ΕΒΕΠ: Ελλάδα και Ινδία σε κοινή ρότα αναζωογόνησης των ναυπηγικών τους βιομηχανιών
Ελλάδα και Ινδία είναι δύο χώρες στις οποίες αναβιώνει ο ναυπηγικός ναυπηγοεπισκευαστικός τομέας, σε μία χρονική συγκυρία όπου η χωρητικότητα των ναυπηγείων στην Ασία αντιμετωπίζει, επί του παρόντος, περιορισμούς λόγω του μεγάλου αριθμού παραγγελιών για νεότευκτα, τόνισε, μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλης Κορκίδης, σε παρέμβαση-τοποθέτησή του στις εργασίες του Webinar με θέμα τη ναυτιλία, που συνδιοργάνωσαν, με επιτυχία, η Enterprise Greece, ο οργανισμός Invest India και το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς.
Ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου σημείωσε ότι η συγκυρία αυτή μπορεί να φέρει πιο κοντά Ελλάδα και Ινδία για την ανάπτυξη συνεργειών στον τομέα αυτόν, επισημαίνοντας την ευρύτητα των πεδίων για αμφίδρομες επενδύσεις που θα οδηγήσουν και τις δύο πλευρές σε μία σχέση win–win, αλλά και θα αποτελέσουν αφορμή για την περαιτέρω ανάπτυξη των διμερών οικονομικών σχέσεων. Το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς, συνέχισε, προσδοκά στην ανάπτυξη συνεργασιών και συνεργειών σε όλους τους τομείς των οικονομικών δραστηριοτήτων μεταξύ των δύο χώρων, επισημαίνοντας ότι η προσπάθεια της Ινδίας, που είναι μία δυναμικά αναδυόμενη οικονομία, να αναπτύξει την δική της ναυτιλία, είναι μία ευκαιρία για συνεργασία με ελληνικές επιχειρήσεις.
Επίσης, ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., με αφορμή και την επισκόπηση των Θαλάσσιων Μεταφορών 2023 που δημοσιεύθηκε από τη Διάσκεψη των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη (UNCTAD) τον περασμένο μήνα, ουσιαστικά τόνισε ότι η παρουσίαση του προβλήματος της συμφόρησης στα Ασιατικά ναυπηγεία γεννά ευκαιρίες για την ελληνική ναυπηγική βιομηχανία να διεκδικήσει πλέον εκείνη την αγορά των μετασκευών (scrubbers), αλλά και τις tailor-made παραγγελίες, που σήμερα μονοπωλούν ναυπηγικές μονάδες της Μ. Θάλασσας και Αδριατικής, αλλά και τον εκσυγχρονισμό του ακτοπλοϊκού στόλου της χώρας. Είναι προφανές, είπε ο κ. Κορκίδης, ότι η χώρα διαθέτει ένα δυναμικό με τεχνογνωσία, που ευτυχώς δεν χάθηκε στα χρόνια της ύπνωσης του ναυπηγικού τομέα, αλλά και Έλληνες ναυπηγούς που σήμερα «κλέβουν» από την Ελλάδα άλλες ναυπηγικές δυνάμεις που αξιοποιούν την αδυναμία της χώρας να τρέξει επί ίσοις όροις ανταγωνιστικά, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία, την εμπειρία, την καλώς εννοούμενη «πατέντα» και τους ναυπηγούς μας, ώστε η αγορά να βρεθεί μπροστά σε μία ισχυρή ελληνική ναυπηγική βιομηχανία.
Τέλος, απαρίθμησε τις αναγκαίες βελτιωτικές παρεμβάσεις που πρέπει τάχιστα να γίνουν από την ελληνική πολιτεία, προκειμένου να απαλειφθούν «λάθη του παρελθόντος», τα οποία χαρακτήρισε «άγκυρες», προκειμένου το σύνολο των επιχειρήσεων του cluster που κινείται γύρω από τις ναυπηγικές δραστηριότητες να φέρει ένα μεγάλο μέρος των εξαγωγών που γίνεται με υλικά που προορίζονται για ναυπηγεία της Ευρώπης και της Ασίας.
Η ανάπτυξη αυτής ακριβώς της αγοράς, δηλαδή μιας αγοράς με υψηλή προστιθέμενη αξία και με εξαγωγικό πρόσημο, πρέπει να είναι ο από κοινού στόχος που πρέπει να επιτευχθεί με την αρωγή της πολιτείας, κατέληξε ο κ. Κορκίδης.
Παρεμβάσεις έκαναν, επίσης, ο Αντιπρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., κ. Κ. Αχλαδίτης, και ο κ. Γ. Ξηραδάκης, Ειδικός Σύμβουλος του Ε.Β.Ε.Π. σε θέματα ναυτιλίας, ο Αντιπρόεδρος του Ν.Ε.Ε., κ. Γ. Αλεξανδράτος, η Αντιπρόεδρος του Invest India, κα Kritika Singh, η Πρόεδρος της HEMEXPO, κα Πολυχρονοπούλου Ελένη, η Α.Ε. ο Πρέσβης της Ινδίας στην Ελλάδα, κ. Rudrendra Tandon, και η Α.Ε. ο Πρέσβης της Ελλάδας στην Ινδία, κ. Δημήτριος Ιωάννου.
Σχόλια