Πληθωρισμός: Η χαμένη αγοραστική δύναμη των καταναλωτών - τι έχουν κόψει οι Έλληνες
Η μάχη με τις αυξανόμενες τιμές σε πολλά προϊόντα και υπηρεσίες ως απόρροια των πληθωριστικών πιέσεων καλά κρατεί. Αναμφίβολα βέβαια μεγάλο «αγκάθι» αποτελούν οι μεγάλες αυξήσεις στις τιμές τροφίμων.
Στις μέρες μας είναι αλήθεια πως ο υψηλός πληθωρισμός και η ακρίβεια έχουν άμεσο αντίκτυπο στις καταναλωτικές συνήθειες τόσο των Ελλήνων αλλά και διεθνώς.
Η Ελλάδα βέβαια βρίσκεται πολύ υψηλά στις χώρες που δηλώνουν μείωση της αγοραστικής δύναμης και υψηλά ποσοστά ανησυχίας.
Περισσότερο ζημιωμένοι Βρετανοί και Έλληνες
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως οι καταναλωτές βιώνουν σημαντική μείωση της αγοραστικής τους δύναμης τους τελευταίους 12 μήνες λόγω του πληθωρισμού, αλλά Βρετανοί και Έλληνες βλέπουν το πορτοφόλι τους να αδειάζει πιο εύκολα. Συγκεκριμένα, η Ελλάδα έρχεται δεύτερη σε βαθμό μείωσης μετά την Αγγλία, με πάνω από 3 στους 5 Έλληνες να δηλώνουν ότι τα εισοδήματά τους χάνουν την αγοραστική τους ισχύ!
Μεγάλος ο βαθμός ανησυχίας
Όπως αποτυπώνεται σε ειδική έρευνα της Focus Bari που συγκεντρώνει στοιχεία για 19 χώρες, στον βαθμό ανησυχίας για περαιτέρω επιπτώσεις του πληθωρισμού στο μέλλον η Ελλάδα έρχεται πρώτη ανάμεσα στις 19 χώρες, με 9 στους 10 Έλληνες να ανησυχούν για τον πληθωρισμό και την ακρίβεια που μειώνουν την αγοραστική τους δύναμη
Ιδιαίτερα ανήσυχες για το μέλλον δείχνουν οι μεγαλύτερες ηλικίες σε σχέση με τις νεότερες, και η τάση αυτή είναι παγκόσμια
Δυσοιώνες προβλέψεις για το άμεσο μέλλον
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το ότι ο βαθμός ανησυχίας για το μέλλον δεν συμβαδίζει με τον βαθμό μείωσης της αγοραστικής δύναμης : στην Ελλάδα, η ανησυχία είναι σαφώς μεγαλύτερη από την δηλωνόμενη μείωση σε αγοραστική δύναμη, σε άλλες χώρες είναι μικρότερη, και μόνο στην Αγγλία ο βαθμός ανησυχίας συμπίπτει σε αναλογία με την δηλωνόμενη μείωση της αγοραστικής δύναμης τους τελευταίους 12 μήνες.
Πώς το αντιμετωπίζουν οι καταναλωτές
Λόγω της ακρίβειας και του πληθωρισμού, οι καταναλωτές τόσο στην Ελλάδα όσο και διεθνώς διαφοροποιούν τις αγορές τους, «κόβοντας» τις δευτερεύουσες δαπάνες όπως ομορφιά, ρούχα/παπούτσια, παιχνίδια κλπ., αλλά και τις βασικές, όπως τα τρόφιμα και είδη πρώτης ανάγκης
Αντίστοιχα και στο άμεσο μέλλον, οι μεγάλοι «χαμένοι» σε όλες τις χώρες είναι τα είδη ρουχισμού, τα παιχνίδια, τα καλλυντικά, και με μικρότερη επιρροή τα τρόφιμα.
Σχόλια