NEWSFLASH...
Επιχειρήσεις & Know-how
ανάγνωση

Είδη Πολυτελείας: Γιατί η παγκόσμια αγορά πάει για ρεκόρ - Πώς κινούνται ΗΠΑ, ΕΕ και Κίνα

Είδη Πολυτελείας: Γιατί η παγκόσμια αγορά πάει για ρεκόρ - Πώς κινούνται ΗΠΑ, ΕΕ και Κίνα

​Αντίσταση στις γεωπολιτικές αναταράξεις και την οικονομική μεταβλητότητα δείχνουν τα είδη πολυτελείας με την παγκόσμια αγορά να οδεύει σε νέο ρεκόρ.

Είναι γεγονός, πως οι δαπάνες, ειδικά για εμπειρίες, ανέκαμψαν σε ιστορικά υψηλά επίπεδα, χάρη και στην επανάκαμψη των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων και των ταξιδιών.

Βέβαια οι προκλήσεις είναι ορατές ειδικά το τρέχον δ' τρίμηνο, αν αναλογιστεί κανείς την εύθραυστη καταναλωτική εμπιστοσύνη, τις μακροοικονομικές εντάσεις στην Κίνα και τις ισχνές ενδείξεις ανάκαμψης στις ΗΠΑ.

Σύμφωνα με τις τελευταίες εκτιμήσεις, αναμένεται μια εξασθένηση των επιδόσεων όσον αφορά τα προσωπικά είδη πολυτελείας το 2024, επιτυγχάνοντας χαμηλό έως μεσαίο μονοψήφιο ποσοστό ανάπτυξης κατά το 2023 με βάση τα τρέχοντα σενάρια.

Φλερτ με τα 1,5 τρισ. ευρώ

Βάσει της τελευταίας μελέτης της Bain & Company σε συνεργασία με την Altagamma, την ιταλική ένωση κατασκευαστών ειδών πολυτελείας, το 2023 η παγκόσμια αγορά ειδών πολυτελείας ίσως «σκαρφαλώσει» στα 1,5 τρισ. ευρώ, καταγράφοντας νέο ρεκόρ, με μια αύξηση περί τα 10%.

Ο βασικός τομέας, τα προσωπικά είδη πολυτελείας, παρουσίασε συνεχή ανάπτυξη το 2023 και αναμένεται να φθάσει τα 362 δισεκατομμύρια ευρώ μέχρι το τέλος του έτους, 4% υψηλότερα από το 2022 σε τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.

Χαμηλότεροι ρυθμοί από ΗΠΑ, ο ευρωπαϊκός τουρισμός ανακάμπτει, οι Κινέζοι καταναλωτές τροφοδοτούν το ασιατικό οικοσύστημα ειδών πολυτέλειας

Οι παγκόσμιες τουριστικές αγορές πολυτελείας έχουν φθάσει σχεδόν στα προ της πανδημίας επίπεδα, με πολλές δυνατότητες σε διάφορες περιοχές να παραμένουν ανεκμετάλλευτες.

Σύμφωνα με τη μελέτη, η Ευρώπη γνωρίζει μια προοδευτική άνοδο του τουρισμού, η οποία οδηγεί την ανάπτυξη σε όλες τις χώρες, με τα απομακρυσμένα παραθεριστικά θέρετρα να προσελκύουν επισκέπτες υψηλών δαπανών, μαζί με τις κύριες πόλεις πολυτελείας. Ακόμη και αν οι τοπικοί επίδοξοι πελάτες επηρεάστηκαν από τη μακροοικονομική αστάθεια, οι σταθερές ομάδες κορυφαίων πελατών διατήρησαν τη θετική δυναμική τους, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της αγοράς.

Από την άλλη, στην αμερικανική ήπειρο παρατηρήθηκε επιβράδυνση καθ' όλη τη διάρκεια του έτους, σημειώνοντας πτώση 8% από το 2022, καθώς η εκτεταμένη αβεβαιότητα εξακολουθεί να επηρεάζει τις δαπάνες των επίδοξων πελατών. Οι κορυφαίοι πελάτες παραμένουν αισιόδοξοι, διατηρώντας τις δαπάνες τους εκτός συνόρων, καθώς το αμερικάνικο δολάριο παραμένει ισχυρό έναντι του ευρώ και οι διαφορές στις τιμές ευνοούν τις αγορές στο εξωτερικό.

