διαφορά στο μέσο όρο ενεργειών.

Ανησυχία εν μέσω εορταστικής περιόδου

Αν και στις γιορτές είθισται να γίνονται υπερβάσεις, τουλάχιστον για να καλυφθούν πατροπαράδοτες - βασικές - ανάγκες, η ανησυχία φέτος είναι έκδηλη.

Όπως αποτυπώνεται σε τελευταία έρευνα της Klarna, το 84% των Ελλήνων καταναλωτών εκφράζει την ανησυχία του για τα οικονομικά του κατά τη διάρκεια των εορτών, με το 89% να προτιμά οικονομικές επιλογές (67% είναι το ποσοστό διεθνώς.

Η μελέτη σημειώνει ότι το 64% των Ελλήνων αναζητά οικονομικά προϊόντα λόγω του πληθωρισμού. Καθώς πλησιάζει η περίοδος των εορτών, το 84% των Ελλήνων καταναλωτών εκφράζει ανησυχίες για τα οικονομικά του, σε αντίθεση με το 71% παγκοσμίως.

Το checkout και η ανησυχία για τις πιστωτικές κάρτες

Στο checkout, το 67% των Ελλήνων καταναλωτών δυσκολεύεται να αποφασίσει ποια προϊόντα θα κρατήσει και ποια θα αφαιρέσει από το καλάθι. Επιπλέον, ένα 58% εκφράζει ανησυχία σχετικά με τις οφειλές από τις πιστωτικές κάρτες κατά την περίοδο των εορτών, και το 42% παραδέχεται ότι είναι απίθανο να εξοφλήσει ολόκληρο το χρέος της πιστωτικής του κάρτας μετά τις διακοπές.

Οι προτεραιότητες στις δαπάνες κατά την εορταστική περίοδο στην Ελλάδα

Ως προς το διαχωρισμό του προϋπολογισμού για τις δαπάνες στις εορτές, η μελέτη υπογραμμίζει ότι το 39% των καταναλωτών σκοπεύει να δαπανήσει τα περισσότερα χρήματα για δώρα, και το 33% σε φαγητό. Όσον αφορά τις προσωπικές αγορές ενόψει των εορτών, το 44% των Ελλήνων σκοπεύει να αγοράσει νέα προϊόντα μόδας και ομορφιάς, ενώ από αυτούς το 47% εστιάζει σε παπούτσια, το 34% σε casual ρούχα και το 34% σε προϊόντα μακιγιάζ.

Αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες: πιο οικονομικές επιλογές

Περισσότεροι από τους μισούς Έλληνες καταναλωτές έχουν πρόθεση να δώσουν προτεραιότητα σε πιο οικονομικά προϊόντα, να μειώσουν τις δαπάνες για μη απαραίτητα είδη και να αγοράσουν λιγότερα προϊόντα συγκριτικά με προηγούμενα έτη. Αυτό αντανακλά μια συνειδητή προσπάθεια προσαρμογής στις οικονομικές δυσκολίες και φανερώνει πως οι καταναλωτές ενημερώνονται πριν αποφασίσουν να αγοράσουν.

Προϋπολογισμός και παρακολούθηση των οικονομικών δαπανών

Από τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει μια θετική τάση, καθώς το 52% των καταναλωτών στην Ελλάδα σχεδιάζει να δημιουργήσει ένα οικονομικό πλάνο για τις δαπάνες των εορτών και δεσμεύεται να το τηρήσει. Επίσης, το 66% παρακολουθεί τις δαπάνες του καθ' όλη τη διάρκεια της εορταστικής περιόδου, καταγράφοντας όλα τα έξοδα που πραγματοποιεί.



... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr