Lidl: Οι επενδύσεις των 120 εκατ. ευρώ, οι αυξήσεις μισθών και το αποτύπωμα σε κοινωνία - οικονομία
Ένα πλάνο ύψους 120 εκατ. ευρώ σε βάθος τριετίας έχει ως στόχο η διοίκηση της Lidl Hellas, ένα ποσό που έρχεται να προστεθεί πρακτικά στα συνολικά 1,4 δισ. ευρώ από το μακρινό πλέον 1999.
Αναφορικά με την τελευταία επενδυτική πρωτοβουλία, στόχος είναι τα κεφάλαια να κατευθυνθούν σε νέα καταστήματα και αποθήκες, ενώ αναμένονται ανακοινώσεις το επόμενο διάστημα για νέο διαμετακομιστικό κέντρο.
«Για το 2022 συγκεκριμένα, η συνολική προστιθέμενη αξία που προσφέραμε στην ελληνική οικονομία ήταν 953 εκ. ευρώ, κάτι που αντιστοιχεί στο 0,46% του ΑΕΠ. Για κάθε €1 άμεσης συνεισφοράς μας στο ΑΕΠ, δημιουργούνται επιπλέον 3,89 ευρώ προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία. Παράλληλα, προσφέρουμε όλο και περισσότερες θέσεις απασχόλησης, σε όλη την Ελλάδα. Σήμερα υποστηρίζουμε στη χώρα περισσότερες από 33.000 συνολικές θέσεις εργασίας, με τις άμεσες να ξεπερνούν τις 6700. Μόνο πέρυσι δημιουργήσαμε περίπου 200 νέες θέσεις εργασίας», ανέφερε μεταξύ άλλων στην ομιλία του ο διευθύνων σύμβουλος, Martin Brandenburger.
Αυξήσεις μισθών και στήριξη σε εργαζόμενους
Ο ίδιος τόνισε πως «στρατηγικός μας στόχος είναι να παρέχουμε αμοιβές και επιπρόσθετες παροχές που είναι ανταγωνιστικές και άνω του μέσου όρου της αγοράς ως ανταμοιβή και επιβράβευση για όλους τους εργαζομένους. Στο πλαίσιο αυτά προχωράμε σε νέες αυξήσεις, έτσι ώστε από την 1η Δεκεμβρίου ο κατώτατος μισθός πλήρους απασχόλησης στη Lidl Ελλάς να ανέρχεται πλέον στα 1.000€ μικτά για όλους τους εργαζομένους μας, όχι μόνο στα γραφεία, αλλά και στα καταστήματα και τις αποθήκες».
Την ίδια ώρα η εταιρεία προχώρησε και σε περαιτέρω πρωτοβουλίες ενίσχυσης των εργαζομένων, μέσω 500.000 ευρώ για τους ανθρώπους των καταστημάτων και των logistics centers για το διάστημα Σεπτεμβρίου – Δεκεμβρίου 2023, ολοκληρώνοντας έτσι την υλοποίηση ενός πακέτου μισθολογικών αυξήσεων και επιπρόσθετων παροχών συνολικού ύψους 6,7 εκατ. ευρώ που ανακοινώθηκε τον περασμένο Φεβρουάριο.
Το 80% του τζίρου από PL και οι μειώσεις τιμών
Σύμφωνα με τα στοιχεία που γνωστοποίησε η διοίκηση, σήμερα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας της αλυσίδας αντιστοιχούν στο 70% της συνολικής γκάμας προϊόντων της και αναλογούν στο 80% του τζίρου της.
H Lidl Ελλάς συνεργάζεται με περισσότερους από 450 Έλληνες προμηθευτές τα προϊόντα των οποίων, μέσω των θυγατρικών του Γερμανικού ομίλου, φθάνουν σε 31 χώρες, στις οποίες δραστηριοποιείται η Lidl, συμπεριλαμβανομένων και των ΗΠΑ.
Βάσει των στοιχείων της εταιρείας, ο τζίρος από τις πωλήσεις των Ελλήνων προμηθευτών στο εξωτερικό ξεπέρασε πέρυσι τα 460 εκατ. ευρώ.
Από την άλλη πλευρά, όπως τόνισε ο κ. Brandenburger η Lidl Ελλάς είναι φτηνότερη από τον ανταγωνισμό κατά 10% σε 200 τουλάχιστον βασικά είδη, ενώ αισιόδοξες είναι οι εκτιμήσεις για την πορεία των αποτελεσμάτων στο σύνολο του έτους.
Ο ίδιος τόνισε επίσης πως η αλυσίδα έχει προχωρήσει σε μόνιμη μείωση τιμών έως και 37% σε πάνω από 330 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Κατά τις εκτιμήσεις του θα υπάρξει αποκλιμάκωση του πληθωρισμού το επόμενο διάστημα.
Την ίδια ώρα, ο μέσος όρος εξόφλησης προμηθευτών κυμαίνεται στις 41 ημέρες, όταν ο μέσος όρος της αγοράς διαμορφώνεται αρκετά υψηλότερα, στις 117 ημέρες σύμφωνα με τον επικεφαλής της εταιρείας.