Η Σαουδική Αραβία επιταχύνει, προσελκύοντας επενδύσεις μεγάλων εμπορικών οίκων ειδών πολυτελείας, και η Αυστραλία προσφέρει γόνιμο έδαφος για ανάπτυξη.

Η ηπειρωτική Κίνα σημείωσε υψηλές επιδόσεις μετά την επαναλειτουργία του πρώτου τριμήνου, αλλά στη συνέχεια παρουσίασε σταδιακή επιβράδυνση, καθώς προέκυψαν νέα μακροοικονομικά ζητήματα. Η Χαϊνάν είναι έτοιμη να εξελιχθεί σε ένα λαμπρό κόμβο ειδών πολυτελείας, ιδίως με την προοπτική να μετατραπεί σε νησί αφορολόγητων ειδών μέχρι το 2025.

Η Ιαπωνία ανθεί, χάρη στους αξιόπιστους τοπικούς πελάτες και το αδύναμο γιεν, που ευνοεί τις τουριστικές εισροές.

Αντίθετα, η Νότια Κορέα αντιμετωπίζει μια δύσκολη χρονιά, με δυσμενείς μακροοικονομικές αντιξοότητες που επηρεάζουν την τοπική κατανάλωση και με το ισχυρό νόμισμα που οδηγεί τις αγορές των τουριστών εκτός συνόρων.

Οι χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας παρουσίασαν θετική δυναμική, χάρη στον ισχυρό ενδοπεριφερειακό τουρισμό και το αυξανόμενο ενδιαφέρον των τοπικών καταναλωτών, ιδίως στην Ταϊλάνδη.

Μπαίνει στο παιχνίδι και η γενιά Ζ

Τα επώνυμα προϊόντα πρέπει να ελίσσονται μέσα στην αυξανόμενη πολυγενεακή πολυπλοκότητα, αναπτύσσοντας πολύπλευρες δράσεις για την εξυπηρέτηση των διαφορετικών αναγκών σε όλη την καταναλωτική βάση. Οι γενιές Χ και Υ βρίσκονται στην ηλικία με τα πιο υψηλά εισοδήματα, αντιπροσωπεύοντας το μεγαλύτερο μέρος των αγορών ειδών πολυτελείας και τη βασική δεξαμενή αύξησης των εσόδων στο προσεχές μέλλον.

Ωστόσο, η γενιά Ζ είναι αυτή που βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της κοινωνικής και πολιτιστικής αλλαγής, εμπνέοντας τα συστήματα αξιών των άλλων γενεών, με μεγάλη επιθυμία για έντονες εμπειρίες και αναζήτηση νοήματος. Μέχρι το 2030, η γενιά Z θα αντιπροσωπεύει το 25-30% των αγορών ειδών πολυτελείας, ενώ οι Millennials θα αντιπροσωπεύουν το 50-55%.

Κινέζοι καταναλωτές οι 4 στους 10 σχεδόν το 2030

Με το βλέμμα στραμμένο στο 2030, τα σταθερά θεμέλια θα εξακολουθήσουν να καθοδηγούν την ανάπτυξη της αγοράς, παρά τις πιθανές αναταράξεις στην πορεία. Οι Κινέζοι πελάτες θα αντιπροσωπεύουν το 35-40% της αγοράς προσωπικών ειδών πολυτελείας, ενώ οι Ευρωπαίοι και οι Αμερικανοί μαζί θα αντιπροσωπεύουν το 40%. Από την άλλη, οι διαδικτυακοί δίαυλοι και οι δίαυλοι μίας και μόνο μάρκας (monobrands) αναμένεται να αντιπροσωπεύουν τα δύο τρίτα του συνόλου της αγοράς έως το 2030.

Σε αυτό το πλαίσιο, τα επώνυμα προϊόντα θα πρέπει να επικεντρωθούν στην παροχή διαφοροποιημένων και σημαντικών εμπειριών σε ολόκληρη τη διαδρομή του πελάτη, ανεξάρτητα από το σημείο επαφής της αλληλεπίδρασης.

Αυτό θα οδηγήσει επίσης σε μια νέα περίοδο συγχωνεύσεων και εξαγορών, με γνώμονα την ανάγκη αντιμετώπισης των βασικών προκλήσεων του κλάδου. Η πρωτοπορία στη βιωσιμότητα και η υιοθέτηση της τεχνολογίας θα είναι το κλειδί.


... σχόλια | Κάνε click για να σχολιάσεις
Επιχειρώ - epixeiro.gr
Επιχειρώ - epixeiro.gr