Συζητήσεις ανοιχτές με τα παιδιά για όλα τα θέματα. Εργαστήρια που ανοίγουν ορίζοντες σε νέους κόσμους και δυνατότητες. Σύγχρονα ερωτήματα που ψάχνουν επίμονα και άφοβα απαντήσεις. Οι προεκτάσεις του ψηφιακού κόσμου που καταφέρνουν να μας φέρνουν κοντά ακόμα και κάτω από δύσκολες συνθήκες. Και μια εμπειρία που έζησε ο κόσμος των εικαστικών σχηματίζοντας ουρές για τη VR εγκατάσταση της Λουκίας Αλαβάνου στη Βενετία.
Μεγαλώνοντας παιδιά στην Ψηφιακή Εποχή
Πώς πλοηγούνται στο διαδίκτυο τα παιδιά, ποιες πλατφόρμες χρησιμοποιούν περισσότερο, τι αναζητούν και σε τι κινδύνους εκτίθενται;
07.11.2023 – 30.01.2024
Γνώσεις, ταχύτητα, «επικοινωνία», αλλεπάλληλα ερεθίσματα, φαντασία, επιλογές, αλλά και φυσικά, κίνδυνοι που ελλοχεύουν διαρκώς στο διαδίκτυο. Το «σερφάρισμα» στην εικονική πραγματικότητα είναι πλέον μέρος της καθημερινότητάς όλων. Σπάζοντας όμως το φράγμα των γενεών οι γονείς μπορούν να ενημερωθούν και να κατανοήσουν καλύτερα και τελικά να προφυλάξουν επαρκέστερα τα μέλη της οικογένειάς τους.
Το Ίδρυμα Ωνάση εγκαινιάζει έναν νέο κύκλο εργαστηρίων, σε μια προσπάθεια να απαντηθούν καίρια ερωτήματα όπως: Πόσες ώρες βρίσκονται τα παιδιά μπροστά σε μια οθόνη; Τι είναι τα online challenges; Πώς επηρεάζεται η εικόνα που έχουν τα παιδιά για τον εαυτό τους και την ψυχική τους υγεία; Πώς μπορεί η Τεχνητή Νοημοσύνη να αποτελέσει μέσο παραβίασης της ιδιωτικότητάς τους; Πώς μπορούμε να ξεχωρίσουμε τι είναι αλήθεια και τι ψέμα; Τι σημαίνουν οι όροι cyberbullying, sextortion και online grooming; Απευθύνεται σε: Γονείς, εκπαιδευτικούς και όσους επιθυμούν να ενημερωθούν για την ασφαλή χρήση του διαδικτύου από τα παιδιά.
Εκπαιδευτικές Τετάρτες: This is a Free Gender Zone
Μια ανοιχτή συζήτηση για το τι ερωτευόμαστε, τι θα φορέσουμε, με τι θα παίξουμε και τι μας αρέσει;
08 – 22.11.2023
Τρεις διαδικτυακές, ανοιχτές, ειλικρινείς, σύγχρονες και επιστημονικές συζητήσεις για την ταυτότητα, την έκφραση και τα χαρακτηριστικά φύλου. Ένα «κουτί» στο οποίο μπαίνουμε όλοι από τη βρεφική μας ηλικία και που για ορισμένους συχνά συσχετίζονται με θέματα ταμπού, καταπίεση, τραύματα στο πλαίσιο της οικογένειας και του σχολείου. Μήπως όμως γίνεται κι διαφορετικά;
Απευθύνεται σε: Εκπαιδευτικούς, γονείς, επαγγελματίες ψυχικής υγείας και εφήβους
Στον δρόμο για τον Κολωνό Σχολικές Επισκέψεις
01 – 30.11.2023
Θα μπορούσε άραγε να υπάρξει κάποια σύνδεση ανάμεσα στην τραγωδία «Οιδίπους επί Κολωνώ» και στους καταυλισμούς των Ρομά στη Δυτική Αττική…
H Λουκία Αλαβάνου που εκπροσώπησε την Ελλάδα στην 59η Μπιενάλε της Βενετίας, δημιουργεί μια εγκατάσταση εικονικής πραγματικότητας στην οποία οι θεατές παρακολουθούν κατοίκους του συνοικισμού Νέα Ζωή στον Ασπρόπυργο να ενσαρκώνουν ρόλους από το περίφημο έργο του Σοφοκλή σε μια ψηφιακή προβολή που συνενώνει παρελθόν, παρόν και μέλλον.
Ακολουθώντας τη διαδρομή του Οιδίποδα από τη Θήβα προς τον Κολωνό, η καλλιτέχνιδα παρατηρεί κοινά σημεία στην πορεία του τραγικού ήρωα και της κοινότητας Ρομά, η οποία εγκαταστάθηκε στη συγκεκριμένη περιοχή τη δεκαετία του 1980. Η Θήβα ως αφετηρία, η προσπάθεια για ενσωμάτωση και ένταξη στην κοινωνία, το ίδιο το τοπωνύμιο του συνοικισμού (Νέα Ζωή) επισημαίνονται στην ταινία ως παραλληλισμοί και καλούν τον θεατή να προβληματιστεί πάνω σε σύγχρονα ζητήματα.
Απευθύνεται σε: Μαθήτριες και μαθητές 13+ και τους καθηγητές τους
Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό
15.11.2023 & 22.11.2023
Η μουσική είναι επικοινωνία, χαρά, μέσο αλληλεπίδρασης. Αγγίζει τις πιο ευαίσθητες χορδές, ιδιαίτερα στα παιδιά και για αυτό τον λόγο το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό» επιστρέφει για μία ακόμη χρονιά ως εργαλείο για κάθε επαγγελματία που δουλεύει με παιδιά τα οποία ανήκουν στον ευρύ φάσμα του αυτισμού.
Η πόρτα της επαφής, της σύνδεσης, της διασκέδασης και της συναισθηματικής έκφρασης, μιας συνθήκης ευεργετικής, ανοίγει με νότες και ρυθμό.
Απευθύνεται σε: Εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, ειδικούς παιδαγωγούς, θεραπευτές και επαγγελματίες ψυχικής υγείας
Οι «Οργανούληδες» πάνε στο Δημοτικό Σχολείο
25.10.2023 – 15.05.2024
Ποια είναι τα βασικά όργανα στο ανθρώπινο σώμα, ποια η λειτουργία τους, πώς τα φροντίζουμε; Αλλά και πώς ένας γιατρός μπορεί να αντικαταστήσει ένα όργανο, όταν αυτό δεν λειτουργεί σωστά; Αυτές οι δύσκολες ερωτήσεις γίνονται συναρπαστικές ιστορίες μέσα από τους χαρακτήρες των «Οργανούληδων», που σχεδιάστηκαν ειδικά για παιδιά.
Η έννοια της μεταμόσχευσης αλλά και η δωρεά οργάνων μετατρέπονται σε θεματικές μιας συζήτησης που μπορούν να κάνουν τα παιδιά με τους γονείς στο σπίτι αλλά και με τους δασκάλους τους στις τάξεις των Δημοτικών Σχολείων.
Απευθύνεται σε: Μαθήτριες και μαθητές Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ Δημοτικού και τους δασκάλους τους
Σχόλια