Στήριξη για Φυσικές Καταστροφές: Συνεργασία με Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης
Σε μια άλλη πρωτοβουλία ιδιαίτερης σημασίας εν μέσω αύξηση των ακραίων φαινομένων και της κλιματικής κρίσης προχωρά επίσης η εταιρεία.
Σύμφωνα με την διοίκηση, αναλαμβάνει την δημιουργία ενός λειτουργικού μηχανισμού άμεσης αρωγής, διαθέσιμο ανά πάσα στιγμή, για την παροχή έκτακτης βοήθειας στον τοπικό πληθυσμό σε περίπτωση ακραίων φυσικών φαινομένων.
Η στήριξη αυτή ανέρχεται σε 200.000 ευρώ από την Lidl και προβλέπει τη δημιουργία ενός κόμβου που θα αποθηκεύει βασικά τρόφιμα, νερό και άλλα είδη για την κάλυψη βασικών αναγκών που η Lidl Ελλάς θα αναλαμβάνει να τον εφοδιάζει σε σταθερή βάση.
Η σημασία του προγράμματος LidlUP
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει η διοίκηση και στο πρόγραμμα LidlUP που δίνει την ευκαιρία σε νέους ανθρώπους να αποκτήσουν εξειδικευμένη κατάρτιση και εμπειρία στελέχους λιανικής αγοράς λαμβάνοντας αμοιβή από τον πρώτο κιόλας μήνα.
Συγκεκριμένα, το πρόγραμμα ξεκίνησε τον Φεβρουάριο του 2022 και σε λίγους μήνες αναμένονται οι πρώτου απόφοιτοι που θα αναλάβουν την θέση του Υποδιευθυντή καταστήματος, ενώ είναι ήδη σε εξέλιξη και ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος.
«Στόχος είναι να συνεχίσουμε διαδικτυακά το πρόγραμμα Lidl UP για τον τρίτο κύκλο. Πρόκειται για μια ακόμη καινοτομία καθώς για πρώτη φορά, τα θεωρητικά μαθήματα θα γίνονται εξ’ αποστάσεως, δίνοντας την ευκαιρία σε νέους και νέες από όλες τις περιοχές της Ελλάδας να σπουδάσουν σε ένα πρόγραμμα μεταδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από τον τόπο τους. Ταυτόχρονα, σε αυτόν τον 3ο κύκλο σχεδόν τετραπλασιάζουμε τις θέσεις μαθητείας, ανοίγοντας πάνω από 40 θέσεις σε όλη την Ελλάδα», σημείωσε ο ίδιος.
Στρατηγική Βιώσιμης Ανάπτυξης: Συνεχώς εξελίσσεται
Το οικονομικό έτος 2022 οι επενδύσεις σε χορηγίες, χρηματικές δωρεές και δαπάνες για κοινωνικές και περιβαλλοντικές δράσεις ανήλθαν σε 1.34 εκατ. ευρώ όπως επεσήμανε η υπεύθυνη επικοινωνίας της Lidl Ελλάς κα Βασιλική Αδαμίδου.
Σήμερα η Lidl Ελλάς κάνει 100% χρήση πράσινης ηλεκτρικής ενέργειας σε όλες τις εγκαταστάσεις της και χρησιμοποιεί 100% λαμπτήρες LED στους χώρους πώλησης των καταστημάτων.
Συνολικά υπάρχουν 16 καταστήματα με εγκατεστημένα φωτοβολταϊκά συστήματα στις στέγες τους, ενώ πριν μερικούς μήνες η εταιρεία ολοκλήρωσε την εγκατάσταση και ενεργοποίηση φωτοβολταϊκών συστημάτων στις αποθήκες στα Καλύβια Αττικής και τη Σίνδο Θεσσαλονίκης.
Έως το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους θα έχουν προστεθεί 4 νέες εγκαταστάσεις, ενώ η Lidl προγραμματίζει μέχρι το τέλος του οικονομικού έτους 2025 να έχει ολοκληρώσει την προσθήκη 17 επιπλέον φωτοβολταϊκών συστημάτων σε καταστήματα, φτάνοντας συνολικά τα 37.
«Παράλληλα, βάζουμε προτεραιότητα στην εγκατάσταση σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης στα γραφεία και τα καταστήματά μας. Σήμερα λειτουργούμε σταθμούς σε 28 καταστήματα καθώς και στις κεντρικές εγκαταστάσεις μας στη Σίνδο, ενώ αναμένεται να εγκατασταθούν σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης σε επιπλέον 29 καταστήματα μέχρι το τέλος του τρέχοντος οικονομικού έτους.
Έως το 2030 δεσμευόμαστε σε 50% λιγότερη σπατάλη τροφίμων στο πλαίσιο της επιχειρησιακής μας λειτουργίας, και κατά 80% μειωμένες εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, που προκύπτουν από την επιχειρησιακή μας λειτουργία σε σύγκριση με το 2019», συμπλήρωσε η κα. Αδαμίδου.
Σχόλια